Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-07@03:49:49 GMT

اشتغالزایی برای ۷۰۰ هزار مددجو در کمیته امداد کشور صورت گرفته است

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۸۶۷۳۵

اشتغالزایی برای ۷۰۰ هزار مددجو در کمیته امداد کشور صورت گرفته است

‍‍‍‍‍‍

رئیس کمیته امداد کشور گفت: در ۲۳ سال گذشته ۷۰۰ هزار نفر تسهیلات اشتغالزایی دریافت کرده اند و صاحب کسب و کار شده و از پوشش کمیته امداد خارج شده اند. ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۱ استانها هرمزگان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، سید مرتضی بختیاری در همایش تجلیل از کارآفرینان حوزه کمیته امداد اظهار داشت: این جلسه نمایانگر این مسئله است که فعل توانستن در میان مددجویان کمیته امداد صرف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: تلاش این است که افراد تحت پوشش کمیته امداد، توانمند شده و در عرصه جامعه ظاهر شوند، این جلسه بخشی از توانمندی های مجموعه امداد است. 

رئیس کمیته امداد کشور گفت: لقمه حلال از بروز بسیاری از آسیب های اجتماعی پیشگیری می کند و یکی از رسالت های اصلی و مورد تاکید است. 

صنایع بزرگ هرمزگان برای مددجویان کمیته امداد سهم اشتغال اختصاص دهندبختیاری در بندرعباس: مددجویان کمیته امداد خوش حساب ترین مشتریان بانک‌ها هستند140 واحد مسکونی با حضور رئیس کمیته امداد تحویل مددجویان هرمزگان شد

وی ادامه داد: کارآفرینان مایه مباهات کشور هستند چرا که ظرفیت های خود را برای اشتغال و رونق تولید به کار گرفته اند و برای افزایش کارایی از جانب مسوولان و بانک های عامل نیز حمایت شدند. 

بختیاری با اشاره به خوش حسابی کمیته امدادی ها در بانک های تصریح کرد: افتخار می کنیم کارآفرینانی که تحت حمایت کمیته امداد بوده اند، به لقمه حلال تاکید دارند و در سریعترین زمان ممکن اقساط بانکی تسهیلات دریافتی خود را پرداخت کرده اند. 

وی ابراز داشت: بانک ها با کمیته امداد همکاری خوبی داشته اند و با اعطای تسهیلات مناسب روند اشتغال آفرینی در کشور را افزایش داده اند. 

رئیس کمیته امداد کشور افزود: "ما می توانیم" کلید واژه و رمز موفقیت انقلاب اسلامی است و این کلید واژه بودن در کنارهم و اتحاد موجب شده مشکلات زیادی در حوزه های مختلف کاهش یابد.

وی ادامه داد: اگر با پشتوانه در کنار هم بودن، استعدادها و ظرفیت ها به میدان بیایند می شود کارهای ناشدنی را انجام داد.

وی گفت: فلسفه وجودی کمیته امداد خادمی مددجویان است

در 23 سال گذشته تا پایان سال 97، حدود 700 هزار نفر به خاطر اشتغال افرینی از تحت حمایت خارج شده اند. 

بختیاری تصریح کرد: برای این افراد سالانه 2500 میلیارد تومان مستمری پرداخت می شد و با اشتغالزایی برای آنها توانسته ایم این رقم را صرفه جویی منیم، احیا شدند روی پای خود ایستادند، 90 درصد تسهیلات صفر شده و آن ده درصد اقساط هم پرداخت می کنند.

وی گفت: توانمند سازی با درآمد با ثبات و با حفظ کرامت انسانی در صدر برنامه های کمیته امداد و مورد تاکید مقام معظم رهبری است. 

رئیس کمیته امداد کشور افزود: توانمندسازی مددجویان در حکم انتصاب بنده توسط مقام معظم رهبری تاکید شده است و اولویت ما اشتغال، مسکن و فرهنگ سازی برای رسیدن به هدف اصلی است. 

وی ادامه داد: امسال در استان هرمزگان 7500 ایجاد شغل برنامه ریزی شده است و برای همین منظور اعتبار 220 میلیاردی در نظر گرفته شده است و هر کارآفرینی که برای 10 مددجو شغل ایجاد کند 500 میلیون تسهیلات دریافت می‌کند.

