Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی سپاه انصارالحسین علیه السلام، طبق اطلاعات ارائه شده، این شرکت ۲۹۰ میلیارد ریال معوقه بانکی داشته و جزء بدهکاران سیستم بانکی استان همدان به شمار می آمده که درصدد گرفتن تسهیلات جدید بوده است و با اقدام به موقع پاسداران گمنام امام زمان(عج) از تضییع حقوق بیت المال جلوگیری به عمل آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول روابط عمومی سپاه انصارالحسین علیه السلام تأکید کرد: سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به حیث رسالت ذاتی خود، تخلفات و جرائم اقتصادی را به طور کامل و به دقت زیرنظر دارد و در وقت مناسب با مفسدین اقتصادی و بانکی در تعامل و همکاری با دستگاه قضا برخورد خواهد کرد.

۲۷۲۱۴

کد خبر 1320679

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: سپاه پاسداران سازمان اطلاعات سپاه پاسداران استان همدان حسن روحانی تیم ملی فوتبال ایران رژیم صهیونیستی اسرائیل آلودگی هوا ایالات متحده آمریکا باشگاه پرسپولیس لیگ برتر نوزدهم بازیگران سینما و تلویزیون ایران فلسطین بازار طلا و ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۸۳۱۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا گزارش «بی بی سی» فاقد اعتبار است؟

به گزارش خبرگزاری مهر، اخیراً «بی بی سی جهانی» مدعی شد به اسناد محرمانه‌ای در مورد آخرین ساعات قبل از فوت «نیکا شاکرمی» دسترسی پیدا کرده است. بنا بر این گزارش «نیکا شاکرمی» شانزده ساله در یکی از نقاط تهران، بعد از دستگیری ضرباتی به سرش وارد می‌شود. بی‌بی‌سی در حالی این گزارش پر سر و صدا را منتشر کرده که اسناد اصلی را منتشر نکرده و ادعا کرده به دلیل حفظ امنیت منبع اطلاعاتی خود، این سندها را بازسازی کرده است. با این حال انتشار این گزارش واکنش‌های زیادی را به دنبال داشته و تعدادی از کارشناسان بر سر قابل اتکا بودن این ادعا بحث می‌کنند.

در این میان «حسین قاسمی» فعال رسانه و کارشناس مسائل سیاسی در یک رشته توییت، مستنداتی را ذکر کرده که زوایای پنهان این گزارش را مورد بررسی قرار داده و می‌گوید آنچه بی‌بی‌سی به عنوان سند محرمانه منتشر کرده، جعلی و غیرقابل استناد است. متن کامل این رشته توییت به شرح زیر است:

فارغ از اینکه خانم شاکرمی بر اثر چه حادثه یا اتفاقی فوت کرده، می‌توان با قاطعیت گفت گزارشی که توسط بی بی سی منتشر شده، به دلایل مختلف جعلی و فاقد اعتبار است. جعل‌کننده از اطلاعات بسیار کمی درباره سازمان و سازوکار سپاه برخوردار بوده یا تعمد داشته. برخی موارد را اینجا می‌آورم:

_ رسیدگی به این گونه اتهامات که توسط نیروهای سپاه یا بسیج انجام می‌شود، در حوزه حفاظت اطلاعات سپاه است. سازمان اطلاعات سپاه تحت هیچ شرایطی به اتهامات نیروهای سپاه نمی‌تواند ورود کند.

_ حتی اگر پرسنل اطلاعات سپاه هم متهم شوند، حفاظت اطلاعات احضار و اقدامات لازم را انجام می‌دهد.

_ در مطالب منتشر شده توسط بی بی سی، شاهد این هستیم که بازجویی و تحقیق توسط اطلاعات سپاه انجام و گزارش توسط رئیس سازمان اطلاعات سپاه به فرمانده کل سپاه داده شده است. این خلاف قوانین و مقررات سپاه است. چون بی بی سی مدعی شده پرسنل سپاه و بسیج دخیل بوده‌اند، در حوزه حفاظت قرار دارد.

_ نکته قابل توجه که گزارش را بی‌اعتبار می‌سازد حذف سازمان حفاظت اطلاعات سپاه به عنوان متولی کار است. به این برگ که توسط بی بی سی منتشر شده دقت بفرمائید. لیست حاضران را ملاحظه بفرمائید. هیچ اسمی یا نماینده‌ای از سازمان حفاظت اطلاعات سپاه به عنوان متولی و صاحب کار وجود ندارد.

بر اساس همین برگ شاهد آن هستیم در موضوعی که درون سازمانی است و دارای طبقه بندی، در لیست حاضران افرادی از نیروی انتظامی هم حضور داشته‌اند. مثلاً یکی از حاضران را سردار سید رضا موسوی فرمانده تیپ ویژه تهران بزرگ نیروی انتظامی معرفی کرده است.

