Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-05-07@04:41:09 GMT

سلطه دوباره کره بر صنعت کشتی‌سازی جهان

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۸۵۴۸۱

سلطه دوباره کره بر صنعت کشتی‌سازی جهان

تین نیوز کشتی‌سازان کره جنوبی در ماه اکتبر توانستند به بالاترین جایگاه در فهرست دریافت سفارش ساخت کشتی دست یابند.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، کره جنوبی در ماه اکتبر تواست مجددا رتبه نخست کشتی‌سازی در عرصه بین‌المللی را از آن خود کند. این اتفاق پس از آن رخ داد که صنایع سنگین هیوندایی، توانست سفارشی برای تولید ۱۷ کشتی معادل ۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲۹ CGT دریافت کند.

آن طور که خبرگزاری «یونهاب» کره جنوبی گزارش کرده است، این رقم معادل ۸۶ درصد کل سفارش‌هایی است که در سطح جهان ثبت شده است. این نخستین بار است که در سال ۲۰۱۹، کره جنوبی توانسته است بیش از ۱ میلیون CGT سفارش در طول یک ماه دریافت کند.

چین که رقیب کره جنوبی در صنعت کشتی‌سازی محسوب می‌شود، در ماه اکتبر تنها ۸ سفارش معادل ۱۵۰ هزار CGT دریافت کرده است.

در طول ۱۰ ماه نخست سال ۲۰۱۹، کشتی‌سازان کره جنوبی توانسته‌اند ۶.۹۵ میلیون CGT سفارش دریافت کنند که ارزش این سفارش‌ها بیش از ۱۵.۹ میلیارد دلار بوده است. بنابراین این شرکت‌ها توانسته‌اند از رقبای چینی خود که در این بازه ۶.۱۱ میلیون CGT سفارش با ارزش ۱۳.۶ میلیارد دلار دریافت کرده، پیشی بگیرند.

کره جنوبی سلطه آشکاری بر بازار حمل‌کننده‌های LNG دارد. آن طور که رسانه‌های محلی گزارش می‌کنند، این کشور توانسته ۳۲ سفارش از ۳۵ سفارش ساخت حامل‌های LNG در سال جاری را از آن خود کند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: کشتی سازی جهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۸۵۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکوفایی صنعت همدان با ایجاد بندر خشک

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از همدان، مصطفی حقیقی با بیان اینکه ۱۱۰۰ هکتار از منطقه ویژه اقتصادی جهان‌آباد دارای سند است، اظهار کرد: منطقه ویژه اقتصادی جهان‌آباد ۱۸۸۰ هکتار وسعت دارد که نزدیک ۱۱۰۰ هکتار آن سند گرفته و ۷۵۰ هکتار از این منطقه دارای طرح جامع است.

وی با بیان اینکه ۱۰۰ هکتار از اراضی منطقه ویژه اقتصادی جهان‌آباد دیوارکشی شده است، تصریح کرد: ۱۰۰ هکتار از اراضی منطقه اقتصادی جهان‌آباد دیوارکشی شده و آماده واگذاری است که طی یک ماه آینده شروع به انعقاد قرارداد واگذاری به سرمایه‌گذاران خواهیم کرد.

حقیقی با اشاره به اینکه پتروشیمی ابن‌سینا پیشرفت قابل ملاحظه‌ای دارد، ادامه داد: ۱۰۰ هکتار از اراضی این منطقه به پتروشیمی ابن‌سینا واگذار شده که تاکنون ۱۱ درصد پیشرفت دارد و در بخش عملیات اجرایی ۳۰ درصد پیشرفت داشته است.

وی با بیان اینکه به دنبال این هستیم در منطقه ویژه اقتصادی شرایط بندرگاهی را ایجاد کنیم، افزود: چند نمونه بندرخشک در کشور وجود داشته که موفق بوده و ما نیز به دنبال ایجاد بندرخشک در این منطقه هستیم که از این طریق امور گمرکی تسهیل شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان با اشاره به اینکه مطالعات بندرخشک انجام شده است، یادآور شد: در مرحله اول ۲۰۰ هکتار زمین برای ایجاد بندرخشک دیده شده اما قابل توسعه است.

انتقال ۳ میلیون مترمکعب پساب به منطقه ویژه اقتصادی

این مسؤول درباره تأمین آب منطقه اقتصادی جهان‌آباد، با بیان اینکه دو منبع برای تأمین آب جهان‌آباد در نظر گرفته شده است، گفت: به منظور انجام مقدمات کار چاهی با ظرفیت ۱۰ لیتر در ثانیه حفر شده بود که این میزان آب کفاف صنایع کم‌آب‌بر را هم نمی‌دهد بنابراین به دنبال تأمین آب مورد نیاز از طریق پساب فاضلاب همدان هستیم. حقیقی تصریح کرد: خط انتقال یک میلیون مترمکعب پساب تصفیه شده فاضلاب همدان تا شهرک صنعتی ویان اجرا شده است و به واحدهای فولادی این منطقه پساب داده می‌شود.
وی با بیان اینکه برای انتقال پساب به منطقه ویژه اقتصادی جهان‌آباد ۱۶ کیلومتر خط لوله باید اجرا شود که ظرفیت انتقال سه میلیون مترمکعب پساب به این منطقه را دارد، خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌کنیم این خط تا پایان سال ۱۴۰۳ به نتیجه خواهد رسید.

تملک ۳۰۰ هکتار زمین برای شهرک‌ها و نواحی صنعتی

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان با بیان اینکه ۳۰۰ هکتار زمین در سال ۱۴۰۲ تملک شده است، تأکید کرد: برای نخستین‌بار دو مصوبه برای ایجاد شهرک صنعتی در استان گرفته شده و مقدمات این دو شهرک آغاز شده به طوری‌ که شهرک صنفی بوعلی ۴ در پهنه ۷۵ هکتاری و شهرک عمومی در پهنه ۲۰۰ هکتاری تملک شده و کارهای اجرایی آن شروع شده است.

حقیقی با تأکید بر اینکه در ملایر ۵۰۰ هکتار برای ایجاد شهرک صنعتی به نتیجه رسیده و مقدمات آن فراهم شده است و به طور قطع امسال به سرانجام خواهد رسید، اظهار کرد: در تأمین برق و انرژی نیز ۶۰ مگاوات برق به نواحی و شهرک‌های صنعتی استان اضافه شده است.

انتهای خبر/

کد خبر: 1229221 برچسب‌ها دانشگاه آزاد همدان همدان

دیگر خبرها

  • حجاب نوعی مقاومت در مقابل تهاجم جهان سلطه است
  • فیلیپین: از تجهیزات تهاجمی علیه چین استفاده نخواهیم کرد
  • لیتیوم را خام‌فروشی نمی‌کنیم / لیتیوم می‌تواند صنعت استان را به نحو چشمگیری ارتقا دهد
  • سرمایه‌گذاری ۹۷۹ میلیارد تومانی‌ در صنعت برق خراسان جنوبی
  • الزام سامان دادن یک نظام فراگیر اسلامی برای کنار زدن نظام سلطه
  • رشد اقتصادی پایدار در صنعت نفت با بهینه‌سازی مصرف انرژی
  • شکوفایی صنعت همدان با ایجاد بندر خشک
  • پنج میلیون مترمکعب روان‌آب در سدهای مخزنی خراسان جنوبی ذخیره شد
  • ورود بیش از ۵ میلیون مترمکعب روان آب به سد‌های خراسان جنوبی
  • احیای بازیکنی که فراموش شده بود