Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، محمدمهدی فاتح، رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود ضمن بیان اینکه با حضور مسئولان، خوابگاه دخترانه شقایق دانشگاه صنعتی شاهرود با ظرفیت ۲۰۰ تخت و ۵۰ اتاق به بهره‌برداری رسید، گفت: این خوابگاه که ظرفیت اسکان ۲۵۰ دانشجو را دارد در زیربنای چهار هزار و ۷۰۰ مترمربع و با ۱۲ میلیارد تومان اعتبار افتتاح شد که هم‌اکنون دانشجو نیز در آن مستقر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ضمن بیان اینکه بالای ۲۰۰ عضو هیئت‌علمی دانشگاه با اهدای کسری از حقوق خود کمک کردند تا این خوابگاه ساخته شود، افزود: ۶۵ درصد دانشجویان دانشگاه صنعتی شاهرود غیربومی هستند که تامین نیاز‌های اولیه آن‌ها از جمله خوابگاه در اولویت قرار گرفت.

رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود بابیان اینکه این دانشگاه با افت دانشجو مواجه نیست، ابراز داشت: برای ساخت این مجموعه ۵۴۰ میلیون تومان از سوی خیران و یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان توسط وزارت علوم مساعدت شد و همچنین با اختصاص دو میلیارد تومان از مصوبات سفر رئیس‌جمهور به استان سمنان و تخصیص هفت میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان از درآمد دانشگاه، این مجموعه به بهره‌برداری رسید.

فاتح ضمن بیان اینکه سرای دانشجو نیز با زیربنای یک هزار و ۸۷۵ مترمربع و ۳۰ اتاق به بهره‌برداری رسید، تصریح کرد: برای ساخت این بنا چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار هزینه صرف شد که سال ۸۸ کلنگ زنی و امروز به افتتاح رسید و این در شرایطی است که هیچ ردیف اعتبار دولتی برای آن منظور نشده بود.

او بابیان اینکه افتتاح این دو مجموعه باعث افزوده شدن ۵۳۰ تخت خوابگاهی در سال جاری‌شده است، افزود: دانشگاه صنعتی شاهرود ازجمله واحد‌های آموزشی کشور محسوب می‌شود که در دفترچه کنکور سراسری اعلام کرد که خوابگاه به همه متقاضیان تعلق خواهد گرفت و لذا به‌جرئت می‌توان گفت هیچ دانشجویی در این دانشگاه بدون خوابگاه نخواهد بود.

رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود بابیان اینکه فضای کار اشتراکی استارت تاپی با همکاری شتاب‌دهنده‌ها راه‌اندازی شد، ابراز کرد: این کار به دانشجویان تعلق دارد و لذا از این صاحبان ایده دعوت خواهد شد تا بعد از ارائه آموزش‌های علمی، فنی و تقاضامحور و ضمن مهارت‌آموزی بتوانند صاحب شغل شوند و کالایی را تجاری‌سازی کنند.

فاتح ضمن بیان اینکه ۱۲ استارتاپ دانشجویی در این مرکز فعال هستند، تصریح کرد: فضایی به وسعت ۲۲۰ مترمربع در سالن رایانه خوارزمی به این امر اختصاص پیداکرده است و این کار علمی شکل گرفت تا مهارت‌آموزی به شکل مؤثری نتیجه‌بخش شود.

او ضمن بیان اینکه با توسعه فناوری تجاری‌سازی می‌خواهیم تا به ایجاد اشتغال دانشجویان و فارغ‌التحصیلان کمک کنیم، افزود: به این موضوع اندیشه می‌کنیم که چه‌طور خدمات دانش‌بنیان را توسعه دهیم لذا زیرساخت‌های کارآفرینی این دانشگاه مدام در حال گسترش است و معتقدیم یک دانشگاه کارآفرین باید مستمر با اهداف پیش رود.

دانشگاه صنعتی شاهرود ۳۴۰عضو هیئت علمی و هشت هزار و ۷۰۰دانشجو دارد که در چهار پردیس به وسعت ۱۴۰هکتار مشغول فعالیت است.

انتهای پیام / م

۱۲ استارتاپ دانشجویی در دانشگاه صنعتی شاهرود فعال هستند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت علوم دانشگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۷۹۷۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقرار مراکز آموزشی فنی و حرفه‌ای در جوار مجموعه های صنعتی

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ سید محمد حسینی با تاکید بر اهمیت استقرار مراکز آموزشی فنی و حرفه‌ای در جوار مجموعه های صنعتی اظهارداشت: دانشگاه های فنی و هنرستان ها اگر در کنار کارخانه ها و مراکز صنعتی و معدنی و پارکهای علمی و فناوری باشند می توانند از تجهیزات و امکانات آنها برای آموزش عملی دانشجویان و دانش آموزان  بهره ببرند

دکتر حسینی افزود: از طرف دیگر فرهنگ سازی در جامعه و بین خانواده ها برای سوق دادن فرزندان به سمت مهارت آموزی در دانشگاه ها از اهمیت فراوانی برخوردار است تا فرهنگ کار در جامعه نهادینه شود.

معاون رئیس جمهور خاطرنشان کرد: دانشگاه فنی و حرفه ای در سال های اخیر با حمایت دولت مردمی گام های بلندی به سمت مهارت افزایی برداشته است و جوانان گرایش و اقبال بیشتری برای تحصیل در این دانشگاه پیدا کرده اند چون اشتغال به کار آنان در آینده تقریباً تضمین شده است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور در ادامه با تاکید بر اهمیت استقرار مراکز آموزشی فنی و حرفه‌ای در جوار مجموعه های صنعتی اظهارداشت: دانشگاه های فنی و هنرستان ها اگر در کنار کارخانه ها و مراکز صنعتی و معدنی و پارکهای علمی و فناوری باشند می توانند از تجهیزات و امکانات آنها برای آموزش عملی دانشجویان و دانش آموزان  بهره ببرند همچنان که دانشگاههای علوم پزشکی از دسترسی به بیمارستان ها برای آموزش دانشجویان بیشترین استفاده را بعمل می آورند.

دکتر حسینی همچنین با اشاره به مطالبه  اساتید دانشگاه فنی و حرفه ای مبنی بر تغییر نام این دانشگاه به دانشگاه ملی مهارت و تاسیس شهر مشاغل و پارک های مهارت و صنایع خلاقه، این پیشنهادها را موجه و قابل پیگیری دانست.

در پایان این مراسم با حضور دکتر حسینی از برگزیدگان کنفرانس، پژوهشگران برتر، حامیان دانشگاه و کنفرانس و نیز پیشکسوتان دانشگاه از جمله پروفسور حسن کی پور تجلیل شد.

 

 

دیگر خبرها

  • افزایش ۳۰ درصدی خوابگاه متاهلین دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • معرفی برگزیدگان رویداد مدیریت مصرف آب در صنعت نساجی
  • افتتاح ۲ طرح بهداشتی در جوین
  • تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه مشکلات اقتصادی را حل می‌کند
  • دفتر همکاری مشترک دانشگاه صنعتی شریف و اتکا افتتاح شد
  • استقرار مراکز آموزشی فنی و حرفه‌ای در جوار مجموعه های صنعتی
  • امضای تفاهم‌نامه علمی پژوهشی دانشگاه آزاد و دادگستری شاهرود
  • احداث اولین خوابگاه متاهلی در دانشگاه شاهد/ در شاخص‌های فرهنگی رتبه برتر را کسب کردیم
  • افتتاح ۷ طرح برق رسانی در چهارمحال و بختیاری
  • محدودیت تردد در دانشگاه شریف در روزهای کنکور