Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-26@18:44:00 GMT

تهدید ترامپ به اخراج رئیس کارکنان کاخ سفید

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۸۲۵۱۸

روزنامه «واشنگتن پست» در آستانه برگزاری نخستین جلسات علنی برای تحقیقات استیضاح «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در مجلس نمایندگان این کشور از تهدید ترامپ برای اخراج رئیس کارکنان کاخ سفید خبر داده است.

اخبار بین‌الملل- طبق این گزارش، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا از عملکرد «میک مولوینی» رئیس کارکنان کاخ سفید درباره تحقیقات مجلس نمایندگان برای استیضاح رئیس‌جمهور ناراضی و دلخور است و طی هفته‌های اخیر به اخراج او تهدید کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

واشنگتن پست به نقل از سه منبع مطلع اعلام کرد، ترامپ به طور خاص از کنفرانس خبری ۱۷ اکتبر (۲۵ مهر ماه) مولوینی در کاخ سفید گله‌مند است؛ کنفرانسی که در آن وی تایید کرده بود که دولت ترامپ با هدف اعمال فشار بر «کی‌یف» برای انجام تحقیقات درباره انتخابات ۲۰۱۶ ریاست جمهوری آمریکا و همچنین تحقیق درباره نقش «جو بایدن»، کمک نظامی آمریکا به اوکراین را متوقف کرده بود.

مولوینی بعد از این کنفرانس تلاش کرد که این اظهارنظر خود  را اصلاح کند و مدعی شد، دولت ترامپ در موضوع کمک نظامی به اوکراین به دنبال فشار برای انجام تحقیقات این کشور علیه جو بایدن نبوده و «اصلا هیچ بده‌ بستانی (quid pro quo) در کار نبود».

طبق گزارش واشنگتن پست، مشاوران ارشد ترامپ به او درباره «ریسک‌های جدی» اخراج رئیس کارکنان کاخ سفید در برهه کنونی که مجلس نمایندگان آمریکا در حال تحقیقات استیضاح است، هشدار داده‌اند.

این رسانه آمریکایی معتقد است با توجه به نقش خاص مولوینی در توقف موقت کمک نظامی آمریکا به اوکراین و همچنین هرج و مرج ناشی از تلاش برای پیدا کردن جایگزین او در منصب ریاست کارکنان کاخ سفید، اخراجش توسط ترامپ پر هزینه خواهد بود.

یک مشاور ترامپ به واشنگتن پست گفت: «من فکر نمی‌کنم که تا بعد از ماه دسامبر (پایان سال جاری میلادی) شما شاهد رفتن او (برکناری مولوینی از کاخ سفید) باشید البته رئیس‌جمهور درباره آن کنفرانس خبری، خیلی ناراحت بود چرا که آن روز، روز خیلی بدی برای رئیس‌جمهور بود».

واشنگتن پست در گزارش خود نوشته که مولوینی در رابطه با خواست ترامپ برای توقف ۴۰۰ میلیون دلار کمک نظامی به اوکراین و فشار بر این کشور برای انجام تحقیقات سیاسی مورد نظر او، در یک «ارتباط مستقیم» با رئیس‌جمهور آمریکا قرار داشت.

طبق این گزارش، مشاوران ترامپ در توضیح چرایی مخالفتشان با اخراج مولوینی، به برکناری جان بولتون مشاور امنیت ملی سابق کاخ سفید به رئیس‌جمهور آمریکا اشاره کردند و گفتند که با برکناری بولتون، او به یک هدف با ارزش دموکرات‌ها برای انجام شهادت در پرونده تحقیقات استیضاح تبدیل شده است.

یک مشاور ارشد رئیس‌جمهور آمریکا به واشنگتن پست گفت: «ترامپ دارد از همگان سوال می‌کند که نظر آنها درباره مولوینی چیست. او واقعا از وی (مولوینی) ناامید شده است اما به او مشورت داده شده است که آخرین چیزی که در حال حاضر نیاز دارد، انجام یک تغییر بزرگ در پرسنل (کاخ سفید) است».