فارغ از اینکه فرمانده تیپ ویژه تهران بزرگ نیروی انتظامی چه ربطی به بحث داخلی اطلاعات سپاه داشته، یک سرچ ساده به ما می‌گوید فرمانده تیپ ویژه تهران بزرگ در مهرماه ۱۴۰۱ سردار احمدنورعلی بوده نه سردار سیدرضا موسوی.وظایف این تیپ هم عملیاتی است نه اطلاعاتی که در چنین جلسه‌ای باشد.

سردار سیدرضا موسوی که به عنوان فرمانده تیپ ویژه تهران بزرگ نیروی انتظامی معرفی شده در این برگه کیه سردار موسوی فرمانده تیپ امیر المومنین یگان‌های ویژه فراجا از فرماندهان یگان ویژه بوده که باز هم ربطی به چنین مسأله‌ای نداشته و حتی جعل کننده یگان خدمتی او را را هم به اشتباه نوشته.

وقتی جلسه‌ای به ریاست جانشین سازمان اطلاعات سپاه تشکیل می‌شود، آن هم در محل معاونت اطلاعات قرارگاه ثارالله، حضور میزبان یعنی معاون اطلاعات قرارگاه امری طبیعی و لازم است اما در لیست خبری از نام او نیست. ضمناً چرا محل جلسه در اتاق جانشین سازمان اطلاعات که مافوق است نبوده؟

در این برگه آمده که این گزارش حاصل ۱۶۰۰ نفر ساعت (یعنی حدود ۷۰ روز) تحقیق می‌باشد. پنج شش نفر متهم در اینجا آمده یعنی برای هرکدام حدوداً ۳۰۰ ساعت بازجویی و… برای هر کدام در اوج بحران این همه زمان، آن هم در یک بحثی که پیچیدگی خاصی نداشته است؟

۱۰- برخی متهمین را این گونه معرفی کرده: «بهروز صادقی نیروی حزب الله عضو تیم ۱۲ مسلم و…» نیروی حزب‌الله یعنی چی؟ یعنی ارتباط سازمانی نداشته؟ اگر این بوده که می‌بینیم در ادامه آمده است: «عضو تیم ۱۲ مسلم و…» از طرف دیگر پایین‌تر اشاره کرده که با حکم مأموریت شماره فلان.

در برگه‌ای دیگر درباره نیروی حزب الله نوشته است: «از آنجا که افراد فوق از نیروهای حزب الله بوده‌اند، پیگیری دیگری جز اخذ تعهدات لازم و… مقدور نبوده است» جایی آنها را عضو تیم ۱۲ مسلم و دارای حکم مأموریت و جایی این گونه…

۱۲- در برگه‌ای دیگر درباره نیروی حزب الله نوشته: «از آنجا که افراد فوق از نیروهای حزب الله بوده‌اند، پیگیری دیگری جز اخذ تعهدات لازم و… مقدور نبوده است» نشان می‌دهد جعل کننده می‌خواهد چون هیچ ارتباطی نداشتن این افراد متهم به قتل، لذا کاریش نمی‌شد کرد و تعهد گرفتن و رها و…

روشن است جعل کننده یا تعمد داشته از نوشتن این مطلب یا هیچ شناختی از سازمان اداری و قضائی ندارد. جعل به احمقانه‌ترین وجه را شاهد هستیم. جایی آنها را عضو تیم ۱۲ مسلم و دارای حکم مأموریت و جایی این گونه! جایی دیگر نوشته: «با عنایت به دستور مقام محترم قضائی مبنی بر عدم ورود قضائی» همین جمله را دوستان چند بار مطالعه بفرمایند لطفاً نیازی به هیچ تشریح و تفسیری نیست.

پاراگراف پایانی را ببینید: گفته در خاتمه برای اینکه اخبارش پخش نشود اسناد را ببرید در «دبیرخانه محرمانه».دبیرخانه محرمانه اصلاً چیز روالی نیست میگویند دبیرخانه […].مکاتبات تقریباً همه محرمانه است در همچین سیستمی. فکر کردن این‌جوری بنویسند سطح کار را بالاتر و خفن‌تر نشان می‌دهند.

گزارش فاقد تاریخ و شماره می‌باشد. گزارش با ارجحیت آنی معمول نیست. چه ضرورتی به آنی بودن داشته چنین گزارشی؟ کسب تکلیف که نکردند؟ بر اساس این برگه‌ها متهم‌ها را آزاد کردند، کار خاصی هم نکردند و… دیگر آنی بودن نمی‌خواهد.

اینجا آمده به دستور سردار فرماندهی حفاظت اطلاعات سازمان اطلاعات استان تهران، نعیم به توبیخ و درج در پرونده محکوم شده اولاً برای حفاظت از عنوان رئیس استفاده می‌شود نه فرمانده. مسئول حفاظت اطلاعات سازمان اطلاعات سپاه یک استان اینجا تهران سردار نیست.

