Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام علی ذوعلم در نشست سالانه رابطین پژوهش و رابطین گروه بررسی محتوای آموزشی و پرورشی که در مرکزآموزشی رفاهی فرهنگیان شماره ۳ شهر اصفهان برگزار شد، باگرامیداشت ایام میلاد پیامبر اکرم (ص) و امام صادق(ع) اظهارکرد: امروزه علیرغم برخورداری از مبانی نظری تحول و برنامه درسی ملی و پیشتازی در میان بسیاری از کشورهای منطقه و جهان، همچنان به تلاش و پیشرفت بیشتر برای ارتقاء جایگاه آموزش و پرورش و رساندن آن به طراز هویت، فرهنگ و پیشینه خود نیاز داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: آموزش و پرورش کشور ما در سطح جهان نیز توانسته است جزء کشورهایی باشد که دارای نقشه راه مبنایی و نظری مدون است.

حجت الاسلام ذوعلم با اشاره به سه مولفه اساسی در آموزش و پرورش یعنی معلم، مدرسه و برنامه‌ریزی درسی تصریح کرد: اگر معلم به عنوان رکن اصلی در فرآیند تعلیم و تربیت به نگرشی عمیق، انگیزه‌ای معنوی و تربیتی و دانش و مهارتی راهگشا مجهز باشد، بخش مهمی از فرآیند تعلیم و تربیت سامان می‌یابد لذا امروزه بخش اعظمی از دستاوردهای آموزش و پرورش به واسطه تلاش معلمان حاصل گردیده و باید قدردان این تلاش و همت همکاران باشیم.

وی از مدرسه به عنوان یک مولفه اساسی دیگری یاد و خاطرنشان کرد: مدرسه به عنوان یک سازمان دارای روح و یک نهاد فرهنگی و تربیتی از جایگاه بسیار مهمی برخوردار است؛ چنانکه عملکرد مدرسه و کادر مدیریتی آن به عنوان بستر تحقق حیات طیبه، بر عملکرد معلمان و آموزگاران نقش بسزایی دارد.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی ادامه داد: اجرای برنامه ویژه مدرسه(طرح بوم) این امکان را فراهم می‌کند تا توانمندی، ظرفیت و صلاحیت مدرسه به رسمیت شناخته شود.

وی برنامه درسی و بسته‌های یادگیری را سومین مولفه برشمرد و اظهارکرد: مسئولیت این مولفه بر عهده سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی قرار دارد و بر همین اساس تلاش ما بر ایجاد توازن میان حوزه‌های تربیتی است.

ذوعلم با اشاره به اهمیت تبادل تجربیات بین همکاران گفت: ضروری است شرایطی فراهم شود تا مدیران مقاطع مختلف تحصیلی با اندیشه ورزی و تعامل، تجربیات مختلف خود را مبادله کنند؛ چرا که اگر بتوانیم یک مدیریت هدایتگر و مشارکت‌گرا ایجاد و از ظرفیت‌ها به نحو احسن استفاده کنیم قطعا شاهد پیشرفت‌ها و دستاوردهای بیشتری خواهیم بود.

کد خبر 4771316 آزاده سهرابی

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت آموزش و پرورش تعلیم و تربیت اسلامی شورای شهر تهران زلزله وزارت آموزش و پرورش شهرداری تهران شهر تهران قوه قضاییه آلودگی هوا محسن هاشمی یوم الله 13 آبان دانش آموزان سازمان تامین اجتماعی نیروی انتظامی بنیاد شهید و امور ایثارگران کمیته امداد امام خمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۸۱۶۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت بسیج همه دستگاه‌ها و اقشار برای تجلیل و تکریم معلمان

به گزارش قدس خراسان، یعقوبعلی نظری در نخستین جلسه شورای آموزش و پرورش استان که در محل استانداری برگزار شد، با اشاره به روز بزرگداشت معلم و گرامیداشت یاد و خاطره شهید مطهری اظهار کرد: بسیاری از ناهنجاری‌ها و معضلات اجتماعی با محوریت آموزش و پرورش و مدارس در نقاط مختلف می‌تواند برطرف شود.

استاندار خراسان رضوی گفت: در شهر مناطقی وجود دارد که دچار فقر فرهنگی هستند و می‌توان با استفاده از ظرفیت مدرسه و مسجد برای ساماندهی آن‌ها فکری کرد.

وی بیان کرد: یکی از شاخص‌ها در ارزیابی مدارس و معلمان موفق می‌تواند این باشد که یک مدرسه یا معلم چقدر توانسته در حل معضلات اجتماعی محله و خانواده دانش‌آموزان مؤثر باشد.

نظری متذکر شد: مولدسازی ظرفیت مناسبی است که در حوزه‌های مختلف از جمله توسعه فضاهای آموزشی می‌توان از آن بهره برد. در همین راستا پنج بسته مولدسازی به ارزش ۲۰ همت به شورای عالی مولدسازی رفته است.

استاندار خراسان رضوی همچنین بسیج همه دستگاه‌ها و اقشار را برای تجلیل و تکریم معلمان خواستار شد و آمادگی مدیریت استان را برای کمک به مسأله مسکن فرهنگیان به عنوان یک اولویت اعلام کرد.

دیگر خبرها

  • مدرسه سازی در سیستان و بلوچستان با مشارکت خیران
  • تجزیه و تحلیل نظام برنامه‌ریزی کشور و تبیین نقشه‌راه برنامه هفتم توسعه
  • ضرورت بسیج همه دستگاه‌ها و اقشار برای تجلیل و تکریم معلمان
  • تاکید بر برنامه ریزی مدون در حوزه های فرهنگی و اعتقادی دانش آموزان فیروزکوه
  • کانون حل بسیاری از آسیب‌ها و مشکلات جامعه، آموزش و پرورش است
  • هیچ منعی برای ثبت‌نام دانشجومعلمان در طرح مسکن فرهنگیان وجود ندارد
  • هیچ منع قانونی برای ثبت‌ نام دانشجومعلمان در طرح مسکن فرهنگیان وجود ندارد
  • آئین نامه مدرسه تراز سند تحول نهایی شد
  • اجرای ۴۰۰ برنامه در آموزش و پرورش کهگیلویه و بویر احمد به مناسبت هفته معلم
  • تلاش برای ارتقای رتبه علمی آموزش در خوزستان