Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/فارس معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: ایمان تاریخی مردم این استان فرصتی برای توسعه مذهبی ذیل دولت قرآن فراهم کرده است.

سید احمد احمدی‌زاده شامگاه چهارشنبه ۲۲ آبان در آیین نخستین همایش سراسری دولت قرآن با بیان اینکع فارس مردمانی اهل ایمان دارد، گفت: جای جای این سرزمین اثر ایمانی و در گوشه گوشه شیراز، یابود اهل ایمان وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، او ادامه داد: شیراز دو شاعر در خود جای داده، یکی حافظ که حافظ قرآن و قرآن پژوه بود و دیگری سعدی علیه الرحمه که دل بسته نبوت و آیات قرآنی بوده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: با این حال شیراز بیش از اینها دارد، چرا که سومین حرم اهل بیت(ع) به شمار می‌رود و یکی از شایسته ترین فرزندان پیامبر(ص) را در خود جای داده است.

احمدی‌زاده با بیان اینکه مردم فارس علاوه بر اینکه دل در گرو ایمان دارند، سعی در تولید و سازندگی داشته اند و فارس امروز از منابع مهم اقتصادی ایران محسوب می شود، عنوان کرد: همایش دولت قرآن فرصتی برای اندیشیدن پیرامون این موضوع است که چگونه می‌توان قرآن را زیربنای توسعه قرار داد؟

او خاطرنشان کرد: در زمانی که دشمن با ابزارهای تحریم به مقابله با ملت ما پرداخته، دولت قرآن فرصتی برای مقاومت و رهایی ایجاد کرده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس همچنین با بیان اینکه حافظ پیوندی عمیق با قرآن داشته و دل در گروه رهایی دارد، گفت: حافظ تنها شاعر و عارف نبود که شاعری اهل دل بود که در مقابل دنیا زدگان، زبانی برنده داشت.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی فارس دولت قرآن توسعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۸۷۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعویض قرآن دروازه ورودی شیراز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، قرآنی که برفراز دروازه وردی شمالی شیراز معروف به دروازه قرآن گذاشته شده، منتخبی از برخی سوره‌های کلام الله وحی است.

دروازه قرآن یکی از شش دروازه اصلی شیراز بوده که در دوره عضدالدوله دیلمی ساخته و به دلیل وجود قرآن ۱۷ من مشهوری که در آن بوده، به دروازه قرآن معروف شده است.

قرآن ۱۷ من معروف دروازه قرآن، هم اکنون در موزه پارس شیراز نگهداری می‌شود و به گفته مسئولان سال‌ها به جای آن قرآن دیگری قرار داده می‌شد.

هم اکنون شهرداری قصد دارد هر سال یک قرآن را در دروازه قرآن قرار دهد و قرآن قبل را به بزرگان استان فارس اهدا کند.

دروازه قرآن در سال ۱۳۷۵ در فهرست آثار ملی ثبت شد.

این بنا بین دو کوه چهل مقام و باباکوهی در تنگه الله اکبر واقع شده است.

دیگر خبرها

  • همه عوامل اجرایی انتخابات باید حافظ رای مردم باشند
  • حسینی: اقدامات دولت سیزدهم تعامل با کشورهای جهان را فراهم کرده است
  • ۴۳۰ حافظ یزدی در آزمون ملی اعطای مدرک تخصصی شرکت کردند
  • تمام عوامل اجرایی انتخابات باید حافظ رأی مردم باشند
  • برگزاری مسابقات قرآن بین کودکان و دانش آموزان در روستای الیف + تصاویر
  • راه سعادت دنیا و آخرت انس با قرآن و مفاهیم واقعی دینی است
  • ۱۵ هزارکرمانی در طرح زندگی با آیه ها حافظ ۳۰ آیه‌ منتخب قرآن شدند
  • تکرار گناه فرصت‌ تعالی را از انسان می‌گیرد
  • حج نماد عظمت امت اسلامی است
  • تعویض قرآن دروازه ورودی شیراز