Web Analytics Made Easy - Statcounter

اتاق بازرگانی آلمان در چین اعلام کرد تقریباً یک چهارم شرکت‌های آلمانی که در چین فعالیت می کنند قصد دارند تمام کسب و کار خود یا بخشی از آن را از این کشور آسیایی بیرون ببرند. ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۶ اقتصادی اقتصاد جهان نظرات - اخبار اقتصادی -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از داچ ول،  اتاق بازرگانی آلمان در چین اعلام کرد تقریباً یک چهارم شرکت‌های آلمانی که در چین فعالیت می کنند قصد دارند تمام کسب و کار خود یا بخشی از آن را از این کشور آسیایی بیرون ببرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 بررسی سالانه 526 شرکت در چین نشان داد که 23 درصد آنها از قبل تصمیم بیرون بردن ظرفیت تولید خود را از چین گرفته‌اند یا در حال بررسی آن هستند. یک سوم این شرکت ها تصمیم گرفته اند کلاً از چین خارج شوند.

 سایر شرکت ها می گویند بخشی از کسب و کار و تولید خود را به خارج از چین و بیشتر به کشورهای آسیایی که هزینه پایین تری دارند منتقل می کنند.

 با تصمیم چین برای متعادل کردن دوباره اقتصادش و تغییر آن از یک مدل صادراتی و سرمایه گذاری به یک مدل خدماتی و مصرفی، هزینه های فعالیت در این کشور افزایش یافته است.

 از 104 شرکتی که تصمیم به ترک این کشور گرفته اند یا در حال بررسی این موضوع هستند، 71 درصد افزایش هزینه‌های تولید را دلیل خروجشان بیان کرده اند.

 شرکت کنندگان در این تحقیق همچنین یک دورنمای تجاری تاریک را می بینند و بدبینی خود را به کند شدن اقتصاد چین و ادامه درگیری‌های تجاری بین پکن و واشنگتن نسبت می دهند.

 جنگ تجاری آمریکا و چین، مستقیم یا غیر مستقیم بر 83 درصد از این شرکت ها تاثیر گذاشته است.

 این تحقیق هشدار می‌دهد انتظارات تجاری به پایین ترین حد طی سال های گذشته رسیده است و تنها یک چهارم از این شرکتها انتظار رسیدن به اهدافشان را در سال جاری میلادی دارند.

 شرکت های آلمانی می گویند چالش اصلی آنها در چین به موانع دسترسی به بازار، بی‌ثباتی های قانونی و ملزومات انتقال فناوری مربوط می‌شود. بیش از یک سوم از این شرکت ها می گویند تلاش های پکن برای  هموار کردن زمینه فعالیت شرکت های خارجی کافی نیست.

 این شرکت ها نشانه های کوچکی از بهبود را در 2020 می بینند و به قرارداد سرمایه گذاری اتحادیه اروپا و چین که قرار است سال آینده نهایی شود امیدوارند.

اقتصاد آمریکا نسبت به چین ضربه سخت‌تری از جنگ تجاری خورده استترامپ: قرارداد تجاری با چین نزدیک است

 انتهای پیام/33

R7586/P/S7,78,85/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اقتصاد بین‌الملل

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اقتصاد بین الملل اقتصاد بین الملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۸۱۳۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتباط بلوتوثی با فضا برقرار شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، اسپیس ایکس در ماموریتی که ۴ مارس به فضا انجام داد ۲ ماهواره شرکت آمریکایی هابل نتورک را به مدار زمین برد. این ماهواره ها اکنون به یک ویژگی نوین برقراری ارتباط بلوتوثی با زمین از فاصله بیش از ۶۰۰ کیلومتری است.

