Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش صدای ایران، لورن سایمنز(Laurent Simons) ۹ ساله همان کسی است که ما وی را "اعجوبه" می‌نامیم. او در کمال تعجب مقطع دبیرستان را در سن شش سالگی شروع کرد و در همان سن یک پروژه تحقیقاتی را در مرکز تحقیقات پزشکی(AMC) در آمستردام رهبری کرد، چرا که معتقد بود دروس دبیرستان از شدت سادگی حوصله او را سر می‌برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
لورن تنها هفت سال داشت که دیپلم دبیرستان خود را گرفت.
دستاوردهای او در اینجا متوقف نمی‌شود. او تحصیل در دانشگاه آیندهوون را از ماه مارس ۲۰۱۹ شروع کرده است و اکنون تنها ۹ ماه پس از ورود به دانشگاه در حال فارغ التحصیل شدن و انجام پروژه نهایی خود است.
وی با فارغ التحصیلی به عنوان مهندس برق به عنوان جوان‌ترین فارغ التحصیل دانشگاهی جهان رکورد جهان را خواهد شکست.
هم اکنون این عنوان در اختیار "مایکل کرنی"(Michael Kearney) است که در ۱۰ سالگی از دانشگاه آلاباما فارغ التحصیل شد. این عنوان از سال ۱۹۹۴ به او تعلق دارد، اما به زودی تغییر خواهد کرد.
مطمئناً می‌توان گفت که لورن سایمنز خارق العاده است. وی که در بلژیک متولد شده دارای ضریب هوشی ۱۴۵ است و علایق وی از ریاضیات تا پزشکی متغیر است. وی اخیراً به رایانه‌ها علاقه مند شده است.

  همچنین وی دارای یک حافظه تصویری است که به وی امکان می‌دهد تا طی چند روز به کاری که برای سایر دانشجویان ۱۰ هفته طول می‌کشد، مسلط شود.
"پیتر بالتوس" ۵۹ ساله استاد مشهور دانشگاه آیندهوون اظهار داشت که دیدن یک کودک در بین دانشجویان ۲۰ ساله بسیار عجیب بود اما خیلی زود فهمیدم که می‌تواند مانند هر دانشجوی دیگری و حتی بهتر از برخی با من صحبت کند. بالتوس گفت: گاهی فراموش می‌کنم که او هنوز خیلی جوان است و این کودک ۹ ساله به من می‌گوید که باز هم یک تراشه دیگر را لحیم کرده است.
گذشته از همه دستاوردهای شگفت انگیز لورن، او از لحاظ رفتاری یک بچه عادی است. او عاشق گذراندن تعطیلات آخر هفته با پدربزرگ و مادربزرگ خود و بازی با سگش است. وقتی از عشقش به حیوانات صحبت می‌کند، چشمانش می‌درخشد. علاوه بر این نبوغ او باعث نمی‌شود وقتی شام مورد دلخواهش نیست، غر نزند.
مادرش می‌گوید: لورن وقتی شام را دوست ندارد، مثل دیگر کودکان ۹ ساله لج می‌کند و غرر می‌زند و این اتفاق زیاد می‌افتد!
به دلیل پیشرفت سریع زندگی آموزشی لورن، دوستان وی عمدتا بزرگتر از خودش هستند. او پیشاهنگی و بازی کردن را دوست ندارد.
پدرش می‌گوید: لورن هیچ وقت علاقه‌ای به بازی با همسالان خود نداشته است. او دوست نداشت با اسباب بازی‌هایش بازی کند و تنها چیزی که به آن علاقه مند شد نحوه کار اسباب بازی‌ها بود.   این پسر ۹ ساله در مصاحبه با رادیو RTBF بلژیک گفت که موضوع مورد علاقه وی به دلیل وسعت آن با موضوعاتی مانند آمار، هندسه و جبر، ریاضیات است. لورن همچنین اظهار داشت که جراح یا فضانورد شدن را نیز در سر می‌پروراند.
با این حال به نظر می‌رسد نظر او به تازگی تغییر کرده است. وی در مصاحبه‌ای با یک روزنامه بلژیکی گفت که دیگر نمی‌خواهد فقط قلب‌های بیمار را ترمیم کند، بلکه می‌خواهد برای جایگزینی قلب‌های قدیمی و مریض، قلب‌های جدیدی بسازد.
وی گفت: هدف من به عنوان یک دانشمند، طولانی کردن طول عمر انسان است. پدربزرگ و مادربزرگ من بیماری قلبی دارند و من می‌خواهم به آنها کمک کنم.
در هر حال انتخاب شغل لورن برای والدینش یک نگرانی نیست. پدرش می‌گوید حتی اگر لورن تصمیم بگیرد نجار شود، مشکلی نخواهیم داشت، چرا که خوشحالی و خوشبختی او اولویت شماره یک ماست.     والدین لورن به تازگی به دنبال جستجوی مسیرهای جدید آموزشی برای سیر کردن عطش کسب دانش لورن افتاده‌اند. آنها چندی است که از نظارت بر پیشرفت تحصیلی پسرشان دست کشیده‌اند و فقط برای انجام تحقیقات لورن مدام بین ایالات متحده و هلند به مسافرت می‌پردازند.
به نظر می‌رسد که کالیفرنیا توجه لورن را به خود جلب کرده است، چرا که بیشتر عمر خود را در آب و هوای نه چندان مطلوب و همیشه ابری و بارانی و غم‌افزای بلژیک و هلند گذرانده است و آب و هوای کالیفرنیا را دوست دارد. او به تازگی گفته است که می‌خواهد به کالیفرنیا برود، زیرا هوا در آنجا بسیار خوب است.
لورن پس از اخذ مدرک تحصیلی خود در هلند تصمیم خواهد گرفت که کدام برنامه تحصیلات تکمیلی را دنبال کند. از آنجا که او یک پسر با استعدادهای فراوان است، تصمیمش نامشخص است. مهم نیست که تصمیم وی نجار یا دانشمند شدن باشد، در هر حال به خاطر استعداد خارق العاده‌اش چشم جهان بر این پسر اعجوبه خواهد بود.  

