Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام مصطفی رستمی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره مشکلات اقتصادی که جوانان را با وجود تمایل، نسبت به ازدواج دلسرد می‌کند، اظهار کرد: دو نکته در این بین مطرح است؛ یکی نیازهای اقتصادی واقعی برای ازدواج و دیگری تشریفاتی است که به زوجین تحمیل شده و ازدواج را برای جوانان سخت‌تر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: گاهی اوقات پسر و دختر، توان آغاز و اداره زندگی ساده را دارند؛ اما توان تأمین تشریفات سنگینی که تحمیل می‌شود را ندارند. یکی از اهداف برگزاری جشنواره ازدواج دانشجویی، آسان‌سازی ازدواج و ترویج ازدواج آسان و به‌هنگام است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها خاطرنشان کرد: برخی مواقع، تشرف بعضی از زوجین به مشهد مقدس در قالب جشنواره ازدواج دانشجویی، ماه عسل و نقطه آغاز زندگی تلقی می‌شود؛ سپس زوجین می‌توانند ولیمه‌ای ساده بدهند و بخشی از هزینه‌های آغاز زندگی را کم کنند.

رستمی بیان کرد: بخش دیگر مربوط به فرهنگ‌سازی است که در دوره‌های مختلف از جمله طرح جامع ازدواج تعریف شده و فرهنگ‌سازی ازدواج آسان و به‌هنگام، یکی از برنامه‌های مد نظر ما در این دوره‌ها محسوب می‌شود.

وی درباره مطرح شدن بحث چندهمسری به‌ویژه در فضای مجازی با وجود تعداد بالای جوانان مجرد در جامعه گفت: نسبت به اصل طرح این موضوعات مشکوک هستیم. در مقاطعی می‌بینیم در حالی که مسائل بسیار جدی در جامعه وجود دارد، مانند جوانان فراوانی که نتوانسته‌اند ازدواج کنند، مشکلات اقتصادی مردم و ... به‌یکباره فرد یا مجموعه مجهول‌الهویه‌ای، پوستری را طراحی می‌کند و رسانه هم آن را دنبال می‌کند. به این روش‌ها مشکوک هستیم و فکر می‌کنیم فراموش کردن اولویت‌ها و پرداخت به مسائل غیرواقعی است.

انتهای پیام/

168 / 320 رستمی نهاد رهبری رئیس نهاد رهبری در دانشگاه ها ازدواج دانشجویی چند همسری

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: رستمی نهاد رهبری رئیس نهاد رهبری در دانشگاه ها ازدواج دانشجویی چند همسری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۸۲۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۱۶۰ هزار میلیارد تومان وام ازدواج پارسال در کشور

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: پارسال ۹۰۶ هزار و ۹۶۸ نفر متقاضی دریافت تسهیلات ازدواج بودند که هشتاد و شش درصد تسهیلات خود را دریافت کردند و ۱۴ درصد باقیمانده در نوبت دریافت هستند.

حجت‌الاسلام مهدی متقی‌فر عصر دیروز در گرگان گفت : سال گذشته یکصد و شصت هزار میلیارد تومان تسهیلات ازدواج از سوی بانک‌های عامل به متقاضیان پرداخت شد.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوان اظهار امیدواری کرد با تدبیر بانک مرکزی، امسال شاهد ایجاد صف‌های طولانی برای دریافت وام ازدواج در کشور نباشیم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • جشن ازدواج ۵۰ زوج دانشجو در قم برگزار شد
  • پرداخت ۱۶۰ هزار میلیارد تومان وام ازدواج پارسال در کشور
  • تشکیل ستاد وصال شیرین در راستای تسهیل ازدواج جوانان در کشور
  • وام ازدواج ۸۸.۵ درصد متقاضیان قمی پرداخت شده است
  • تشکیل شورا‌های جوان‌سازی در روستا‌های فارس
  • اهمیت خانواده و ازدواج برای نسل جوان تببین شود
  • ۳۰۰۰جوان کهگیلویه و بویراحمدی در صف پرداخت وام ازدواج هستند
  • تصمیم گیری در خصوص اجرای طرح حامیم و جشنواره ملی نهج البلاغه
  • شورای جوان سازی روستا‌ها تشکیل می‌شود
  • جریان فیلمسازی مشکوک در خدمت صهیونیست‌ها