Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@15:23:50 GMT

مدیران قضایی به تخلفات داخل دادگستری‌ها حساس باشند

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۸۰۹۲۱

مدیران قضایی به تخلفات داخل دادگستری‌ها حساس باشند

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی دادگستری کل استان تهران محمدجواد حشمتی در مراسم تکریم و معارفه سرپرست مرکز حفاظت و اطلاعات دادگستری کل استان تهران خطاب به روسای دادگستری ها، مجتمع های قضایی و سرپرستان نواحی دادسراهای عمومی و انقلاب گفت: به مدیران مربوطه تاکید می کنم که برای مقابله با این انحرافات و وسوسه های شیطانی نیازمند هم گرایی و هم افزایی هستیم تا باعث ضربه خوردن قاضی ما نشود و ما سالم سازی مجموعه خودمان را از این به بعد جدی تر و نظامند دنبال می کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: وظیفه حفاظت و اطلاعات در دادگستری کار بسیار سخت و مهمی است و فقط منحصر به جنبه های فیزیکی، تشکیل پرونده و برخوردهای خاص نیست؛ بلکه در معنای واقعی آن حفاظت از این مجموعه ارزشمند، کادر قضایی و اداری است که در نوع خود اهمیت بسزایی دارد.

مردم حساسیت ویژه ای به رفتار قضات دارند
وی افزود: مردم حساسیت فوق العاده ای نسبت به امر قضا، رفتار، منش و کردار قاضی دارند و این امر کار مجموعه مدیریت و حفاظت و اطلاعات را به شدت مشکل می کند و ضرورت دارد این مجموعه همواره در مسیر درست و صحیح قرار بگیرد و کارهای مردم بنحو شایسته انجام شود و موضوع حاضر فقط تکلیف مرکز حفاظت و اطلاعات به تنهایی نیست؛ بلکه همه قسمت های مختلف دادگستری از رییس کل و تمام بخش ها وظیفه دارند؛ از زیرمجموعه های دادگستری مراقبت و محافظت داشته باشند.

حفاظت اطلاعات نگرانی مردم را برطرف کند 
حشمتی اظهار داشت: ما باید به کمک مرکز حفاظت اطلاعات در دادگستری تهران یک جو کاملاً مطمئن ایجاد نماییم تا مردم بدون دغدغه، اضطراب و تشویش خاطر به این دادگستری مراجعه و از حق خودشان دفاع و به درستی و راحتی به حقوق خود برسند و اگر امروز مردم دغدغه دارند و نگرانند؛ نقص و عیب جدی وجود دارد که باید از حفاظت و اطلاعات در این زمینه کمک بگیریم و این نگرانی را برطرف کنیم و این نکته اساسی کار ما و حفاظت و تمامی قسمت های دادگستری است که باید برای آن برنامه ریزی و تلاش کنیم و همه معاونت ها را بکار بگیریم تا از این فرصت به نحو شایسته در جهت سالم سازی دستگاه قضایی طور صحیح و دقیق بهره مند شویم.
وی دادگستری را مرجع رسمی تظلمات مردم برشمرد و گفت: در حال حاضر مشکلات زیادی در جامعه بدلیل شرایط اقتصادی وجود دارد و مردم باید برای استیفای حق خود به دادگستری مراجعه کنند و این کار حفاظت و اطلاعات را بیش از پیش سخت تر می کند و ضرورت دارد یک هم افزایی خوبی بین واحدهای ارزشیابی، معاونت منابع انسانی ایجاد شود و به حفاظت و اطلاعات کمک کنند برای اینکه بتوانند به معنی دقیق و درست از مجموعه امکانات موجود و سرمایه انسانی دادگستری مراقبت کنند. 
رئیس کل دادگستری استان تهران افزود: در برنامه تحولی اعلام شده از ناحیه ریاست قوه قضائیه تاکید فراوان بر سرمایه های انسانی و مقابله با فساد در درون قوه قضائیه شده است و این موضوع کار ما را به شدت سخت می کند و ما باید این تعهد را بدهیم که در کنار حفاظت و اطلاعات برای مراقبت از مجموعه خودمان قرار بگیریم.