درباره عنوان استفاده شده برای مسئول حفاظت اطلاعات، سند افشا شده در هک در برخی کانال‌ها را ببینید: ریاست محترم سازمان حفاظت اطلاعات سپاه نه سردار فرماندهی حفاظت اطلاعات سپاه استفاده از عناوین به شکل غیر صحیح نشان دهنده عدم آشنایی با مجموعه سپاه توسط جعل کننده می‌تواند باشد.

در سپاه از عنوان «بازرس» در این موارد استفاده نمی‌شود. نوشته: «بازرس ارشد پرونده». همین جور از عنوان «محقق» استفاده نمی‌شود. از عنوان «کارشناس» و… استفاده می‌شود.

این بخش از مطلب را ببینید: گفته به خاطر اینکه آن شب ۱۹ مورد فوتی داشتیم، نمی‌خواستیم آمار به ۲۰ برسد لذا رهایش کردیم زیر پل و… به نظر می‌رسد توضیحی نیاز نداشته باشد این قدر این حرف‌ها پوچ است.

بخشی از گزارش بی بی سی را ببینید: «اما آرش کلهر جزئیات هولناک بیشتری ارائه کرده است. او می‌گوید برای مدت کوتاهی چراغ قوه تلفنش را روشن کرد و صادق منجزی را دید که «دستش را داخل شلوار نیکا کرده بود». آرش کلهر گفت بعد از آن کنترل اوضاع را از دست دادند. او دست بردن داخل شلوار نیکا را تکذیب کرد - اما گفت انکار نمی‌کند که وقتی روی او نشسته بود و باسن نیکا را لمس کرد، باعث «تحریکش» شد. او گفت این باعث شد نیکا - علیرغم اینکه دستانش پشت سرش بسته شده بود - او را چنگ بزند و و تکان بخورد و این باعث شد او بیفتد.»

به نظرتان معقول است در چنین گزارشی که رئیس سازمان اطلاعات به فرمانده کل سپاه گزارش می‌دهد این موارد بیاید: «دستش را داخل شلوار نیکا کرده بود».

«او دست بردن داخل شلوار نیکا را تکذیب اما گفت انکار نمی‌کند که وقتی روی او نشسته بود و بدن نیکا را لمس کرد، باعث تحریکش شد.» تأمل بفرمائید در این مطالب اصلاً مرسوم و معمول نیست آوردن چنین مطالبی در گزارش‌های دستگاه‌های اطلاعاتی و حفاظتی به فرمانده کل!

این گزارش توسط کسی یا کسانی جعل شده که سابقه چنین مکاتباتی را نداشته و روش گزارش به فرمانده کل را نمی‌داند و الا بحث تحریک ذهنی و بدن را نمی‌آوردند. جعل کننده برخی اسامی را ذکر کرده که در اطلاعات سپاه وجود خارجی ندارند. سردار جلیلی، سردار مجلل، سردار مینویی و… یک جاهایی دقیقاً اسم بازی کرده: «جلیلی و مجلل» و دروغ‌های دیگر که ورود به آن می‌تواند تبعات حقوقی و قضائی برای من داشته باشد و متهم به افشای اطلاعات شوم.

به نظر می‌رسد تهیه کننده یا جعل کننده هدف اولیه‌اش از چنین جعل غیر حرفه‌ای و پر از دروغ و مین‌گذاری شده‌ای، بی‌حیثیت کردن بی‌بی‌سی بوده است. بی‌بی‌سی حتی حاضر نشده اسم فرمانده تیپ انتظامی و… را در گوگل جست‌وجو کند تا متوجه مسؤولیت و رده آن و عنوان سازمانی شود.

کد خبر 6094111

دیگر خبرها

  • بیداری آزادی‌خواهان جهان نشات گرفته از انقلاب اسلامی است
  • چرا گزارش «بی بی سی» فاقد اعتبار است؟
  • انگلیس: شناسایی سپاه به عنوان «سازمان تروریستی» به سودمان نیست
  • هشدار وزیر خارجه انگلیس درباره پیامدهای تروریستی خواندن سپاه
  • شناسایی سپاه به عنوان سازمان تروریستی به سود ما نیست | وقتی می پرسم آیا اقدام بیشتر علیه سپاه ضروری است، پاسخ منفی است
  • مخالفت وزیرخارجه انگلیس با تروریستی خواندن سپاه پاسداران
  • کامرون: شناسایی سپاه به عنوان سازمان تروریستی به سود انگلیس نیست
  • توسعه روابط تجاری و اقتصادی با مالزیایی ها در نمایشگاه اکسپو
  • روابط عمومی در اقناع افکار عمومی نقش کلیدی دارد
  • پاسداران خود را در راه امنیت مردم فدا می‌کنند