Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-05-05@19:55:56 GMT

قیمت برق استخراج رمزارزها اعلام شد

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۸۰۹۷۶

به گزارش ایلنا، مصطفی رجبی مشهدی با بیان اینکه مقررات تامین برق رمزارزها مشخص شد، گفت: بر اساس این مقررات قیمت برق مراکز استخراج رمزارزها به ازای هر کیلووات ساعت معادل متوسط قیمت صادراتی برق، 965 تومان خواهد بود که در 8 ماه از سال این میزان 50 درصد مبلغ متوسط قیمت صادراتی یعنی 480 تومان و برای 4 ماه گرم سال دو برابر قیمت متوسط صادراتی برق خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: البته این مراکز امکان استفاده از برق را برای 300 ساعت از سال یعنی ساعات اوج بحرانی مصرف و تیر و مرداد ندارند و در این ساعات استفاده از برق ممنوع است. 

سخنگوی صنعت برق خاطرنشان کرد: هزینه انشعاب عمومی برق از این دسته از متقاضیان دریافت نخواهد شد.

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: برق صنعت متوسط استخراج رمزارزها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۸۰۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بزرگترین مزرعه رمز ارز در خراسان شمالی

فرمانده انتظامی فاروج از کشف ۴۷ دستگاه ماینر به ارزش ۱۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.  

به گزارش پایگاه خبری پلیس خراسان شمالی، سرهنگ علیرضا پوربه روز یکشنبه اظهار کرد: گزارشی مبنی بر نصب و استفاده دستگاه های ماینر در یک واحد تولیدی پرورش قارچ در یکی از روستاهای فاروج دریافت شد.

وی افزود: ماموران پلیس آگاهی با همکاری اداره اطلاعات سپاه و اداره برق پس از شناسایی محل نصب دستگاه های استخراج ارز دیجیتال به محل اعزام شدند.

فرمانده انتظامی فاروج ادامه داد: در بازرسی ماموران از این واحد تولیدی تعدادی تونل مشاهده شد که در داخل آن ۴۷ دستگاه ماینر استخراج ارز دیجیتال فعال بود.

سرهنگ پوربه خاطرنشان کرد: در این رابطه یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضایی شد.

ماینر، دستگاه تولیدکننده رمز ارز (نوعی دارایی دیجیتال) است که به صورت غیرمتمرکز تولید و نگهداری می‌شود و برای استخراج آنها باید محاسبات ریاضی پیچیده‌ای توسط رایانه به‌صورت مستمر انجام شود که مستلزم مصرف برق زیادی است.

متوسط انرژی مورد نیاز برای استخراج هر بیت‌کوین به عنوان اولین رمزارز ساخته شده، حدود ۳۰۰ مگاوات ساعت برآورد می‌شود که این انرژی به صورت متوسط معادل مصرف برق بیش از ۳۵ هزار واحد مسکونی در یک روز است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • بزرگترین مزرعه استخراج ارز دیجیتال در خراسان شمالی کشف شد
  • کشف بزرگترین مزرعه استخراج ارز دیجیتال در فاروج
  • کشف بزرگترین مزرعه استخراج رمز ارز در خراسان‌شمالی
  • کشف بزرگترین مزرعه استخراج رمز ارز در فاروج
  • کشف بزرگترین مزرعه رمز ارز در خراسان شمالی
  • متخلفان استخراج غیرمجاز رمز ارز ١٠٠ برابر نرخ انرژی جریمه می شوند
  • پرداخت ١٠٠ برابر نرخ انرژی، جریمه استخراج غیرمجاز رمز ارز
  • (ویدیو) در ترکیه به طور متوسط هر مرد با ۱۵ زن شریک جنسی است و بعضی تا ۵۰ زن
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۱۶ ارديبهشت
  • (ویدئو) گوینده اخبار هواشناسی: جزء طبقه متوسط رو به پایین هستم