Web Analytics Made Easy - Statcounter

غدیر مهدوی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره اجرای راننده محور بودن بیمه شخص ثالت اظهار داشت: در سال 94 در پژوهشکده بیمه تحقیقی مبنی بر مقایسه بیمه نامه شخص ثالث ایران با 40 کشور از جمله کشورهای توسعه یافته انجام شد. بررسی‌ها نشان می داد که بیمه شخص ثالث در ایران با نقاط ضعف متعددی دارد که رفع آنها می تواند در کاهش تصادفات موثر باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: یکی از اصلاحات نظام بیمه در بحث شخص ثالث که می‌تواند بسیار موثر عمل  کند، راننده محور بودن در بیمه شخص ثالث است که بنا بر آن،‌ سابقه راننده در بیمه و تعرفه بیمه تعیین کننده است.

این کارشناس امور بیمه با بیان اینکه با اجرا شدن این اصلاحات سابقه ریسکی رانندگان هرگز از بین نمی‌رود، گفت: پیش از این سوابق خودرو ملاک بیمه بود که با خرید خودروی جدید سوابق سوانح و تصادفات خودرو از میان می‌رفت اما با اعمال اصلاحات سوابق در پرونده رانندگان ثبت و ضبط می‌شود که با تعویض خودرو هم قابل حذف نیست.

مهدوی تاکید کرد: از این پس مبنای حق بیمه ریسک‌های گذشته رانندگان خواهد بود و رانندگان با سابقه بد بهای بیشتری بابت حق بیمه می پردازند و از طرف دیگر رانندگان کم ریسک شامل تخفیف در تعرفه‌ها می‌شوند.   

رییس پیشین پژوهشکده بیمه با اشاره به تاثیر اجرای این اصلاحات در کاهش تصادفات و سوانح رانندگی افزود: واقعیت این است که تصادفات رانندگی در ایران به عوامل متعددی بر می‌گردد که نمی‌توان تنها با اطلاحات در امور بیمه شخص ثالث سهم قابل توجهی در کاهش میزان آن داشت اما بررسی‌ها نشان داده که راننده محور شدن بیمه شخص ثالث می‌تواند تا 10 درصد از تصادفات را کاهش دهد.

وی با تاکید بر اینکه در واقع این اقدام به نوعی رتبه‌بندی رانندگان است، ادامه داد: حق بیمه براساس رتبه رانندگان مشخص خواهد شد و این یک اقدام در جهت عادلانه شدن توزیع ریسک در تعرفه ها است.

مهدوی با بیان اینکه قرار نیست هزینه‌های حق بیمه برای خانواری که یک خودرو استفاده می‌کنند، افزایش یابد گفت: نام افراد استفاده کننده از یک خودرو به بیمه نامه اضافه می‌شود و اگر آن فرد سابقه کم ریسکی داشته باشد اتفاقا حق بیمه کاهش می‌یابد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: ایران خودرو حق بیمه پژوهشکده بیمه تعرفه بیمه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۸۱۳۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوت هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات رانندگی در تعطیلات نوروز

عباس مسجدی، از جان باختن هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات جاده‌ای در تعطیلات نوروز امسال خبر داد.

به گزارش میزان، وی افزود: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که هزار و ۱۷۵ نفر فوتی ناشی از تصادفات رانندگی داشتیم، حدود ۹ و نیم درصد کاهش داشته است.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور با بیان اینکه بیشترین آمار مرگ و میر‌های ناشی از تصادفات رانندگی نوروز امسال در روز‌های ۳ فروردین و ۲۸ اسفند رقم خورد، عنوان کرد: ۷۶ درصد فوتی‌های ناشی از تصادفات ایام نوروز سال جاری را آقایان و ۲۴ درصد را خانم‌ها تشکیل می‌دهند.

وی تصریح کرد: تعداد مصدومین ناشی از تصادفات رانندگی نیز در این ایام، ۱۷ هزار و ۲۴۴ نفر بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۴ و نیم درصد کاهش داشت.

دیگر خبرها

  • هشدار رادان به پلیس: در توقیف خودروی بی حجاب ها زد و بندی برای یدک کشی و پارکینگ ایجاد نشود (فیلم)
  • هشدار رادان به رؤسای پلیس: در توقیف خودرو بی حجاب ها زد و بندی برای یدک کشی و پارکینگ ایجاد نشود
  • موتورسیکلت‌ها با ۳۵ درصد از عوامل تصادفات درون شهری هستند
  • برخورد قانونی با ۶۰ هزار خودرو در استان سمنان
  • ۹۸ درصد رانندگان تبریز قانونمند هستند
  • دستور دادستانی لرستان درباره رفع توقیف وسایل نقلیه فاقد بیمه شخص ثالث
  • آخرین آمار تصادفات نوروز ۱۴۰۳
  • 10هزار راننده تاکسی بیمه تامین اجتماعی ندارند
  • فوت هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات رانندگی در تعطیلات
  • فوت هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات رانندگی در تعطیلات نوروز