وی افزود: بنده اعتقاد دارم؛ حتی حذف یک قاضی به خاطر وجود سوء‌جریانات خسارت قابل توجه برای قوه قضائیه است؛ هرچند برخورد با مفسد و متخلف توقف ناپذیر است و هیچ فرقی نمی کند در هر لباسی باید جدی و قاطع باشد؛ اما قبل از آن باید ما یک بررسی و نگاه جدیدی داشته باشیم که اشکال کار در کجا بوده که از یک طرف با تعداد محدود قاضی مواجه هستیم و از طرف دیگر انتظار فوق العاده ای که مردم از قضات دارند و همه اینها نیازمند توجه و اهتمام جدی بر این مساله است و قبل از بروز این اتفاقات باید از آن پیشگیری کنیم و انحرافات را مسدود کنیم.

حشمتی اضافه کرد: ما امکانات خوبی مانند بسیج و انجمن اسلامی در این مجموعه داریم که می توانند به حفاظت و اطلاعات کمک کرده تا هم افزایی خوبی داشته باشند و در بحث ترویج فرهنگ بسیجی، انقلابی و ارزشی می توانیم از این بحث ها استفاده کنیم.
وی افزود: ما در دادگستری، بخش هایی مانند معاونت نظارت و بازرسی و همچنین هیئت نظارت بر حقوق شهروندی را داریم که خروجی همه این مجموعه ها باید معطوف به این قضیه باشد که ما از قاضی حفاظت و مراقبت کنیم و این اساس کار است. 
در این مراسم که با حضور حجت الاسلام عبدالهی رییس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه و غلامعلی محمدی قائم مقام رییس کل، علی القاصی دادستان عمومی و انقلاب تهران برگزار شد از تلاش های فاضلی هریکندی رئیس سابق مرکز حفاظت و اطلاعات دادگستری کل استان تهران تجلیل شد و حاجی محمدی با دریافت ابلاغ، فعالیت خود را به عنوان سرپرست مرکز حفاظت و اطلاعات دادگستری کل استان تهران آغاز کرد. 

برچسب‌ها قاضی مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قاضی مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه قاضی مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۸۰۹۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واحدهای آلاینده سمنان زیر ذره‌بین دستگاه قضا

رییس کل دادگستری سمنان در دیدار با مدیرکل حفاظت محیط‌زیست این استان با بیان اینکه ورود دستگاه قضایی استان برای رفع مسائل مورد نیاز مردم جنبه عمومی دارد و در تقویت زیرساخت‌ها موثر است، گفت: حل مشکلات معوقات آلایندگی نیاز به پیگیری با اهتمام ویژه در چارچوب قانون دارد.

وی تاکید کرد: از جمله تاکیدهای رییس قوه قضائیه «پیگیری عوارض آلایندگی» است و دستگاه‌ها و بنگاه های اقتصادی که آلایندگی دارند باید طبق مقررات عوارض آلایندگی را پرداخت کنند و این عوارض در زمینه ارتقاء امور محیط زیستی سمنان صرف شود.

رییس کل دادگستری سمنان با اشاره به اینکه ورود دستگاه قضایی این استان در موضوع‌های مختلف محیط زیستی همچنان ادامه دارد، افزود: حوزه حقوق عامه بستر وسیعی در پیگیری نیازها و مطالبات قانونی مردم دارد.

وی اظهار کرد: دستگاه قضایی سمنان توسعه عدالت در جامعه را دنبال می کند تا در نتیجه هم افزایی و همراهی تمامی مسوولان استانی اهتمام به اجرای قانون محقق شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • دوگانه‌سوز کردن یک‌سوم خبازی‌های سمنان / لزوم حفاظت از زیرساخت‌های حساس
  • سمنان در اجرای سازوکار اجرایی پدافند غیرعامل نیازمند خودمراقبتی است
  • ۳۰ درصد نانوایی‌های استان سمنان دوگانه سوز می‌شوند
  • دستگیری کارچاق کن سابقه دار در گرگان
  • مدیر حفاظت و اطلاعات بنیاد تعاون زندانیان معارفه شد
  • دستگاه قضایی آخرین ملجأ و پناهگاه مردم است
  • واحدهای آلاینده سمنان زیر ذره‌بین دستگاه قضا
  • نیمی از پرونده‌های قضایی گرمسار الکترونیکی شد
  • دادگاه‌های صلح در تهران ایجاد شود
  • کارخانجات و واحد‌های تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل شناسایی شود