Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-05-07@17:09:38 GMT

◄ سهم ۲۵ درصدی استان تهران در طرح اقدام ملی مسکن

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۸۱۲۴۴

◄ سهم ۲۵ درصدی استان تهران در طرح اقدام ملی مسکن

تین نیوز برنامه طرح اقدام ملی تولید مسکن در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در اداره کل راه و شهرسازی استان تهران قریب به ۶۲ هزار واحد است.

به گزارش تین نیوز به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان تهران، رضا نگهبان در یک جلسه ۶ ساعته با مدیران حوزه مسکن و بازآفرینی و ۶ منطقه شهرستانی استان تهران برنامه ابلاغی ۶۱ هزار و ۹۳۷ واحد در استان تهران اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران در این جلسه ضمن تاکید بر اهمیت اجرای طرح اقدام ملی تولید مسکن و رضایت مردم گفت: بازشماری سریع املاک و تک برگی شدن اسناد در اولویت وظایف حوزه املاک و حقوقی و ادارات ۶ منطقه شهرستانی است و این پیش زمینه و اساس معوض زمین در طرح اقدام ملی تولید مسکن است.

وی با بیان اینکه ۲۵ درصد برنامه اقدام ملی در کشور مرتبط با استان تهران است ، گفت: تمام مناطق استان تهران موظف به ارائه پیشنهادات در حوزه زمین برای پروژه های اقدام ملی هستند که طی همین جلسه انجام شده است و بررسی مغایرتها و سایر امور پیگیری جزء وظایف شهرستانها است که جزء اصلی ترین تکالیف اصلی روسای حوزه مسکن و ادارات شهرستانی است.

وی در ادامه تصریح کرد : وظیفه استان تهران تولید مسکن مشارکتی به میزان ۲۹۵۰ واحد مسکونی ،تامین زمین برای اقشار ویژه به میزان ۱۰۰۰ واحد، تکمیل واحدهای نیمه تمام خریداری شده و نیمه تمام در قالب مشارکت به میزان ۱۹۸۷ واحد، واگذاری در قالب سایر تفاهم نامه ها به تعداد ۵۰۰۰ واحد است.

نگهبان افزود: استفاده از ظرفیت های بانکی به میزان ۴۷۰۰۰ واحد تسهیلات و سایر موارد پیشنهادی این اداره کل ۴۰۰۰ واحد است که در مجموع ۶۱ هزار و ۹۳۷ واحد در نظر گرفته شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران خاطرنشان کرد: شهروندان استان تهران که مشمول ۴ مورد شرایط احراز متقاضیان جهت بهره مندی از تسهیلات طرح اقدام ملی تولید مسکن هستند، می توانند از زمان باز شدن سایت مذکور نسبت به بارگذاری مدارک اقدام نمایند و اداره کل راه و شهرسازی استان تهران به جد پی گیر این امر به عنوان یکی از مهمترین اولویت های وزارت راه وشهرسازی است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران طرح اقدام ملی تولید مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۸۱۲۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۵۸ درصدی میانگین قیمت یک متر خانه در تهران/ گران‌ترین و ارزان‌ترین خانه‌ها در کدام مناطق پایتخت معامله می‌شود؟

به گزارش تابناک اقتصادی؛ کابینه دولت رئیسی در شهریورماه ۱۴۰۰ از مجلس رای اعتماد گرفت و به نوعی می‌توان گفت برنامه‌های اقتصادی دولت از مهرماه به طور رسمی کلید خورد و اجرایی شد. یکی از مهم‌ترین اولویت‌های تیم اقتصادی دولت سیزدهم، رسیدگی به وضعیت افسارگسیخته قیمت‌ها در بازار مسکن بود. رویکردی که با شعار ساخت چهار میلیون مسکن در طول عمر دولت همراه شد تا بتواند کفه عرضه و تقاضای مسکن را تا حدودی متعادل کند؛ اما این روند در اجرا با مشکلات بسیاری همچون عدم همراهی شبکه بانکی برای تامین مالی نهضت ملی مسکن مواجه شد و عملا از هدف گذاری مورد نظر دور شد. در نتیجه به دنبال عدم عرضه مناسب و موثر خانه به بازار و همچنین نقش انتظارات تورمی از چشم انداز شاخص ارزی، منجر به رکوردشکنی قیمت‌ها در بازار مسکن تا به امروز شده است.  

