Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-27@01:35:09 GMT

داوید ویا در پایان فصل بازنشسته می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۷۹۱۶۰

داوید ویا در پایان فصل بازنشسته می‌شود

مهاجم پیشین تیم ملی فوتبال اسپانیا به طور رسمی اعلام کرد در پایان فصل جاری به دوران بازیگری خود پایان می‌دهد. ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۳ ورزشی فوتبال جهان نظرات - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، داوید ویا که در حال حاضر در تیم ویسل کوبه ژاپن بازی می‌کند در فاصله سه هفته مانده به پایان رقابت‌های فصل جاری جی‌لیگ ژاپن اعلام کرد در پایان فصل جاری بازنشسته خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او امروز (چهارشنبه) با حضور در کنفرانس خبری گفت: مدت زیادی است که به این موضوع فکر می‌کنم و این تصمیم نتیجه صحبت‌هایم با خانواده و اطرافیانم است. می‌خواستم خودم از فوتبال خداحافظی کنم، نه اینکه مجبور به انجام این کار شوم.

باشگاه ویسل کوبه هم اعلام کرد آخرین بازی داوید ویا برای این تیم دیدار مقابل جوبیلو ایواتا در تاریخ 7 دسامبر (16 آذر) خواهد بود. این بدین معناست که این مهاجم اسپانیایی در مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی ژاپن این تیم را همراهی نخواهد کرد.

ویا در حالی به دوران حرفه‌ای 19 ساله خود پایان خواهد داد که فوتبال حرفه‌ای‌اش را در سال 2000 با اسپورتینگ خیخون آغاز کرد و پس از بازی برای تیم‌هایی همچون رئال سارگوسا، والنسیا، بارسلونا و اتلتیکومادرید، در سال 2014 راهی آمریکا شد و به عضویت نیویورک‌سیتی در آمد. او پس از چهار سال بازی در MLS و مقطعی بازی قرضی در تیم ملبورن‌سیتی استرالیا در سال 2019 به ویسل کوبه ژاپن ملحق شد.

بوفون: زمانی بازنشسته می‌شوم که نتوانم بازی‌های دلخواهم را ارائه کنم/ هنوز احساس می‌کنم بازیکن مهمی هستم

داوید ویا 37 ساله این فصل در 26 بازی، 12 گل برای ویسل کوبه به ثمر رسانده و 2 پاس گل هم برای هم‌تیمی‌هایش ساخته است، این در حالی است که این تیم ژاپنی در حال حاضر در رده دهم جدول رده‌بندی جی‌لیگ جای دارد.

ویا که افتخارات فردی و تیمی زیادی در کارنامه‌اش دیده می‌شود، عناوینی همچون سه قهرمانی در لالیگا با تیم‌های بارسلونا و اتلتیکومادرید و یک قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا با بارسا دیده می‌شود.

این مهاجم اسپانیایی که 98 بازی ملی و 59 گل‌زده با پیراهن اسپانیا در کارنامه‌اش دیده می‌شود با این تیم قهرمانی در یورو 2008 و قهرمانی در جام جهانی 2010 را هم تجربه کرد.

انتهای پیام/

R1015161/P/S3,1410/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اتلتیکو مادرید بارسلونا

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اتلتیکو مادرید بارسلونا اتلتیکو مادرید بارسلونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۷۹۱۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شمسایی: گام اول را با صعود به جام جهانی برداشتیم/حذف ژاپن شگفتی نبود

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، وحید شمسایی بعد از پیروزی شش گله ایران مقابل قرقیزستان گفت: قبل از هر چیز به مردم و بازیکنانم تبریک می‌‌گویم. ما به اولین هدفمان که صعود به جام جهانی بود دست پیدا کردیم. 

شمسایی با انتقاد از کف‌پوش سالن گفت: ما و ویتنام تنها تیم‌هایی بودیم که در این زمین بازی نکردیم و دیروز بعد از پیگیری بسیار موفق شدیم یک جلسه تمرین اینجا داشته باشیم، توپ و کفش بازیکن روی این زمین گیر می‌کند و نیمه اول طول کشید تا بازیکنان ما با این شرایط عادت کنند. این کف‌پوش با کف‌پوش استادیوم ایندور خیلی متفاوت است.

وی گفت: ما در نیمه اول با توحه به شرایط هدفمان کنترل بازی بود و در نیمه دوم از بازیکنان خواستم که کار را تمام کنند و خوشحالم که بهترین نحو ممکن ماموریتشان را انجام دادند.

او در پاسخ به این سوال که کدام یک از تیم‌ها کیفیت خوبی از خودشان نشان داده‌اند گفت: من برخلاف برخی از دوستان معتقدم که حذف ژاپن شگفتی مسابقات نیست، چیزی که من را تحت تاثیر قرار داد رشد خیلی خوب همه تیم‌ها به ویژه افغانستان و تاجیکستان بود.

سرمربی تیم ملی گفت: من به عنوان بازیکن و مربی در آسیا کار کرده‌ام و می‌بینم هر سال تیم‌ها دارند پیشرفت خوبی از خودشان نشان می‌دهند و سطح تیم‌ها دارد به هم نزدیک می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دو جام برای ملی پوشان و درخشش یک گلزن در ژاپن/شانس به طارمی برگشت
  • بازی بعدی تیم ملی فوتسال کِی و با چه تیمی است؟
  • رمز موفقیت تیم ملی فوتسال ایران/ ژاپن در حد و اندازه انتقام نبود
  • فصل طلایی: داوید رایا آرسنال را نجات می‌دهد
  • امیری: از مردم برای رای به صحنه‌های ماندگار بازی با ژاپن تشکر می‌کنم
  • وحید امیری: تصمیمی برای خداحافظی از تیم ملی ندارم
  • یوکوهاما مارینوس ژاپن فینالیست لیگ قهرمانان آسیا شد
  • «یوکوهاما مارینوس» ژاپن راهی فینال لیگ قهرمانان شد
  • شمسایی: گام اول را با صعود به جام جهانی برداشتیم/حذف ژاپن شگفتی نبود
  • شمسایی: بازی پرهیجانی خواهیم داشت