Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@14:02:00 GMT

دانشگاه محل کار انتخاباتی نیست

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۸۶۳۵۸

دانشگاه محل کار انتخاباتی نیست

حجت الاسلام والمسلمین سید سعیدرضا عاملی عصر چهارشنبه در نشست با اصحاب رسانه کرمانشاه در پاسخ به پرسش ایرنا در باره احتمال استفاده جریان های سیاسی از دانشگاه در آستانه انتخابات، اظهارداشت:
دانشگاه محل تبلیغات انتخاباتی نیست و افراد برای کار تبلیغاتی نمی توانند از دانشگاه ها استفاده کنند.
وی با بیان اینکه دانشگاه ها نباید به فعالیت های انتخاباتی ورود پیدا کنند، افزود: در سال ۸۸ مقام معظم رهبری فرمودند که دانشجو باید در عرصه سیاسی حضور داشته باشد اما این به این معنی نیست که دانشجویان به ابزارهای سیاسی تبدیل شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در بخش دیگری از صحبت های خود به گسترش فضای مجازی اشاره کرد و گفت: باید در فضای مجازی اخلاق را رعایت کنیم، ما به دلیل بی نام بودن نمی توانیم علیه دیگران در فضای مجازی حرمت شکنی کنیم.
عاملی افزود: وقوع ناهنجاری ها در فضای مجازی به این دلیل است که قانون گذاری مناسب در این عرصه نداریم.
وی همچنین به بازشدن فضای رسانه ای کشور اشاره کرد و گفت: ما امروز با بازشدن فضای رسانه ای بیش از گذشته به اخلاق رسانه ای و حمایت از حقوق رسانه نیازمند هستیم.

عاملی در رابطه با راهکار مبارزه با بی اخلاقی در فضای مجازی گفت: باید به سمتی برویم که توانمندسازی فکری ایجاد کنیم، سواد اینترنتی را افزایش دهیم و اخلاق مداری را گسترش دهیم.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، رسانه ها را رکن اصلی پیشرفت های علمی کشور دانست و اظهار داشت: شورای عالی انقلاب فرهنگی از رسانه ها حمایت می کند.
عاملی همچنین به موضوع عفاف و حجاب اشاره کرد و یادآور شد: تاکنون چهار مصوبه در رابطه با عفاف و حجاب داشته ایم که مصوبه جدید آن مکمل مصوبات قبلی است
وی با تاکید بر اینکه حجاب هم یک امر شرعی و هم یک امر قانونی است که دانشگاه باید آن را رعایت کند، تاکید کرد: ضامن این امر ریاست دانشگاه ها هستند که باید به مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی توجه کرده و آن ها را اجرایی کنند.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: باید فرهنگ عمومی و فضای جامعه را سالم کنیم تا مردم به امر عفاف و حجاب احترام بگذارند؛ حجاب تنها مربوط با خانم ها نیست بلکه امروز مردان نیز بیشتر نیاز به رعایت حجاب دارند.
این مقام مسئول یادآور شد: مسئولیت اجرایی عفاف و حجاب از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به وزارت کشور واگذار شده و این وزارتخانه وظیفه دارد بر روند عفاف و حجاب نظارت داشته باشد و هر سال به شورای عالی انقلاب فرهنگی گزارش دهد.
وی در پاسخ به پرسشی در رابطه با احتمال موازی کاری در شورای عالی انقلاب فرهنگی و وزارت علوم اظهارداشت: وزارت علوم دستگاهی مجری و شورای عالی انقلاب فرهنگی دستگاهی سیاست گذار در نظام عالی آموزشی کشور محسوب می شوند
به گفته دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، انتخاب روسای دانشگاه ها نیز در یک اقدام مشورتی انجام می شود و تداخلی بین شورا و وزارت علوم انجام نمی شود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی روز چهارشنبه به منظور شرکت در نشست تبیین سیاست های شورای عالی انقلاب فرهنگی وارد کرمانشاه شد و در جمع روسای دانشگاه های این استان در دانشگاه صنعتی سخنرانی کرد.

برچسب‌ها انتخابات مجلس شورای اسلامی سید سعیدرضا عاملی کرمانشاه شورای عالی انقلاب فرهنگی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات مجلس شورای اسلامی سید سعیدرضا عاملی کرمانشاه شورای عالی انقلاب فرهنگی انتخابات مجلس شورای اسلامی سید سعیدرضا عاملی کرمانشاه شورای عالی انقلاب فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۸۶۳۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عدالت آزمونی در سازمان سنجش محقق شده است

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: هر داوطلبی هر نتیجه‌ای کسب کند، کاملا نتیجه فعالیت خود اوست و باید گفت که عدالت آزمونی در سازمان سنجش تحقق پیدا کرده است.

به گزارش ایسنا، عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی امروز در دانشگاه امیرکبیر ضمن بازدید از شرایط و نحوه سازماندهی آزمون سراسری در رشته تجربی اظهار کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی علاوه بر تصویب اسناد و ترسیم ساختار مصوبات، برای بررسی از نحوه اجرای آن نیز ورود می‌کند، در همین راستا امروز برای بازدید شرایط برگزاری آزمون سراسری در حوزه دانشگاه امیرکبیر حضور پیدا کردیم.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: سازمان سنجش در سال‌های اخیر در خصوص نحوه برگزاری آزمون رشد چشمگیری داشته و با نظارت و بازدیدی که از این سازمان و نحوه برگزاری آزمون در حوزه‌های مختلف داشتیم، می توان به جرات گفت که احتمال تقلب در این آزمون صفر است و هیچکس نمی تواند سوالات رو لو دهد و سوءاستفاده کنند.

وی گفت: در این شرایط هر داوطلبی هر نتیجه‌ای کسب کند، کاملا نتیجه فعالیت خود اوست و باید گفت که عدالت آزمونی در این سازمان تحقق پیدا کرده است.

انتهای میام

دیگر خبرها

  • آزمون دانشگاه فرهنگیان مجزا برگزار می‌شود
  • مجزا برگزار شدن آزمون دانشگاه فرهنگیان از سال آینده
  • تقدیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از سریال «رستگاری»
  • دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: عدالت آزمونی در سازمان سنجش تحقق پیدا کرده است
  • خسروپناه: تقلب در کنکور سراسری صفر است
  • عدالت آزمونی در سازمان سنجش محقق شده است
  • تقدیر شورای‌عالی انقلاب فرهنگی از سریال «رستگاری»
  • اساسنامه شورای عالی نوجوانان و جوانان تصویب شد
  • تصویب و تکمیل اساسنامه شورای عالی نوجوانان و جوانان
  • گزارش تصویری | تقدیر دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از سریال رستگاری