بررسی جدیدترین گزارش منتشر شده از سوی بانک مرکزی پیرامون تحولات بازار مسکن شهر تهران این وضعیت را تایید می‌کند. به گونه‌ای که میانگین قیمت یک متر خانه در پایتخت از رقم ۳۱ میلیون و ۶۳۱ هزار تومانی در مهرماه ۱۴۰۰ به رقم ۸۱ میلیون و ۶۳۰ هزار تومان در پایان فروردین ماه ۱۴۰۳ رسیده است؛ به بیان دیگر شاهد جهش ۱۵۸ درصدی میانگین قیمت یک متر مربع مسکن در شهر تهران بوده ایم.

اما از سوی دیگر به رغم افزایش قیمت میانگین یک متر مسکن به بالای ۸۱ میلیون تومان، رکود در این بازار مشهود است. به گونه‌ای که در فروردین امسال تعداد معاملات مسکن تهران تنها ۱۵۰۸ مورد بوده است که نسبت به اسفند سال قبل ۷۵.۶ درصد کمتر بوده و نسبت به ماه مشابه سال قبل نیز ۱۴.۲ درصد افت داشته است که نشان از فضای رکودی در دادوستد‌های مسکن پایتخت دارد.

بررسی آمار منتشر شده از سوی بانک مرکزی بیان گر رقبت خریداران به خانه‌های با عمر کمتر از پنج سال است؛ چراکه در فروردین امسال این نوع خانه با سهم ۳۰.۱ درصدی از تعداد کل معاملات و ثبت ۴۵۴ معامله، در صدر قرار داشته اند و در رتبه بعد نیز نقطه مقابل یعنی خانه‌های با بیشترین زمان ساخت یعنی بیش از ۲۰ سال قرار دارند که سهم معاملات این خانه‌های کلنگی با ۳۷۰ معامله، ۲۴.۵ درصد بوده است.  

در این میان، نگاهی به تعداد معاملات مسکن در مناطق ۲۲ گانه تهران نشان می‌دهد در شروع سال جاری، منطقه ۵ با سهم ۱۲.۵ درصدی از کل معاملات، بیشترین تعداد قرارداد‌های مبایعه نامه را به خود اختصاص داده است. همچنین مناطق ۱۰، ۴ و ۲ به ترتیب با سهم‌های ۱۰.۷، ۸.۶ و ۸.۲ درصدی در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

گران‌ترین و ارزان‌ترین خانه‌ها در کدام مناطق پایتخت

در میان مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران، بیشترین متوسط قیمت یک متر مربع زیربنر‌ای مسرکونی معامله شده معادل ۱۵۰ میلیون و ۴۲۰ هزار تومان به منطقه یک و کمترین آن با  ۴۲ میلیون و ۳۶۰ هزار تومان به منطقه ۱۸ تعلق داشته است.

  چند نکته مهم از تحولات مسکن در فروردین ۱۴۰۳


همان طور که اشاره شد میانگین قیمت یک متر خانه در تهران به حدود ۸۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسیده است؛ این در حالی است که ۵۹ درصد از خانه‌های معامله شده در آغاز سال جدید، با قیمتی کمتر از این رقم معامله شده است و از سوی دیگر ۵۶.۳ درصد از معاملات نیز به واحد‌های مسکونی با ارزش کمتر از ۶ میلیارد تومان تعلق داشته است که در نوع خود قابل تامل است و در نهایت سهم واحد‌های مسکونی با مساحت کمتر از ۸۰ متر از کل معاملات فروردین ماه، ۵۷.۷ درصد بوده است.

 

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۵۸ درصدی میانگین قیمت یک متر خانه در تهران/ گران‌ترین و ارزان‌ترین خانه‌ها در کدام مناطق پایتخت معامله می‌شود؟
  • جهش قیمت مسکن در تهران/ یک متر خانه ۸۱.۶ میلیون تومان!
  • جهش قیمت مسکن در تهران / یک متر خانه ۸۱۶.۳ میلیون تومان!
  • ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکن در دولت سیزدهم ساخته شده است
  • ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن از ۲ میلیون و ۵۶۸ هزار واحد عبور کرد
  • جزئیات ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح کشور | تفاهم‌نامه جدید وزارت راه و نیروهای مسلح
  • ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح کشور کلید خورد
  • ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیرو‌های مسلح کشور
  • ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح کشور
  • ۱۲۸ هزار واحد مسکن مهر در حال ساخت است/ تامین یک میلیون قطعه زمین روستایی تا تابستان