Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@16:19:50 GMT

شکستن طلسم کتابخانه مرکزی یزد پس از ۲۵ سال

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۸۳۹۱۰

شکستن طلسم کتابخانه مرکزی یزد پس از ۲۵ سال

ایسنا/یزد به دنبال ناکامی مسئولان یزد برای اتمام طرح ساخت کتابخانه مرکزی شهرشان پس از ۲۵ سال، نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با ورود به این طرح، وعده بهره‌برداری آن را تا پایان امسال به یزدی‌ها داد.

کتابخانه مرکزی یزد یکی از طرح‌های بزرگ و از زیرساخت‌های مهم استان در بخش کتاب و کتابخوانی محسوب می‌شود اما این طرح پس از گذشت ۲۵ سال و دست به دست شدن‌ بین ارگان‌ها و دستگاه‌ها جهت تکمیل و بهره‌برداری تاکنون نیمه تمام و بلااستفاده باقی مانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این طرح که پس از واگذاری به شهرداری یزد نیز تا مدت‌ها راکد باقی مانده بود، اخیراً در نشست مسئولان نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در یزد مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد تکمیل آن با اجرای برنامه زمان‌بندی دقیق حداکثر تا سالروز تأسیس نهاد کتابخانه‌ها در اسفندماه امسال محقق شود.

«اسماعیل شفاعی» معاون اداری مالی نهاد کتابخانه‌های عمومی در نشستی که در همین رابطه برگزار شد، با بیان این که نهاد به طور جدی دنبال تأمین هزینه‌های تکمیل و تجهیز کتابخانه مرکزی یزد است، بیان کرده است که مشاور و پیمانکار طرح نگرانی خاصی بابت تأمین هزینه‌ها نداشته باشند و پرداخت وجوه مورد نیاز همزمان با تکمیل کتابخانه، به مرور صورت می‌پذیرد.

وی همچنین از واریز ۱۴ درصد مبلغ پیش‌پرداخت پیمانکار در روزهای آتی خبر داده و گفته است که مبالغ پرداختی به پیمانکار به صورت مستمر و منظم انجام خواهد شد و در مقابل نیز توقع داریم مراحل کار طبق زمان‌بندی صورت گرفته به پیش برود و طرح در موعد اعلام شده بهره‌برداری شود.
البته «هادی امیری» مدیر کل امور عمرانی نهاد نیز در این باره اعلام کرده که پس از برگزاری جلسه مناقصه کتابخانه و انتخاب پیمانکار، عملیات تکمیل کتابخانه به سرعت آغاز شده و در گام نخست نیز منتظر ارائه لیستی از ایرادات و نواقص طرح از سوی پیمانکار و مشاور هستند تا بتوانند در کمترین زمان ممکن نسبت به رفع نواقص و کمبودها اقدام کنند.

البته صحبت‌ها و وعده‌های مسئولان نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به پشتوانه بدقولی گذشته‌ی مسئولان استان، آنچنان مورد توجه افکار عمومی در یزد قرار نگرفت ولی  پیگیری‌های خبرنگار ایسنا نوید خبرهای خوشی در مورد تکمیل این طرح نیمه تمام می‌دهد.

موضوع را از طریق «حامد عطارها» معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان یزد پیگیری کردیم که وی نیز در گفت‌وگو با ایسنا با قوت نسبت به تحقق وعده‌های نهاد ابراز خرسندی کرد و گفت: امیدوار هستیم که این کتابخانه به عنوان یکی از طرح‌های عمرانی نهاد کتابخانه‌ها و زیرساخت‌های فرهنگی مهم استان امسال تکمیل و به بهره‌‎برداری برسد.

این مسئول خاطرنشان کرد: هر چند هنوز مبلغ دقیقی برای تکمیل این طرح برآورد نشده است اما پرداخت مبالغ مورد نیاز پیمانکاران توسط نهاد کتابخانه‎های کشور به مرور و در چند مرحله در حال پرداخت است.

کتابخانه مرکزی یزد یکی از استانداردترین و جامع‌ترین کتابخانه‌های استان خواهد بود که به گفته «مهدی رمضانی» معاون توسعه کتابخانه و کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، این نهاد تلاش خواهد کرد آن را در سالی که یزد به عنوان پایتخت کتاب ایران معرفی شده به مردم فرهنگ‌دوست یزد هدیه دهد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری نهاد كتابخانه هاي عمومي كشور کتابخانه مرکزی پایتخت کتاب ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۸۳۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گل تماشایی: طلسم براهیم شکست (عکس)

به گزارش‌ "ورزش سه"، رئال مادرید در بازی هفته سی و چهارم لالیگا به مصاف کادیز رفت و براهیم دیاز در این بازی پایش به گلزنی باز شد.

رئال نیمه اول این گل را با تساوی بدون گل پشت سر گذاشته بود که قفل دروازه کادیز در نیمه دوم با حرکت تماشایی براهیم دیاز شد.

کارلو آنچلوتی در آستانه بازی حساس دور برگشت نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا با بایرن مونیخ به جود بلینگام در ترکیب اصلی استراحت داده بود و به جای تو دیاز از ابتدا در ترکیب حضور داشت.

دیاز در دقیقه 51 پاس لوکا مودریچ را پشت به دروازه دریافت کرد. او به سمت دروازه چرخید و هنگام ورود به محوطه جریمه چهار مدافع در نزدیکی او حضور داشتند که دیاز یک قدم به سمت راست برداشت و برای ضربه زدن به توپ آماده شد.

او به محض خروج از محاصره چهار بازیکن حریف توپ را با ضربه محکم و قوس دار پاس راست به گوشه بالای دروازه فرستاد تا دور از دستان دروازه‌بان حریف یک گل دیدنی را به نام خود ثبت کند.

نکته این گل، پایان وینگر مراکشی به یک آمار قابل توجه بود. او آخرین بار در بازی مقابل اوساسونا در هفته بیست و نهم لالیگا موفق به گلزنی شده بود و طی 7 بازی قبلی در این امر موفق نبود.

دیگر خبرها

  • سازمان اسناد ملی ایران به کتابخانه‌های آذربایجان‌غربی کتاب هدیه کرد
  • نکونام به دنبال طلسم شکنی مقابل ذوب آهن
  • شست‌وشوی عقل به واسطه کتاب انجام می‌شود
  • نساجی به دنبال طلسم شکنی مقابل پرسپولیس
  • افتتاح کتابخانه در روستای بیوران شهرستان سردشت
  • برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی بناب
  • ۵۰۰ جلد کتاب به کتابخانه سیار بهاباد اهدا شد
  • گل تماشایی: طلسم براهیم شکست (عکس)
  • شکستن شاخ گوزن شمالی در هنگام مبارزه + فیلم
  • طلسم عجیب تراکتور مقابل فولاد در اهواز