Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-05-04@04:48:29 GMT

بارش شدید باران در شمال کشور

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۸۴۴۲۴

بارش شدید باران در شمال کشور

به گزارش جام جم آنلاین، سازمان هواشناسی با صدور اخطاریه‌ای اعلام کرد: پنج شنبه (۲۳ آبان) در غرب گیلان بارش باران حداکثر بین ۴۰ تا ۶۰ میلیمتر و روز جمعه (۲۴ آبان) در استان‌های گیلان و غرب مازندران حداکثر بین ۶۰ تا ۹۰ میلیمتر پیش‌بینی می‌شود. در پی حاکمیت این شرایط جوی احتمال آبگرفتگی معابر، بالا آمدن آب رودخانه‌ها و رخداد سیلاب وجود دارد بنابراین مردم هنگام تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها احتیاط لازم را انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سازمان همچنین با صدور اطلاعیه‌ای با تشریح فعالیت دو سامانه بارشی در کشور آورده است: با آغاز فعالیت سامانه بارشی از فردا (۲۳ آبان) بارش باران، برف، وزش باد شدید و کاهش قابل ملاحظه دما بین ۶ تا ۱۲ درجه سلسیوس پیش‌بینی می‌شود بگونه‌ای که فردا برای استان‌های گیلان، مازندران و گلستان بارش باران پیش‌بینی می‌شود. جمعه (۲۴ آبان) بارش باران در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، اردبیل، خراسان شمالی و ارتفاعات البرز در استانهای البرز، تهران و شمال و غرب سمنان و برخی مناطق خراسان رضوی رخ خواهد داد.

شنبه (۲۵آبان) در گیلان و مازندران بارش باران و در ارتفاعات بارش برف رخ می‌دهد. بارش باران و برف برای استان‌های اردبیل، جنوب آذربایجان شرقی، جنوب آذربایجان غربی، زنجان، قزوین، البرز، تهران، همدان، مرکزی، کردستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد و لرستان و رگبار و رعد و برق برای استان‌های خوزستان، ایلام، بوشهر و فارس قابل پیش‌بینی است.

در روز یکشنبه (۲۶ آبان) در استان گیلان بارش باران و در ارتفاعات بارش برف و در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، کردستان، کرمانشاه، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان و غرب یزد بارش باران و برف رخ می‌دهد. وقوع رگبار و رعد و برق نیز در استان‌های خوزستان، بوشهر و فارس پیش‌بینی می‌شود.

در روز دوشنبه (۲۷ آبان) بارش باران و در ارتفاعات بارش برف در استان گیلان و بارش باران و برف در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، قزوین، کردستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد و لرستان و وقوع رگبار و رعد وبرق در استان‌های خوزستان و بوشهر رخ می‌دهد.

در این شرایط احتمال آبگرفتگی معابر و جاری شدن روان‌آب، لغزندگی و مه آلود شدن و اختلال تردد درجاده‌های مرتفع و کوهستانی، وزش تندبادهای لحظه‌ای وجود دارد و انجام اقدامات پیشگیرانه و به کارگیری تمهیدات لازم جهت تامین حامل‌های انرژی توصیه می‌شود.

فعالیت این سامانه بارشی تا اواخر هفته آینده ادامه خواهد داشت.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: بارش باران سامانه بارشی بارش شدید باران در شمال کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۸۴۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/بارش شدید باران در زابل شمال سیستان و بلوچستان

بارش شدید باران به شهر زابل سیستان و بلوچستان رسید.

دریافت 3 MB

دیگر خبرها

  • فیلم/بارش شدید باران در زابل شمال سیستان و بلوچستان
  • بارش سیل‌آسا باران در ۱۶ استان
  • ادامه باران در ۱۷ استان / باران جدید از دوشنبه
  • تداوم بارش‌ها در ۱۷ استان / ورود سامانه بارشی جدید از دوشنبه
  • تداوم بارش‌ها در ۱۷ استان
  • تداوم بارش‌ها در بیشتر استان‌ها
  • تداوم بارش‌ها در ۱۷ استان | ورود سامانه بارشی جدید به کشور از دوشنبه
  • تداوم بارش‌ها در ۱۷ استان / ورود سامانه بارشی جدید به کشور از دوشنبه
  • هشدار هواشناسی: بارش شدید برف و باران در بیشتر مناطق کوهستانی/ از کوهنوردی بپرهیزید
  • بارش شدید برف و باران در بیشتر مناطق کوهستانی/ از کوهنوردی بپرهیزید