Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@05:51:08 GMT

مداخلات دولتی عامل ثبات قیمت مسکن نیست

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۸۰۶۵۳

مداخلات دولتی عامل ثبات قیمت مسکن نیست

به گزارش خبرنگار مهر،حبیب الله طاهر خانی چهارشنبه در اجلاس مدیران صنعت ساختمان بیان کرد: اگر مداخلات دولتی عاملی برای ثبات بود باید در سال ٩١ که در اوج عرضه مسکن مهر بودیم باید رکود ایجاد میشد و رابطه معنا دارای برای حضور دولت و کنترل قیمت وجود ندارد. 

وی افزود: بخش عمده ای از سرمایه های اقتصادی کشور در ساخت ساختمان سرمایه گذاری شده است و بیش از دو میلیون ساختمان در کشور خالی مانده است و سرمایه های این بخش کمکی به اقتصاد کشور نمی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه شش هزار واحد مسکن در شهر صدرا قرار است ساخته شود عنوان کرد: شرایط پیش نیاز این طرح باید ایجاد شود و موضوعاتی نظیر مالیات، حقوق نظام مهندسی و سایر عوامل اجرایی در نظر گرفته شود. 

طاهرخانی در خصوص حضور بخش خصوصی در بازار مسکن عنوان کرد: بازار مسکن در انحصار بخش خصوصی است و مداخله بخش دولتی تنها در مسکن مهر صورت گرفت و در این بخش دو میلیون و ٣٠٠ هزار واحد در این طرح ساخته شد. 

وی معتقد است: شرایط برای حضور بخش خصوصی به صورت مستقل در بخش ساختمان باید ایجاد شود 

معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص عنصر مغفول مانده حوزه ساختمان اظهار کرد: نوآوری در صنعت ساختمان کشور بسیار محدود و کند است و باید جهشی در حوزه نوآوری ایجاد شود تا شاهد افزایش بهره وری در این حوزه باشیم. 

او ادامه داد: رکود در بسیاری از شاخص ها رخ داده است و دولت نمی تواند به تنهایی در رفع خلا ها اقدام کند و باید شرایطی برای حضور بخش خصوصی در راستای حل این خلا ها فراهم شود. 

وی با اشاره به اینکه مشارکت در طرح اقدام ملی در نظر گرفته شده بیان کرد: مخاطب  طرح اقدام ملی مسکن اقشار کم درآمد اجتماعی نیستند و متقاضیان باید ١٠ درصد هزینه ساخت را تامین کنند. 

طاهرخانی ادامه داد: طرح اقدام ملی مسکن هیچ قیمت ثابتی ندارد و بر اساس چهارچوب های قرارداد های فنی ،مهندسی  کشور خواهد بود و هر طرح قیمت متفاوتی خواهند داشت. 

وی همکاری دستگاه های اجرایی با طرح اقدام ملی مسکن ضروری و یکی از مهمترین عوامل پیشبرد این طرح دانست. 

کد خبر 4771166

منبع: مهر

کلیدواژه: معاونت وزیر راه و شهرسازی ساختمان سازی بوشهر یوم الله 13 آبان زلزله راهپيمايي 13 آبان ایلام شهرکرد تئاتر کودک و نوجوان گرگان شیراز بیرجند خطبه های نماز جمعه قزوین سفر استانی پدافند غیرعامل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۸۰۶۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبات قیمت نفت در بازار‌های جهانی/ برنت ۸۷.۱۱

بازار جهانی نفت با کاهش درگیری‌ها در خاورمیانه به ثبات نسبی دست یافت. شاخص نفت برنت انگیس و وست تگزاس اینترمدیت آمریکا به ترتیب ۸۷.۱۱ و ۸۱.۹۹ دلار در هر بشکه، رسیدند.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، تشدید تنش‌های منطقه‌ای بازار نفت را دچار نوساناتی کرده بود اما از روز گذشته با بازگشایی بازار‌های جهانی، بار دیگر قیمت نفت به ثبات نسبی دست یافت.

شاخص برنت انگلیس با ۰.۱۱ درصد افزایش به ۸۷.۱۱ دلار رسید. شاخص وست تگزاس اینترمدیت آمریکا نیز با ۰.۰۹ درصد افزایش، به قیمت ۸۱.۹۹ دلار مبادله شد.

در جدیدترین بروزرسانی قیمت نفت خاورمیانه، نفت سنگین ایران با ۰.۷۰ درصد کاهش، به ۸۲.۵۷ دلار در هر بشکه رسید. نفت سنگین عربستان نیز با سقوط ۲.۰۱ درصدی با قیمت ۸۶.۳۳ دلار مبادله شد. بهای نفت سبک عربستان روز گذشته با ۲.۰۱ درصد کاهش، به ۸۷.۹۳ دلار در هر بشکه رسید.

دیگر خبرها

  • رفع تعرض از ۱۷۷ هکتار زمین دولتی
  • رفع تعرض از ۱۷۷ هکتار زمین دولتی در سراسر کشور
  • عامل حمله به کنسولی ایران در پاریس به حبس محکوم شد
  • ثبات قیمت نفت در بازار‌های جهانی/ برنت ۸۷.۱۱
  • محکومیت عامل حمله به ساختمان کنسولی ایران در پاریس به حبس | متهم: می خواستم از مقامات ایران انتقام بگیرم!
  • عامل حمله به ساختمان کنسولی سفارت ایران در پاریس به حبس محکوم شد
  • ثبات قیمت دلار و کاهش نرخ طلا و سکه در معاملات امروز
  • حمایت ۳۰۰۰ میلیارد ریالی از طرح مسکن خراسان‌ جنوبی
  • انتقاد چمران به نمای شیشه‌ای ساختمان برخی دستگاه‌های دولتی و بانک‌ها
  • تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است