Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فرانسه از ولینگتون گزارش داد: این اولین گام پارلمان نیوزیلند برای قانونی کردن موضوع اتانازی دراین کشور کوچک در اقیانوسیه است.

درصورتی که این موضوع در رفراندوم سال آینده  تصویب شود، افراد با بیماری های صعب و دارای شرایط وخیم و لاعلاج که دیگر هیچ راه درمانی به آنها جواب نمی دهد می توانند از پزشک خود برای پایان دادن به زندگی کمک بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جیسیندا آردرن نخست وزیر نیوزیلند دراین زمینه با حمایت از اقدام پارلمان به رسانه ها گفت که به رغم بحث های زیادی که دراین زمینه در سال های اخیر در نیوزیلند وجود داشت، نمایندگان پارلمان تنها راه قانونی دراین زمینه را تصویب کردند.  درواقع پارلمان نیوزیلند به درخواست دولت این کشور برای برگزاری رفراندوم در مورد اتانازی رای مثبت داده است.

یکی از نمایندگان پارلمان نیوزیلند نیز دراین زمینه توضیح داد که این موضوع از ۲ سال پیش در پارلمان  این کشور در حال بحث و بررسی بوده است.

با این وجود، این مصوبه پارلمان نیوزیلند با مخالفت شدید گروههای زیادی از مردم و همچنین برخی گروههای سیاسی نیوزیلند روبه رو شده است.

معترضان به این مصوبه امروز در مقابل پارلمان نیوزیلند با برپایی یک راهپیمایی پلاکارد هایی را حمل می کردند که بر روی آن نوشته بود "به ما کمک می کنند تا زندگی نکنیم  و بمیریم" و "اتانازی راه حل نیست".

درحال حاضر در اکثر کشورها، از رویکردهای مختلف اجتماعی و مذهبی، اتانازی مطرود بوده و جرم محسوب می شود.

 انجمن جهانی پزشکی World Medical Association))  پیشتر در بیانیه‌ای با اشاره به سوگندنامه‌ بقراط،   اتانازی را به هر شکلی محکوم کرده و آن را غیراخلاقی ترین اقدام در حرفه پزشکی معرفی کرده است.

برچسب‌ها اتانازی همه پرسی جیسیندا آردرن نیوزیلند پارلمان نیوزیلند

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اتانازی همه پرسی نیوزیلند پارلمان نیوزیلند اتانازی همه پرسی نیوزیلند پارلمان نیوزیلند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۸۳۶۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتانیاهو یکی از بدترین قاتلان تاریخ است/ رسانه‌های غربی منافق‌اند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، رئیس پارلمان ونزوئلا، بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را به دلیل نسل‌کشی مردم فلسطین در نوار غزه، یکی از بدترین قاتلان تاریخ توصیف کرد.

خورخه رودریگز طی اظهاراتی در نشست عادی مجلس ملی ونزوئلا همچنین تجمع بزرگ دانشجویان دانشگاه‌های این کشور را در همبستگی با فلسطین تبریک گفت.

رئیس پارلمان ونزوئلا تاکید کرد که نتانیاهو یکی از بدترین قاتلان تاریخ بشریت است و رژیم صهیونیستی حاکم بر اسرائیل رژیمی قاتل است که «مجرمان و بیماران اجتماعی» زمامدار آن هستند.

رودریگز از ریاکاری دولت‌های غربی که سلاح تهیه می کنند و ارتش اسرائیل را برای ارتکاب قتل‌عام در فلسطین آموزش می دهند، علی رغم درخواست های مداوم برای پایان دادن به خشونت، انتقاد کرد.

وی موضع اتخاذ شده از سوی رسانه‌های غربی را «ریاکارانه» توصیف کرد و متولیان این رسانه ها را متهم کرد که در کشتار هر کودک، زن باردار و روزنامه نگار در غزه شریک هستند.

کد خبر 6093868

دیگر خبرها

  • حقوق روسای اتحادیه اروپا چقدر است؟
  • مطالبات پارلمان کودک مورد پیگیری قرار می گیرد
  • فیلیپین سفیر چین را فراخواند
  • تشدید اعتراضات در مقابل پارلمان گرجستان
  • کشف ۴ تن روغن‌نباتی قاچاق در الیگودرز
  • نطق‌ شنیدنی در پارلمان اروپا درباره حمله ایران به اسرائیل
  • نماینده پارلمان عراق: سفیر آمریکا از عراق اخراج شود
  • نتانیاهو یکی از بدترین قاتلان تاریخ است/ رسانه‌های غربی منافق‌اند
  • از اسرائیل خواسته‌ایم برای مقابله با پهپادهای ایرانی به ما مشاوره بدهد
  • نیوزیلند: درخواست پایان اشغالگری اسرائیل