شرکت هابل نتورک در سال ۲۰۲۱ میلادی تاسیس شده و هدف آن ایجاد ارتباط بلوتوثی بین ماهواره ها و زمین است. بن وایلد یکی از بنیانگذاران این شرکت که با اینترنت اشیا سروکار دارد، با شنیدن این ایده شوکه شد اما او با توجه به تجربیاتش در خصوص دستگاه های اینترنت اشیا معتقد بود که این ابزارها انرژی زیادی مصرف می کنند، راه اندازی شان بسیار گرانبها است و قابلیت اتصال جهان ندارند.

راه حل این مشکل ارتباطات بلوتوثی بود که شرکت هابل نمایش داد. مدیر ارشد اجرایی شرکت در این باره می گوید: ما با نشان دادن آنکه می توانیم سیگنال هایی به طور مستقیم از تراشه های بلوتوثی در فضا در فاصله ۶۰۰ کیلومتری بفرستیم و دریافت کنیم هزاران کارشناس مردد که مدعی بودند ما می خواهیم به غیرممکن دست یابیم را شکست دادیم.

البته شرکت مذکور فناوری بلوتوث را دوباره اختراع نکرده بلکه ارتباطات ماهواره ای آن با تراشه های بلوتوثی ۳.۵ میلی متری یک به روز رسانی نرم افزاری دریافت کرده اند. این به روز رسانی به تراشه ها اجازه داد تا در مسافتی طولانی تر و با استفاده از انرژی کمتر پل ارتباطی ایجاد کنند.

آنتن های ماهواره ها که مانند یک شیشه بزرگنما عمل می کند، می تواند سیگنال های کم قدرت از تراشه های روی زمین را جذب کند. محققان همچنین باید مشکلات مربوط به تاثیر داپلر و ناهمخوانی فرکانس ها در ارتباطات را حل می کردند زیرا داده ها بین دو شی با سرعت بالا جابجا می شد.

این شرکت ادعا می کند با کاهش ۲۰ برابری تخلیه شارژ باتری و ۵۰ برابر هزینه های عملیاتی، مشکل اتصال جهانی را حل کرده است. هدف این شرکت اتصال یک میلیارد دستگاه در سراسر جهان و متحول کردن صنایع مختلف با فناوری خود است.

هابل تصمیم دارد در سال جاری میلادی سومین ماهواره خود را به مدار زمین بفرستد و پس از آن نیز در ماه های آینده ماهواره چهارم به مدار زمین خواهد رفت. استارت آپ مذکور تصمیم دارد ۳۲ ماهواره را تا اواخر ۲۰۲۵ و اوایل ۲۰۲۶ میلادی به طور یکباره به مدار زمین بفرستد و فرایند احداث خوشه را تکمیل کند.

هنگامیکه خوشه ماهواره تکمیل شود، ارتباط بلوتوثی با یک ماهواره این شرکت حداقل ۸ بار برقرار می شود. شرکت هابل تصمیم دارد سرویس هایی مانند رصد خاک و غیره را ارائه کند.

کد خبر 6096938 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • سفرهای سریالی مقامات سعودی به پاکستان برای تجارت و سرمایه‌گذاری
  • توضیح دفتر نتانیاهو درباره بستن شبکه الجزیره
  • ارتباط بلوتوثی با فضا برقرار شد
  • تجلیل از تصمیم ترکیه در قطع روابط اقتصادی و تجاری با رژیم صهیونیستی
  • تقدیر از تصمیم ترکیه در قطع روابط اقتصادی و تجاری با اسرائیل
  • واکنش رژیم صهیونیستی به تصمیم ترکیه برای تعلیق مبادلات تجاری
  • اسرائیل: در پاسخ به تصمیم ترکیه اقدامات «مهم و عملی» اتخاذ کرده‌ایم
  • ادعای تل‌آویو درباره پاسخ به ترکیه برای قطع روابط تجاری
  • این کشور همه فعالیت‌های تجاری با اسرائیل را تعلیق کرد
  • ترکیه کلیه فعالیت‌های تجاری با رژیم صهیونیستی را تعلیق کرد