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: صدای ایران اعجوبه تحقیقات پزشکی آمستردام تحصیل دانشگاه مهندس برق فارغ التحصیلی رکورد جهان خارق العاده نبوغ هندسه جبر ریاضیات بیماری قلبی کالیفرنیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۸۲۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش رشته‌های کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری ، پژمان فاضلی از پذیرش دانشجو در رشته‌های جدید کارشناسی ارشد آسیب شناسی ورزشی و تمرینات اصلاحی گرایش تمرینات اصلاحی، روانشناسی ورزشی، مهندسی مکانیک گرایش تبدیل انرژی در دانشگاه آزاد شهرکرد خبر داد و افزود: هم اکنون در این دانشگاه ۵۱ رشته در مقطع کارشناسی ارشد وجود دارد.

وی‌گفت: دانشگاه آزاد شهرکرد با در نظر گرفتن آمایش منطقه‌ای و برای رسیدن به دانشگاه کارآفرین و همچنین پاسخ به نیاز جوانان جویای تحصیل به ویژه تحصیلات تکمیلی، به دنبال افزایش رشته‌های جدید و کاربردی است.

فاضلی یادآورشد: برای تشویق نسل جوان و جویای علم، شرایط ویژه‌ای مانند تخفیف شهریه و وام‌های تحصیلی مختلف در نظر گرفته‌ایم.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد گفت: داوطلبان مجاز به انتخاب رشته کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۳ می‌توانند از مهرماه امسال در این رشته‌ها مشغول به تحصیل شوند.

به‌گفته وی در این دانشگاه حدود ۱۰ هزار دانشجو در رشته‌های تحصیلی مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری عمومی و دکتری تخصصی مشغول به تحصیل هستند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901627

دیگر خبرها

  • آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم در اردبیل
  • آزمون استخدامی آموزش و پرورش توسط جهاددانشگاهی در اردبیل
  • رقابت۱۵۳ نفر در آزمون اعطای مدرک تخصصی حفاظ قرآن کریم در نجف آباد
  • آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تحصیلی به حافظان قرآن
  • افشای مدرک تحصیلی رائفی پور /نمره ۱۳ در درس توسعه اقتصادی /معدل کارشناسی چند بود؟
  • افزایش رشته‌های مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه آزاد شهرکرد
  • تمدید مهلت ثبت‌نام پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد پیام نور
  • افزایش رشته‌های کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد
  • همه فارغ‌التحصیلان دانشگاه بخوانند؛ بزرگترین استخدام تاریخ ایران برگزار می‌شود +جزئیات
  • حذف ۲۷ رشته در دانشگاه اصفهان در سال جاری