Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@12:25:19 GMT

کاهش ۲۱ درصدی فوتی های تصادفات رانندگی در گلستان

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۸۵۶۹۶

کاهش ۲۱ درصدی فوتی های تصادفات رانندگی در گلستان

حسین زارعی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارکرد: در هفت ماهه ۹۸ تعداد اجساد ارجاعی مربوط به تصادفات استان (اعم از درون شهری، برون شهری و سایر) ۲۴۳ مورد بوده که از این تعداد ۶۲ نفر زن و ۱۸۱ نفر مرد بودند و نسبت به سال قبل ۲۱ درصد کاهش را نشان می دهد.

وی افزود: در هفت ماهه سال قبل ۳۱۱ جسد ارجاعی ناشی از تصادفات داشتیم که ۵۰ زن و ۲۶۱ مرد را شامل می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زارعی گفت: در حوزه حوادث ترافیکی (درون شهری و برون شهری) در سال ۹۸ تعداد ۲۲۵ فوتی داشتیم که ۴۲ نفر در تصادفات درون شهری و ۱۸۳ نفر در حوزه برون شهری فوت شدند.

وی با بیان این که در مقایسه به سال قبل کاهش ۱۹.۹ درصدی تلفات حوادث ترافیکی را داشتیم، اضافه کرد: در سال قبل ۲۸۱ مورد فوتی داشتیم که ۷۰ نفر در تصادفات درون شهری و ۲۱۱ مورد در تصادفات برون شهری فوت شدند.

زارعی گفت: در هفت ماهه ۹۸، حدود ۶ هزار و ۲۶۲ مورد مصدوم تصادفات داشتیم که از این تعداد چهار هزار و ۵۲۷ مورد مرد و هزار و ۷۳۵ زن را شامل می شوند و نسبت به سال قبل چهار درصد کاهش را نشان می دهد.

وی بیان کرد: در سال قبل ۶ هزار و ۵۳۳ نفر مصدوم شدند که سه هزار و ۷۰۶ نفر آن را مردان تشکیل می دهند.

زارعی همچنین گفت که تا پایان مهر چهار مورد خفگی ناشی از گاز مونوکسیدکربن در گلستان اتفاق افتاد.

کد خبر 4771712

منبع: مهر

کلیدواژه: گرگان حسین زارعی پزشکی قانونی بوشهر یوم الله 13 آبان زلزله راهپيمايي 13 آبان شهرکرد ایلام تئاتر کودک و نوجوان گرگان شیراز بیرجند قزوین خطبه های نماز جمعه سفر استانی پدافند غیرعامل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۸۵۶۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه های روز ملی ایمنی حمل و نقل در سیستان وبلوچستان تشريح شد

 تیمور باقری اظهار داشت:  در تقویم سالیانه کشور هفتم اردیبهشت‌ماه از سوی شورای فرهنگ عمومی به عنوان روز ملی ایمنی حمل و نقل نامگذاری گردید تا یادآور اهمیت موضوع و توجه به آمار سوانح  و اقدامات صورت گرفته برای ارتقای ایمنی  باشد.

وی گفت:سرعت غیرمجاز، منشا بیشتر تخلفات رانندگی است و فرهنگ‌سازی به عنوان مهم‌ترین عامل برای پیشگیری از سوانح رانندگی باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون حمل و نقل اداره کل  راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان  برنامه های مختلفی در مرکز استان و ادارات شهرستانی برای این هفته در نظر گرفته شده است که  از آن جمله می توان به اجرای طرح آموزش ایمنی به  کاربران جاده‌ای  ، توزیع کلاه ایمنی به موتور سیکلت سواران،  طرح کنترل و نظارت محسوس و نامحسوس بر نحوه فعالیت ناوگان عمومی حمل و نقل جاده‌ای در محورهای مواصلاتی تحت پوشش ، حضور در مدارس حاشیه راه‌های استان جهت ارائه آموزه‌های ترافیکی، نصب بنر حاوی پیام های ایمنی در مراکز تجمع رانندگان و مجتمع های خدماتی-رفاهی و ارسال پیام کوتاه بمنظور جلب توجه عمومی نسبت به مخاطرات سوانح رانندگی نام برد.

باقری  ، هدف از اجرای این برنامه ها را ایجاد حساسیت  در بین  عموم مردم جهت افزایش ایمنی تردد‌های جاده‌ای و تلاش برای کاهش تصادفات رانندگی، عنوان کرد و گفت: خوشبختانه  در ایام اجرای طرح نوروزی میزان تصادفات در این استان به میزان قابل توجهی کاهش داشت  که امیدواریم با تعامل همه دستگاه‌ها  و مردم تا پایان سال جاری، روند کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای ادامه یابد و شاهد سفرهای ایمن و بدون حادثه برای هموطنان عزیزمان باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۰ درصدی تعداد تشکل های کارگری و کار فرمایی در گلستان
  • کاهش ۱۰۰ درصدی تصادفات فوتی در کردستان
  • کاهش حدود ۱۰ درصدی جانباختگان تصادفات در نوروز امسال
  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در نوروز
  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در سفرهای نوروزی
  • افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی‌های تصادفات آذربایجان شرقی
  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در سفر‌های نوروزی
  • افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی های تصادفات آذربایجان شرقی
  • افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی‌های ناشی از تصادفات در آذربایجان شرقی
  • برنامه های روز ملی ایمنی حمل و نقل در سیستان وبلوچستان تشريح شد