پیش از این در خبرها آمده بود که کمیته‌های مجلس نمایندگان آمریکا از «میک مولوینی» سرپرست کارکنان کاخ‌سفید درخواست کرد تا در این مجلس حضور یافته و درباره آغاز تحقیقات استیضاح دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور شهادت دهد(جزئیات بیشتر).

هفته گذشته «آدام شیف»، رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا و طراح اصلی تحقیقات استیضاح از دونالد ترامپ بابت گفت‌وگوی جنجالی او با رئیس‌جمهور اوکراین در ماه جولای (موسوم به «اوکراین‌گیت»)، از حضور چندین نفر در جلسات علنی تحقیقات استیضاح خبر داده بود.

او گفت، «ویلیام تایلور»، دیپلمات ارشد آمریکا در اوکراین و «جورج کنت»، دستیار وزیر خارجه آمریکا چهارشنبه (۲۲ آبان) در جلسات استماع علنی کمیته امور اطلاعاتی مجلس نمایندگان حاضر خواهند شد.

این کمیته روز جمعه ۱۵ نوامبر(۲۴ آبان) میزبان «ماری یووانویچ»، سفیر سابق آمریکا در اوکراین خواهد بود که اخراج او از این سمت در اردیبهشت‌ماه سال جاری توسط ترامپ به بخش مهمی از تحقیقات استیضاح تبدیل شده است.

در صورتی که قانونگذاران دموکرات تصمیم به کلید زدن «بندهای استیضاح» علیه ترامپ بگیرند باید ابتدا در مجلس نمایندگان به آن رأی بدهند و در مرحله بعد، مجلس سنا هم باید درباره استیضاح ترامپ رأی بدهند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: استیضاح کاخ سفید سنا کاخ سفید ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۸۲۵۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس‌جمهور: اشغالگر باید به فوریت اخراج، محاکمه و مجازات شود

آیت‌الله رئیسی گفت: بر اساس تصریح همه نظامات حقوقی اشغالگری و تجاوز به هیچ وجه برای اشغالگر حق مالکیت و مشروعیت خلق نمی‌کند، بلکه متجاوز و اشغالگر باید به فوریت اخراج، محاکمه و مجازات شود.

به گزارش ایسنا، سید ابراهیم رئیسی شامگاه چهارشنبه به وقت محلی در ادامه برنامه‌های سفر رسمی یکروزه خود به سریلانکا، در نشست مشترک هیئت‌های عالی‌رتبه دو کشور ضمن ابراز خرسندی از بهره‌برداری رسمی از طرح چند منظور برق‌آبی «اومااویا»، اجرای مشترک این پروژه را یکی از نمادها و جلوه‌های همبستگی و دوستی فیمابین دو ملت توصیف کرد.

رئیس جمهور با بیان اینکه شرکت‌ها و متخصصان ایرانی آمادگی مشارکت در دیگر طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی سریلانکا را دارند، از آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای صدور خدمات فنی-مهندسی به سریلانکا در راستای کمک به پیشرفت این کشور خبر داد و گفت: پیشنهاد می‌کنم کارگروه مشترکی با حضور وزرای مربوطه برای تسریع‌ در ارتقا روابط اقتصادی تشکیل شود. همچنین تشکیل منظم و مستمر جلسات کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی می‌تواند در ارتقای سطح روابط اقتصادی و تجاری دو طرف بسیار موثر باشد.

رئیسی با اشاره به پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران در حوزه فرهنگی، علمی و آموزشی، ضمن اعلام آمادگی کشورمان برای انتقال تجربیات ارزشمند خود به سریلانکا افزود: نیروهای جوان تحصیلکرده و باانگیزه بزرگترین ظرفیت دو کشور برای پیشرفت هستند و ایران از ارتقای سطح همکاری‌ها در حوزه جوانان استقبال می‌کند.