 

انتهای پیام/861/ز

R7555/P/S6,58/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۸۶۷۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون امور فرهنگی کمیته امداد کشور: ۲۰ درصد افراد جامعه نیازمند دریافت خدمات روانشناختی هستند

حجت‌الاسلام علی جعفری؛ معاون امور فرهنگی کمیته امداد کشور اظهار کرد: بیش از ۷ سال از دوره چهارم فعالیت سازمان روانشناسی به همت وزرا و نمایندگان بهداشت و علوم  می گذرد که ما  سعی کرده ایم تا بتوانیم کم و کاستی ها را جبران کنیم. به همین دلیل کلینیکی را برای به وجود آوردن نور امید و نشان دادن  مسیر درست زندگی افتتاح کردیم تا بتوانیم در راه فرهنگی قدم بر داریم. در کوتاه‌ترین زمان به کمک مسئولان ذی‌ربط می‌توانیم این کلینیک مشاوره‌ای را برای مددجویان کمیته‌امداد در ۳۱ استان ایجادکنیم.

وی افزود:در کلینیک تمام موارد زیر نظر خواهند بود، زیرا از فضای کاربری می‌خواهیم بیرون بیاییم و بتوانیم رصد دقیق داشته باشیم و متناسب با نیازهای خانوده مدد جویان زیرساخت‌های مشاوره‌ای در مناطق دورافتاده و محروم ایجاد کنیم. ما یک نهاد حمایتی هستیم که بتوانیم به تقویت و بالا بردن اعتماد به نفس مددجویان در زندگی و ایجاد اشتغال کمک کنیم. البته ناگفته نماند این خلاء وجود داشته که مجموعه مشاوره‌ای ما نیازمند  زیرساخت روانشناختی با سطح بالاتر  و تخصصی داشت. اما حالا  مراکزی با سطح بالاتر و تخصصی در سراسر کشور یعنی تمام  استان‌ها  ایجاد کرده‌ایم و بیش از ۱۰۰۰ دانش‌آموخته کارشناسی ارشد و دکترای روانشناسی یا مشاوره در ادارات مشغول ارائه خدمات مشاوره و روانشناسی به مددجویان کمیته امداد هستند.

جعفری تصریح کرد: براساس تحقیقات انجام شده؛ حدود ۲۰ درصد افراد جامعه دچار مشکلات روانشناختی و نیازمند دریافت خدمات روانشناسی هستند، اما به این معنا نیست که آن‌ها اختلالات روانی دارند، چون مسائل روانشناختی همه حوزه‌های روان را پوشش می‌دهند.

او گفت: جامعه هدفی که ما داریم در کمیته امداد افرادی هستند که بی چون و چرا در راستای کمک به مردم می کوشند در گذشته خدمات کمیته امداد بیشتر در حوزه معیشتی بود ولی یکی از خدمات ارزشمند که در سال های اخیر شاهد تحول جدی در این حوزه هستیم، همین خدمات فرهنگی است. ما به کمک روان درمانی حتی توانستیم بسیاری از زندانیانی که حقیقت را بازگو نمی کردند تا کمکشان کنیم مسیر را هموار کردیم. می توان گفت حضور مشاوران متخصص در سراسر کشور می‌تواند کلید طلایی برای حل مشکلات اجتماعی و فرهنگی مردم باشد.  

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیگر خبرها

  • پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به ۱۳۷۰ نفر در بابل
  • معاون امور فرهنگی کمیته امداد: ۲۰ درصد افراد جامعه دچار مشکلات روانشناختی هستند
  • ۷ درصد رتبه‌های برتر کنکور از مددجویان کمیته امداد هستند
  • معاون امور فرهنگی کمیته امداد کشور: ۲۰ درصد افراد جامعه دچار مشکلات روانشناختی هستند
  • معاون امور فرهنگی کمیته امداد کشور: ۲۰ درصد افراد جامعه نیازمند دریافت خدمات روانشناختی هستند
  • مستحکم شدن جامعه هدف با دادن مشاوره دقیق و درست
  • توزیع اقلام لوازم خانگی بین مددجویان بسطام
  • توانمندسازی مددجویان، مانعی در برابر تولید فقر است
  • توزیع ۱۲۷ میلیارد تومان جهیزیه بین مددجویان لرستان
  • حق بیمه بیش از ۴ هزار مددجوی کمیته امداد ماهانه پرداخت می‌شود