Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-06@14:05:01 GMT

بحران ارزی به شیلی رسید

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۸۰۵۹۹

بحران ارزی به شیلی رسید

آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از رویترز، ناآرامی های داخلی در شیلی که در اعتراض به شرایط نامساعد اقتصادی و کیفیت زندگی برای هفته ها ادامه یافته است، پیامدهای شدیدی بر روی متغیرهای کلان اقتصاد این کشور از جمله نرخ ارز گذاشته است. تاکنون ۲۰ نفر در ناآرامی های شیلی کشته شده اند و بسیاری از فعالیت های اقتصادی و سرمایه گذاری در این کشور به حالت تعلیق درآمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروز ارزش پزو در برابر دلار پنج درصد دیگر نیز ریزش کرد تا هر دلار با ثبت نرخ برابری ۸۰۰ پزو، رکورد جدیدی را در تاریخ این کشور به ثبت برساند. با این حال ماریو مارسل- رئیس بانک مرکزی شیلی- در سخنانی گفت با وجود سقوط ارزش پزو، شرایط مالی این کشور در موقعیت مستحکمی باقی مانده است.

رئیس بانک مرکزی شیلی با بیان این که وی و همکارانش از نزدیک به رصد وضعیت اقتصادی این کشور ادامه می دهند افزود: باید به یاد داشت که شیلی جز کشورهای با ریسک مالی پایین است و با توجه به ذخایر ارزی مطلوب و صندوق های ثروت انتظار داریم نرخ تورم با وجود ناآرامی ها در سطح سه درصدی باقی بماند.

در واکنشی دیگر به سقوط آزاد ارزش پزو، ایگناسیو بریونز- وزیر دارایی شیلی- گفت: این مساله یک نشانه هشداردهنده است که ما از نزدیک آن را زیر نظر گرفته ایم. ما در حال تجربه یک دوره از بی‌ثباتی هستیم و باید محتاطانه رفتار کنیم.

در برابر دیگر ارزهای مهم نیز ارزش پزو با ریزش شدیدی مواجه شد. در معاملات ارزی سانتیاگو، نرخ برابری هر یورو معادل ۸۶۵.۶۱۵ پزو، هر پوند انگلیس معادل ۱۰۱۰.۸۲ پزو و هر فرانک سوئیس معادل ۷۹۳.۰۸ پزو اعلام شد.

تنها شیلی نیست که در آمریکای جنوبی با بحران شدید ارزی مواجه شده است: ارزش پزوی آرژانتین و بولیوار ارژانتین نیز طی ماه های اخیر با ریزش های شدیدی مواجه شده بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: بحران ارزی شیلی قیمت دلار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۸۰۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استان سمنان در فهرست شهرهای پر تنش آبی کشور

کشاورزیان در جلسه مدیریت بحران تنش آبی شهرستان سمنان گفت : میزان آب دهی چشمه روزیه در سال ۹۸ حدود ۸۰۰ لیتر برثانیه بود، اما امسال به ۳۰۰ لیتر بر ثانیه رسیده است.

کشاورزیان گفت: در حال حاضر ۵۰ درصد چاه‌های آب شهر سمنان بالای ۵۰ سال قدمت دارند که ضروری است بازسازی و مرمت شوند.

وی ترویج فرهنگ بهینه مصرف آب در بین شهروندان را ضروری دانست و درباره مناسب سازی شبکه توزیع آب شهر سمنان گفت: این هفته عملیات زون ۶ و ۷ آبرسانی شهر سمنان به منظور تعدیل و مناسب سازی شبه توزیع آب آغاز میشود.

کشاورزیان همچنین درباره برخورد با شهروندان پرمصرف آب هم گفت: جریمه مازاد مصرف یکی از این برخوردهاست و همچنین قرار است با مصوبه‌ کمیته بحران آب استان ، اشتراک آب شهروندانی که بیش از الگوی مصرف از آب استفاده کنند ، قطع موقت شود.

محمد بهرامی فرماندار سمنان هم گفت : ترویج مدیریت مصرف آب در بین مردم از طریق ظرفیت‌های اطلاع رسانی در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: هماهنگی دستگاه‌های متولی و اجرایی در حوزه مصرف آب ضروری است و باید نگاه و رویکرد ویژه‌ای در حوزه مدیریت منابع آبی داشته باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • استان سمنان در فهرست شهرهای پر تنش آبی کشور
  • آخرین وضعیت اورونوف برای همراهی پرسپوليس
  • ائتلاف دریایی اروپا در دریای سرخ با کمبود کشتی جنگی مواجه شده است
  • پرچم تجارت بالا می‌رود؟
  • سکوت هشت‌ماهه سیاستگذار ارزی خودرو
  • سرمایه‌گذاری ۱۸ همت در بخش معدن و صنایع معدنی آذربایجان شرقی
  • بانک مرکزی وضعیت ارزی کشور را بهبود بخشید
  • ۸۲ کشور خریدار خرمای ایرانی
  • سیاست ارزی غلط بانک مرکزی باعث کم اثر شدن رشد اقتصادی/قیمت کالاهای اساسی با قیمت ارز آزاد مچ شده است
  • تجارت خارجی ۴۱۴ میلیون دلاری از گمرکات کردستان