Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم سنندج در مجلس گفت: قانونی برای نحوه هزینه کرد کاندیداها در انتخابات وجود ندارد.

قدس آنلاین:  در روزهای گذشته با تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این باره به گفتگو نشستیم تا ببینیم برای تبلیغات انتخاباتی چقدر هزینه کرده‌اند. بررسی متوسط حقوق و دریافتی یک نماینده مجلس دهم دیگر گزارش ما در مورد این موضوع بود، تا مشخص شود یک نماینده در ۴ سال دوره نمایندگی چه‌میزان دریافتی دارد که برخی از کاندیداها تا میلیاردها تومان برای کسب کرسی‌های پارلمان هزینه می‌کنند؟

سید احسن علوی نماینده مردم سنندج در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به مباحث مطرح شده مبنی بر وجود پول‌های کثیف در انتخابات، گفت: پول‌های کثیف و باد آورده از گذشته و تاکنون در جریان انتخابات وجود داشته که این مسئله مایه تاسف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه هزینه چند میلیاردی برای شرکت در انتخابات شبهه برانگیز و آلوده است، افزود: به اعتقاد بنده شخصی که می‌خواهد نماینده مردم شود ، مردم باید وی را قبول کنند، نه اینکه فرد با ناهار و شام دادن نماینده شود.

نماینده مردم سنندج در مجلس تصریح کرد: استفاده از پول‌های باد آورده و کثیف فضای انتخابات را آلوده و شبهه‌ناک می‌کند بنابراین لازم است تا دستگاه‌های نظارتی، امنیت و قوه قضائیه هزینه کردهای میلیاردی برخی از کاندیداها را بررسی و زیر ذره‌بین خود قرار دهند تا منشا این پول‌ها مشخص شود.

علوی تاکید کرد: کاندیداهایی که با پول‌های کثیف وارد مجلس می‌شوند وام دار اشخاص و گروه‌هایی می‌شوند که این پول‌ها را برای آنها هزینه کرده‌اند و این افراد پس از ورود به مجلس گوش به فرمان آنها شده و اختیاری از خود ندارند که همین موضوع بر تصویب طرح‌ها و لوایح مطرح شده در جلسه علنی و در نتیجه بر روند قانون‌گذاری تاثیر سوء می‌گذارد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا در زمینه هزینه‌کرد انتخابات کاندیداها خلا قانونی وجود دارد، گفت: متاسفانه قانونی در این رابطه و میزان و چگونگی هزینه‌کردها وجود ندارد .البته برای هزینه‌کردها کاندیداها باید عرف و معیار منطقی را رعایت کنند و اشخاصی که برای ورود به مجلس هزینه‌ها سرسام‌آور می‌کنند قطعا اهدافی دارند، کاندیداهایی که هدف خدمت به مردم را دارند با حداقل هزینه وارد رقابت‌های انتخاباتی می‌شوند.

نماینده مردم سنندج در مجلس در جواب به این سوال که آیا شما در حوزه انتخابیه خود شاهد استفاده کاندیدایی از پول‌های کثیف برای شرکت در انتخابات بوده‌اید؟، گفت: بله اتفاق افتاده و باز هم اتفاق خواهد افتاد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون عمران در مجلس در پاسخ به این پرسش که شما برای انتخابات پیش رو چه میزان هزینه می‌کنید؟ اظهار داشت: بنده برای انتخابات پیش رو ۱۰۰ میلیون تومان هزینه می‌کنم اما برخی از کاندیداها اعلام کرده‌اند درحدود ۸ میلیارد تومان برای انتخابات پیش‌رو هزینه می‌کنند.

منبع: تسنیم

انتهای‌پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی هزينه هاي انتخاباتي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۸۴۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات وعده صادق اهمیت مشارکت در انتخاباتِ دور دوم را تشدید کرد

ابراهیم شعرا در گفتگو با خبرنگار مهر بیان کرد: با توجه به اینکه در این دور از انتخابات شاهد برخوردهایی بین محور مقاومت با کشور متجاوز و غاصب اسرائیل بودیم و عملیات وعده صادق را انجام دادیم، نیاز به اینکه بتوانیم در عرصه بین‌ المللی و داخلی حضور گسترده‌ای از مردم و مشارکتی بالا را داشته باشیم، بیش از پیش لازم است و این می‌تواند به تقویت نظام کمک کند.

دبیر جبهه پیروان خط امام و رهبری در استان فارس با بیان اینکه مشارکت هرچه بیشتر مردم باعث افزایش بُرد و قدرت بیشتر کشور در عرصه‌های بین‌ المللی می‌شود، تصریح کرد: در کنار اهمیت مشارکت مردم، انتخاب اصلح نیز اهمیت ویژه‌ ای دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه شیراز و فارس یکی از نقاط مهم و استراتژیک کشور است، باید دارای نمایندگانی قدرتمند باشد که بتوانند با قدرت چانه‌زنی بالا ضمن رفع مشکلات مردم، پروژه‌های استانی و شهرستانی را به خوبی پیش ببرند.

این فعال سیاسی اصولگرا اضافه کرد: کاندیداهایی که برای دور دوم در عرصه رقابت باقی مانده‌اند، از میان تعداد زیادی از کاندیداها دور اول انتخاب شدند لذا باید مردم دقت بیشتری در انتخاب خود داشته و کسی را انتخاب کنند که علاوه بر تجارب مثبت و خوب، توانمندی‌های اجرایی و قانونگذاری خوبی را داشته باشد.

شعرا با اشاره به اهمیت توجه به نقش و جایگاه احزاب سیاسی در عرصه انتخابات خاطرنشان کرد: احزاب برای هر دور کاندیداهایی را با توجه به معیارها و شاخص‌های خاص خود معرفی می‌کنند که پیشنهاد می‌کنم مردم در این دور نیز ضمن بررسی کاندیداها، نیم نگاهی نیز به گزینه‌ها و لیست‌های انتخاباتی تشکل‌ها، گروه‌ها و جبهه‌ها داشته باشند.

کد خبر 6098521

دیگر خبرها

  • وقتی سطح کاندیداها پایین است، انتخابات به همین سردی برگزار می شود که اکنون با آن روبرو هستیم
  • کاندیداها در آستانه انتخابات دنبال ارائه دیدگاه‌هایشان باشند
  • مشارکت پرشور در مرحله دوم انتخابات لازمه انتخاب نماینده اصلح است
  • عملیات وعده صادق اهمیت مشارکت در انتخاباتِ دور دوم را تشدید کرد
  • چرایی اهمیت مشارکت در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم 
  • آنچه در مناظره انتخاباتی کاندیداها در دانشگاه لرستان گذشت
  • درخواست انتخاباتی یک نماینده مجلس از مردم
  • تاییدتشکیل سازمان «سپند»/ آغاز ثبت‌نام نمایندگان کاندیداها در سامانه داوطلب
  • روش‌های عجیب برخی کاندیداها برای رأی آوردن
  • مسیر اجرایی با انتخاب نماینده اصلح ترسیم می‌شود/نمایش نشاط عمومی با مشارکت مردم