Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «نماینده»، محمد جمالی نوبندگانی نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی، درباره لزوم حمایت بیشتر از اقشار ضعیف جامعه در بودجه سال آینده، گفت: مشکل اصلی مربوط به بودجه کشور است به طوری که ما وابستگی قابل توجهی به نفت داریم.

وی افزود: با آنکه بارها مقام معظم رهبری به همه دولت‌ها تأکید کردند که باید اتکای بودجه کشور به نفت را کاهش دهید اما در مقام عمل ما شاهد آن هستیم که اولین جایی که آمریکایی‌ها ما را تحریم می‌کنند نفت ایران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم فسا در مجلس، گفت: اتکای بیش از اندازه بودجه کشور و اداره مملکت با نفت تبدیل به پاشنه آشیل ما شده است. 

جمالی نوبندگانی خاطرنشان کرد: متأسفانه سیستم دیوان‌سالاری بسیار گسترده‌ای در کشور وجود دارد و حقوق‌بگیران بسیاری در کشور توانسته‌اند بودجه کشور را ببلعند. این در حالی است که دولت ما سنگین بوده و چابک‌سازی در دولت‌ها انجام نشده است.

وی گفت: عدم شفافیت بودجه شرکت‌های دولتی مشکلاتی را ایجاد کرده است ضمن اینکه فرار مالیاتی گسترده در سیستم اقتصادی کشورمان هم توانسته مشکلاتی را برای ما ایجاد کند. این در حالی است که اقشار خاصی در جامعه با گردش مالی فراوان وجود دارند که باید مالیات کسب و کار خود را پرداخت کنند اما از طریق راه‌های گوناگون از این موضوع فرار می‌کنند.

نماینده مردم فسا در مجلس گفت: بانک‌ها باید کمک حال اقتصاد کشورمان باشند اما آنها بیشتر به سمت بنگاه‌داری رفته و در حقیقت در مسیر بهبود و رونق تولید در کشورمان مانع ایجاد می‌کنند و در حقیقت آنها در افزایش تورم و قیمت‌های سکه و مسکن دست دارند. 

جمالی نوبندگانی گفت: متأسفانه مجلس در بودجه‌نویسی ضعف داشته و بخش‌ها و ردیف‌های مختلف بودجه را تکه تکه می‌کند و ممکن است طرحی که از ابتدا آغاز شده و ممکن است 20 سال طول بکشد تا به مرحله بهره‌برداری برسد در بودجه سالیانه اعتبارات کمی برای آن در نظر گرفته شده و عملاً زمان مناسب برای بهره‌برداری از آن پروژه وجود نداشته باشد.

نماینده مردم فسا در مجلس افزود: با عدم برنامه‌ریزی لازم بسیاری از ارقام بودجه در کشور حیف می‌شود. این در حالی است که واژه میل شدن را به کار نمی‌برم. 

جمالی نوبندگانی گفت: دولت و مجلس تعریف دقیقی از مناطق ویژه اقتصادی و یا مناطق آزاد ندارند و وقتی دولت 4 شهرستان را به عنوان مناطق ویژه در قالب لایحه به مجلس ارائه می‌کند وقتی به کمیسیون‌ها ارجاع داده می‌شود تعداد آنها به بیش از 20 شهرستان می‌رسد و ما عملاً شاهد آن هستیم که در برخی بیابان‌ها تابلوی منطقه ویژه اقتصادی نصب کردند و به نظر می‌رسد که این اقدامات فقط در راستای اهداف سیاسی نمایندگان مجلس تعریف می‌شود.

وی گفت: متأسفانه در اجرا و احداث برخی پروژه‌ها در برخی مناطق دچار اشکالات هستیم به طوری که ممکن است  اجرای پروژه‌ای در جنوب ایران مضر تلقی شده و در مناطق کویری که نیازمند آب هستند پتروشیمی احداث می‌کنیم.

منبع: نماینده

کلیدواژه: شفافیت بودجه مجلس نماینده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۷۹۱۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | افشای بخشی از لایحه حجاب و عفاف توسط نماینده مجلس: اتصال تمام دوربین‌های ادارات دولتی و خصوصی به فراجا

261 33

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902886

دیگر خبرها

  • سهم ۱۹ درصدی آموزش عالی از کل بودجه عربستان/ دولت به دانشگاه‌ها آزادی عمل می‌دهد
  • انتقاد یک نماینده مجلس از ناکارآمدی وزرای رئیسی /جا داشت وزرای بیشتری استیضاح می شدند / در مجلس با دولت رودربایستی‌هایی داشتیم
  • پس لرزه ادعای نماینده تندرو مجلس درباره روابط جنسی در ترکیه /روابط با کشور همسایه به مشکل می خورد؟
  • خبر مهم از متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان از زبان یک نماینده مجلس
  • ببینید | افشای بخشی از لایحه حجاب و عفاف توسط نماینده مجلس: اتصال تمام دوربین‌های ادارات دولتی و خصوصی به فراجا
  • ۱۵۰ شرکت دولتی در نیمه اول ۱۴۰۲ زیان‌ده بودند
  • تزریق۳۶همت‌ اعتبارشرکتهای دولتی در امورفرهنگی برای اولین بار
  • کوچ پرستاران از بخش دولتی به خصوصی
  • مهاجرت پرستاران از بخش دولتی به خصوصی/ مشکلات پابرجاست
  • اتباع و قاچاق سوخت دو مسئله اصلی هرمزگان