Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر «داود سرمدی» روز چهارشنبه در گفت‌وگو با ایرنا بیان داشت: این طرح در بیش از ۴۰ روستای شهرستان ساوه اجرا شد.

وی افزود: بیماری نیوکاسل نخستین‌بار سال ۱۹۲۶ میلادی در جزیره جاوه اندونزی و شهر نیوکاسل انگلستان گزارش شدو از اشکال بیماری‌های واگیر به ویژه در جمعیت مرغ و خروس خانگی محسوب می‌شود و انتقال  آن به‌طور طبیعی از راه ترشحات، فضولات و احشای پرندگان آلوده و نیز تماس آن‌ها با طیور سالم صورت می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: عملیات واکسیناسیون برای ۴۱ هزار راس دام سبک و سنگیناین شهرستان امسال با هدف جلوگیری از بروز بیماری‌های مشترک بین دام و انسان انجام شده و  ۵۱۰ هزار راس دام نیز در برابر بیماری‌های دامی واکسینه شدند.

سرمدی گفت: یک‌هزار و ۲۳۰ راس دام نیز  امسال در خصوص بیماری سل نمونه‌گیری شدند و کار خون‌گیری از ۹۰۰ راس دیگر نیز به‌منظور آزمایش بروسلوز انجام شد.
وی یادآور شد:۱۵ هزار و ۴۲۷ راس دام سنگین امسال در شهرستان ساوه علیه بیماری لمپی اسکین ایمن سازی شدند.
سرمدی اظهار داشت: بیش از۲۰ تن فرآورده خام دامی غیر بهداشتی مانند گوشت مرغ و گوشت قرمز فاسد و غیر قابل مصرف از واحدهای تولید، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی در شهرستان ساوه در سال جاری کشف جمع‌آوری و معدوم شد.
شهرستان ساوه ۲۸۵ هزار راس دام سبک و سنگین در قالب پنج واحد دامداری صنعتی و نیز واحدهای روستایی و بومی دارد.

برچسب‌ها ساوه واکسیناسیون دامپزشکی طیور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ساوه واکسیناسیون دامپزشکی طیور ساوه واکسیناسیون دامپزشکی طیور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۸۴۹۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادی هاو به رکورد ۱۰۰ بازی به عنوان سرمربی نیوکاسل در لیگ برتر رسید

او از نظر آماری، دومین سرمربی برتر در تاریخ نیوکاسل است.

نیوکاسل با ادی هاو دوباره به تیمی قابل احترام و مستحکم در لیگ برتر تبدیل شده است. آنها در هفته ۳۶ لیگ برتر ۲۰۲۳/۲۴ مقابل برنلی به پیروزی ۴-۱ رسیدند و به رتبه ششم جدول صعود کردند.

به نقل از اوپتا؛ ادی هاو به رکورد ۱۰۰ بازی به عنوان سرمربی نیوکاسل در لیگ برتر رسید. او در این ۱۰۰ بازی موفق به کسب ۴۹ برد شده است. در تاریخ نیوکاسل در لیگ سطح اول انگلستان فقط کوین کیگان در ۱۰۰ بازی ابتدایی خود به عنوان سرمربی این تیم، رکورد بهتری دارد. (۵۵)

گفتنی است نیوکاسل که فصل گذشته در لیگ قهرمانان اروپا حاضر بود، به لطف نتایج درخشان خود در مقطع پایانی فصل احتمالا می تواند در فصل آینده لیگ اروپا به میدان برود.

از دست ندهید ????????????????????????

جای خسرو حیدری بودم پیشنهاد منچسترسیتی را قبول می‌کردم! مرد هزار چهره؛ یورگن کلوپ مشاور مالی شد (فیلم) خوشحالی باورنکردنی جیمی کرگر در دیوار زرد! (فیلم) لیونل مسی در شکل‌وشمایلی که هرگز ندیده‌اید! (عکس)

دیگر خبرها

  • دام‌ها در خوزستان به طور رایگان واکسینه می‌شوند
  • تولید سلنیوم آلی و رقیق‌کننده اسپرم با مصرف دامی در کشور
  • همایش مادران مقاومت در شهرستان ساوه
  • ۳۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در ساوه کشف شد 
  • تالاب‌های پلدختر زیستگاه ۳۵ نوع پرنده مهاجر
  • خراسان شمالی میزبان پرندگان مهاجر عبوری است
  • برگزاری اولین اردوی جهاد دامپزشکی در خرم‌دره
  • ادی هاو به رکورد ۱۰۰ بازی به عنوان سرمربی نیوکاسل در لیگ برتر رسید
  • بیش از ۲ میلیارد قطعه بچه میگو در استان بوشهر تولید می‌شود
  • آغاز تولید ۲ میلیارد قطعه بچه میگو در بوشهر + فیلم