رئیس جمهور با بیان اینکه دو کشور از زیرساخت‌های مناسبی در صنعت گردشگری برخوردارند، همکاری در عرصه صنعت گردشگری و همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی را از دیگر زمینه‌های مورد علاقه و دارای ظرفیت برای گسترش همکاری‌های فیمابین برشمرد و اظهار داشت: غربی‌ها پیشرفت ما را نمی‌خواهند و به همین دلیل برای اعمال فشار روی کشورهای مستقل به حربه حقوق بشر متوسل می‌شوند، لذا لازم است همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی دو کشور در راستای بی‌اثر کردن این دشمنی‌ها تقویت شود.

رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تداوم نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه، با تاکید بر ضرورت اقدام هماهنگ کشورهای اسلامی و مستقل برای توقف جنایات این رژیم، رفع محاصره غزه و آغاز امدادرسانی گسترده به مردم مظلوم و مقتدر غزه گفت: بر اساس تصریح همه نظامات حقوقی اشغالگری و تجاوز به هیچ وجه برای اشغالگر حق مالکیت و مشروعیت خلق نمی‌کند، بلکه متجاوز و اشغالگر باید به فوریت اخراج، محاکمه و مجازات شود.

بر اساس این گزارش، «رانیل ویکرمسینگه» نیز در این نشست با بیان اینکه باور داریم فرصت مناسبی برای ارتقای بیش از پیش سطح روابط میان دو کشور ایجاد شده است، تصریح کرد: در مذاکرات مقامات دو کشور راهکارهای تقویت هر چه بیشتر مناسبات و تعاملات به دقت مورد بررسی قرار گرفت و پیشنهاد شد برای تعمیق مناسبات سیاسی فیمابین پارلمان‌های دو کشور نیز فعال‌تر عمل کنند.

رئیس جمهور سریلانکا با قدردانی از مشارکت جمهوری اسلامی ایران در بازسازی این کشور از جمله طراحی و اجرای پروژه برق‌آبی «اومااویا» گفت: امروز سریلانکا با حمایت دوستان به ویژه ایران در حال بازسازی خود و پیشرفت است. در همین راستا تصمیم گرفتیم برای تسهیل و تسریع این روند نشست بعدی کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی فیمابین هر چه سریع‌تر برگزار کنیم و راهکارهای ارتقای سطح مناسبات اقتصادی را نیز مورد بررسی قرار دادیم.

وی با استقبال از پیشنهاد رئیس جمهور کشورمان برای تشکیل کار گروهی متشکل از مسئولان مرتبط برای گسترش روابط اقتصادی فیمابین خاطرنشان کرد: سریلانکا همچنین متقاضی همکاری‌های بیشتر دو ‌کشور در زمینه کشاورزی،گردشگری ، همکاری‌های علمی و آموزشی و ورزش است.

رئیس جمهور سریلانکا با ابراز علاقمندی کشورش برای تقویت همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی دو کشور گفت: اتفاقات و تحولات منطقه از محورهای مذاکرات امروز ما بود و حمله به کنسولگری ایران در سوریه را محکوم کردیم، زیرا آن را حمله به همه معاهدات و حقوق بین‌المللی می‌دانیم. همچنین درباره حقوق مردم فلسطین و غزه نیز گفتگوهای مهمی داشتیم؛ دو کشور بر ضرورت توقف کشتار و جنایات رژیم صهیونیستی در غزه توافق دارند و باور دارند که هیچ بهانه‌ای تداوم این جنایات را توجیه نمی‌کند. موضع رسمی سریلانکا در مورد مسئله فلسطین، تشکیل کشور مستقل فلسطینی است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کاخ سفید: برنامه‌ای برای سفر اردوغان به آمریکا وجود ندارد
  • جو بایدن به زودی می‌میرد | دلیل پیروزی احتمالی ترامپ مشخص شد
  • بایدن یا ترامپ؟ / کدام نقاط ابهام، سرنوشت کاخ سفید را غیرقابل پیس‌بینی کرده؟
  • رئیس‌جمهور: اشغالگر باید به فوریت اخراج، محاکمه و مجازات شود
  • سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • سناریو زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویان مخالف اسرائیل را به شدت سرکوب کند
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویانی که مخالف (نسل‌کشی) اسرائیل در غزه هستند را به شدت سرکوب کند
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • گفتگوی تلفنی معاون بایدن با رئیس رژیم صهیونیستی