Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه همراهی مردم را مهم‌ترین روش برای اجرای عدالت در جامعه دانست. ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۲ استانها قم نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت‌الله رضا استادی در چهارمین همایش دیدبان عدالت و شفافیت که ظهر امروز در پژوهشکده علامه طباطبایی برگزار شد، ضمن تبریک هفته وحدت اظهار داشت: روشن بوده که هر کار خوبی انجام شود باید مورد تقدیر قرار گیرد و به‌ویژه اینکه در دین اسلام و تشیع  این نوع فعالیت‌ها خیلی خوب و لازم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه رعایت نکات اخلاقی بسیار لازم است، افزود: هیچ جامعه‌ای بدون قاضی و قوه قضاییه می‌تواند کار خود را پیش ببرد؟، باید قوه قضاییه عدالت را اجرا کند و شما کمکش کنید، امام خمینی(ره) در سخنرانی‌ها سفارش بر تربیت قاضی و تدریس دروس حقوقی داشته‌اند.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه خاطرنشان کرد: در کتاب قضا، قاضی را شریک و رفیق جهنم دانسته‌اند، این نهی از ورود به این کار نیست، بلکه حساسیت و اهمیت این کار را نشان می‌دهد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: در روایت بوده که در روز قیامت قاضی می‌گوید ای‌کاش قاضی نبودم، چون کار خود را درست انجام نداده است، کسانی که به دنبال این کار مهم بوده باید دقیق در احکام باشند تا حق و ناحقی صورت نگیرد.

وی گفت: امام خمینی(ره) دوازده سال یک نهضت برگرفته‌شده از طیف‌های موافق و مخالف را اداره کرد اما چون در چارچوب خودش عمل کرده بود، گفت که هیچ‌کس  بر گردن من حقی ندارد.

پایان عدالت آموزشی با مصوبه مبهم مجلس!رئیس دادگاه انقلاب به رئیس‌جمهور: خوب نیست جامعه رئیس‌جمهور را نگران از اجرای عدالت ببیند/ روحانی هر پرونده‌ای دارد به دادگاه ارائه کند، قطعاً رسیدگی می‌کنیمسرلشکر باقری: مسیر عدالتی که شکل گرفته مورد رضایت مردم و مطلوب حکومت اسلامی است هرچند خوشایند عده‌ای نباشد

آیت‌الله استادی با تأکید بر اینکه نباید آبروی افراد زیاد از حد برود، اضافه کرد: کسانی  در کشور بوده که خلافی انجام داده‌اند که در ادامه برای احقاق حق، حقوقی بیش‌ازحد آبرو از وی می‌رود و مظلوم در ادامه کار ظالم می‌شود.

وی با اشاره به لزوم اجرای احکام دقیق حقوقی، عنوان کرد: به قول حضرت امام خمینی(ره) اگر هفتاد ضربه شلاق تبدیل به هفتادویک ضربه شلاق شود، بر ظالم نیز ظلم می‌شود.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه با تأکید بر اینکه نباید با اشتباهات ما کسانی که مخلص بوده در عرصه اجرایی و یا عرصه‌های دیگر کناره‌گیری کنند، اظهار داشت: باید کارها برای خدا باشد و در نمازهای جماعت، در نمازهای جمعه و در منبرها روشنگری انجام گیرد و بزرگان ما هر کار سنگین و مهمی را از یک طرف با ایجاد انگیزه و طرفی دیگر با جملاتی ما را از انجام غلط آن عمل بر حذر داشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه مراقبت‌ها و اخلاص‌ها کار را مؤثر می‌کند، گفت: شفافیت و عدالت باید از گرایش‌ها به دور بوده تا برکت داشته باشد، امام صادق(ع) می‌فرماید که شما که با خدا معامله کردید و نتیجه آن را دیدید آن را ادامه دهید.

استاد حوزه علمیه با تأکید بر اهمیت جلب اعتماد مردم، ابراز کرد: از نظر روانی هر شخص و گروهی که اعتماد مردم را جلب کند کارش را ادامه می‌دهد و اگر اعتماد مردم را جلب نکند مردم آن گروه یا سازمان را دنبال نمی‌کنند، به‌عنوان‌مثال کمیته امداد امام خمینی(ره) با ایجاد اعتماد، مردم را خارج از چارچوب‌های سیاسی جذب خود کرده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: روش یارگیری نیز  مهم است، آیا فرد واقعاً اهل این کار است یا خیر؟ باید از نفوذی جلوگیری شود تا آسیبی به این حرکت نرسد.

انتهای پیام/ 454/ ت

R7854/P/S6,62/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۸۰۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سردار رادان:‌ برخورد با کشف حجاب با قوت ادامه دارد

سردار احمدرضا رادان، فرمانده فراجا در حاشیه جلسه با اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی که در محل ستاد فرماندهی کل انتظامی کشور برگزار شد، اظهار داشت: در ابتدا از همراهی مردم، دختران و بانوان عزیز ایران که در اجرای این طرح با پلیس همکاری و همراهی می‌کنند، تشکر می‌کنم.

به گزارش ایلنا، وی ادامه داد: تشکر بعدی را هم از همکارانی دارم که دغدغه‌مندانه در اجرای این طرح پای کار هستند و به صورت جهادی اجرای آن را دنبال می‌کنند.

فرمانده کل انتظامی کشور افزود: با حمایت‌های مجلس، دولت و قوه قضائیه و همراهی مردم اجرای طرح نور را با قوت، دقت و هوشمندی ادامه خواهیم داد.

رادان خاطرنشان کرد: اجرای این طرح همراهی همگان را در پی داشت و از مجلس و خاصه کمیسون فرهنگی که جزو اولین بخش‌هایی بود که در این موضوع پای کار بود، تقدیر و تشکر می‌کنم.

دیگر خبرها

  • سردار رادان:‌ برخورد با کشف حجاب با قوت ادامه دارد
  • فرمانده کل انتظامی: طرح نور را با قوت ادامه می‌دهیم
  • طرح نور را با قوت و هوشمندی ادامه می‌دهیم
  • رادان: اجرای طرح نور را با قوت، دقت و هوشمندی ادامه خواهیم داد
  • سردار رادان: طرح نور را با قوت ادامه خواهیم داد
  • طرح نور را با قوت ادامه می‌دهیم
  • سردار رادان: طرح نور را با قوت ادامه می‌دهیم
  • طرح نور را با قوت ادامه خواهیم داد
  • سردار رادان : با حمایت مجلس ، دولت و قوه قضائیه، اجرای طرح عفاف و حجاب را با قوت ادامه خواهیم داد
  • رادان: طرح نور را با همراهی دولت وقوه قضائیه ادامه می‌دهیم