Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام اکبر فرجام، رئیس دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان‌های خراسان پیش از ظهر امروز در همایش پیامبر رحمت، محور تمدن نوین اسلامی، ویژه علما و روحانیون اهل تشیع و تسنن استان‌های خراسان رضوی که در تالار این هیثم دانشگاه فرهنگیان، پردیس شهید بهشتی برگزار شد، با بیان اینکه بر طبل اختلاف کوبیدن با هر بهانه‌ای چه مذهب و چه قومیت خیانت به اسلام است، اظهار کرد: آن‌هایی که بر طبل اختلاف می‌کوبند، یا از جهل آن‌ها است که نتیجه آن هفتاد سال زجر مردم فلسطین است، یا نگرش جامعی از مفاهیم دینی و قرآنی ندارد، زیرا آموزه‌های دینی و قرآنی ما به غیر از آنچه آن‌ها می‌گویند، آموزش می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ممکن است اختلاف به دلیل تفکرات افراط‌گرایانه اختلاف عده قلیلی باشد که خود را پیرو سلف می‌دانند، آنان اکثر مسلمانان را تکفیر می‌کنند که نتیجه آن داعش و امثال آن شده است. در کنار همه این عوامل، مداخلات شیطانی اجانب نیز وجود دارد، اگر مسلمین وحدت کلمه داشتند، امکان نداشت اجانب بر آن‌ها تسلط پیدا کنند.

رئیس دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان‌های خراسان تصریح کرد: حضرت علی (ع) می‌فرمایند: «به‌زودی می‌بینم که این‌ها (دشمنان) بر شما مسلط می‌شوند، شما با اینکه برحقید متفرقید و مقابل شما با آنکه باطل‌اند، همپوشانی دارند»، نمونه این سخن رفتارهای کشورهای غربی در عین اختلاف با یکدیگر در مقابل ایران و جهان اسلام است. فرقه‌گرایی نتیجه همه این موارد است.

حجت‌الاسلام فرجام با اشاره به مشترکات، ابراز کرد: ما در میان مذاهب مشترکات بسیاری داریم، اما این حجم از اشتراکات را رها کردیم و به اندک اختلافات چسبیدیم. همه زیر چتر اسلام، یک دین و امت واحد هستیم و اگر این را بتوانیم در میان جهان اسلام ترویج دهیم برخی کشورهای غربی استکباری یا سه میلیون صهیونیست نمی‌توانند مستقیماً در امور کشورهای اسلامی دخالت کنند.

وی در بخش دیگر سخنان خود در جمع علما، اندیشمندان، نمایندگان مجلس و فرمانداران شهرستان‌های تلفیقی استان خراسان خطاب به رجال دینی و سیاسی ابراز کرد: از رجال دینی و سیاسی می‌خواهیم در گفتار خود دقت بیشتری داشته باشند، فضای جامعه این انتظار را ندارد که فرایند انتخابات به‌گونه‌ای پیش رود که نتیجه آن ایجاد اختلاف بین آحاد جامعه باشد.

کد خبر 4771360

منبع: مهر

کلیدواژه: وحدت اسلامی مشهد حرم رضوی بوشهر یوم الله 13 آبان زلزله راهپيمايي 13 آبان شهرکرد ایلام تئاتر کودک و نوجوان گرگان شیراز بیرجند خطبه های نماز جمعه قزوین سفر استانی پدافند غیرعامل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۸۲۹۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرهنگ صلح و سازش مردم یزد باید مستند شود

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از روابط عمومی دادگستری یزد، علیرضا حسین بیگی در دیدار با مدیر سازمان اسناد و کتابخانه ملی استان گفت: سابقه ۲۲ ساله تاسیس شوراهای حل اختلاف در استان یزد نیاز به مستند سازی توسط سازمان اسناد و کتابخانه ملی استان دارد.

وی افزود: فرهنگ صلح و سازش یزدی ها یکی از جلوه های ویژه در پرونده های شوراهای حل اختلاف است که قابلیت ثبت به صورت تاریخ شفاهی و مکتوب و اشاعه آن به کشور را دارد.

کد خبر 6093162

دیگر خبرها

  • فیلم تیراندازی شبانه در خیابان‌های زاهدان بر سر یک اختلاف!
  • ویدیو/ درگیری جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها به بهانه فلسطین
  • به دانشجویان خیانت شد/ اعتراضات صلح‌آمیز را با باتوم سرکوب کردند
  • سناریوی خودکشی قتل از آب درآمد/ همدستی خیانت‌آمیز زن جوان با مرد همکار
  • سناریوی خودکشی قتل از آب درآمد | همدستی خیانت‌آمیز زن جوان با مرد همکار
  • امام صادق (ع) حافظ آثار رسول الله برای جهان اسلام بوده است
  • امام صادق(ع) نهضت علمی بزرگی را در جهان اسلام پی‌ریخت
  • فرهنگ صلح و سازش مردم یزد باید مستند شود
  • کوهرنگ میزبان همایش صلح یاران
  • صعود تیم بسکتبال بانوان زربام‌پارت خراسان شمالی به مرحله پلی‌آف