Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@21:54:49 GMT

آبگیری مزارع سیستان از طرح انتقال آب با لوله آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۸۲۱۸۸

آبگیری مزارع سیستان از طرح انتقال آب با لوله آغاز شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان، غلام حیدر زورقی اظهار داشت: در اولین مرحله.١٠ هزار هکتار از مزارع کشاورزی شهرستان‌های هامون، نیمروز، زهک و هیرمند از طرح آبیاری می‌شوند.

وی با اشاره به اهمیت اجرای طرح انتقال آب با لوله دشت سیستان گفت: سیستان وبلوچستان با محدودیت منابع آبی مواجه است و نکته اساسی در برنامه اجرای طرح آبرسانی دشت سیستان، افزایش بهره‌وری مصرف آب وافزایش راندمان آبیاری از ۳۰درصد کنونی به بالای ۹۰درصد در بخش کشاورزی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان افزود: تسریع در زمان آبیاری، آبیاری با برنامه با توجه به نیاز گیاه و عدالت در توزیع آب در کل دشت سیستان از دیگر اهداف اجرای این طرح عظیم  است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی ادامه داد: برای رسیدن به کشاورزی اقتصادی در منطقه، طرح الگوی کشت سیستان با همکاری وزارت جهاد کشاورزی تدوین و متناسب با اقلیم منطقه ۳۷گیاه زراعی و باغی به کشاورزان معرفی شد.

وی گفت: اجرای طرح الگوی کشت برای بهره برداران اختیاری است، ولی به کشاورزان توصیه می‌شود با کارشناسان بخش کشاورزی در توسعه کشت گیاهان با صرفه اقتصادی که ارزش افزوده بیشتری ایجاد خواهد کرد، همکاری کنند.

زورقی تصریح کرد: پیشرفت فیزیکی کل طرح انتقال آب بالوله دشت سیستان ۹۷درصد است و بر اساس برنامه این پروژه، ۴۶هزارهکتار از گستره ۲۰۰هزار هکتاری دشت سیستان با تخصیص ۴۰۰میلیون مترمکعب آب از چاه نیمه‌ها آبیاری می‌ شود.

کد خبر 4771099

منبع: مهر

کلیدواژه: جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان زاهدان انتقال آب بوشهر یوم الله 13 آبان زلزله راهپيمايي 13 آبان ایلام شهرکرد تئاتر کودک و نوجوان گرگان شیراز بیرجند خطبه های نماز جمعه قزوین سفر استانی پدافند غیرعامل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۸۲۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت گل محمدی از ۵۰۰ هکتار از گلزار‌های خراسان شمالی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما خراسان شمالی ؛ مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: برداشت گل محمدی از ۵۰۰ هکتار از گلستان‌های مناطق گرم این خطه آغاز و پیش بینی می‌شود که امسال ۳۸۷ تن گل‌تر برداشت شود.
صفدر صفدری افزود: برداشت گل محمدی از سطح گلزار‌های شهرستان مانه و سملقان، اسفراین و بخش‌هایی از بجنورد آغاز شده است.
وی گفت: در مجموع سطح گلزار‌های آبی گل محمدی بارور ۲۸۹ هکتار و بارور دیم ۸۳ هکتار، گلزار‌های آبی غیربارو ۴۸ هکتار و دیم غیر بارور ۴۱ هکتار است.
مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی افزود: سالانه در استان ۶۲۱ هزار لیتر گلاب، ۲۲ لیتر اسانس گل محمدی، ۲۹ هزار کیلوگرم گلبرگ خشک و ۱۲ هزار کیلوگرم غنچه خشک تولید و روانه بازار می‌شود.

دیگر خبرها

  • مزارع کشاورزی که با فاضلاب خام و پساب آبیاری شوند، معدوم خواهند شد/چرخه تصفیه خانه‌ها باید تکمیل شود
  • شبکه آب ۲۸ روستای سیل‌زده جنوب سیستان و بلوچستان متصل شد
  • ۴۰ درصد مزارع گندم سیستان و بلوچستان برداشت شد
  • میدان عرضه دام در چهارمحال‌وبختیاری احداث می‌شود
  • برداشت گل محمدی از ۵۰۰ هکتار از گلزار‌های خراسان شمالی
  • کشاورزان گلستانی آب ماندگی را از سطح مزارع خود خارج کنند
  • خسارت بارش شدید به ۱۴۵ هزار هکتار از مزارع خوزستان
  • خسارت بارش‌های شدید به ۱۴۵ هزار هکتار از مزارع خوزستان
  • یکپارچه سازی ۶۵ هزار هکتار زمین کشاورزی شمال کشور با سرمایه گذاری چینی‌ها
  • آغاز کشت گسترده سیب‌زمینی در اراضی کشاورزی