Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-27@04:29:06 GMT

رئیس دافوس:‌ آماده جنگ اما خواهان صلح هستیم

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۸۷۵۵۴

رئیس دافوس:‌ آماده جنگ اما خواهان صلح هستیم

رییس دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش (دافوس) گفت: ما ۱۰۰ در صد آماده جنگ بوده ولی خواهان صلح هستیم.

به گزارش مشرق، امیر سرتیپ دوم حسین ولی‌وند رییس دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش (دافوس) با اشاره به برخی تحرکات در منطقه غرب آسیا، گفت: حوادثی که در لبنان و عراق داشتیم و هنوز هم ادامه دارد و یک ائتلاف آمریکایی در خلیج فارس به بهانه‌های واهی تشکیل شده و در واقع فعال شدن بعثی‌ها در عراق و تهدیدات هسته‌ای رژیم صهیونیستی علیه ایران و تلاش برای محصور کردن مبارزین یمن در شرق، همه این‌ها در مفهوم کلی دو چیز را به ذهن‌ها متبادر می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: «اس ۳۰۰» را طوری ارتقا دادیم که روس‌ها باور نمی‌کردند/ ماجرای بازدید هیئت نظامی خارجی از ایران امیر حاتمی: دشمن حمله کند، پاسخ دندان‌شکن دریافت خواهد کرد

وی با تاکید بر اینکه آمریکا به اذعان ترامپ به دنبال تسلط بر منابع نفتی و افزایش تنش‌های منطقه‌ای با تهدیدات خاص احتمالی است، گفت: تسلط بر منابع نفتی برای آمریکایی‌ها در اولویت است.

امیر ولی‌وند به وظیفه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در خصوص تحرکات دشمن در منطقه اشاره و حفظ آمادگی و ارتقای آن را از جمله وظایف نیروی های مسلح ایران عنوان کرد.

رییس دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش تاکید کرد: ما وظیفه داریم ضمن کمک به دوستان، اجماع مسلمانان جهان در راه اجماع و مبارزه با افکار پلید دشمنان به ویژه رژیم صهیونیستی متمرکز کنیم.

وی به دستاوردهای ارتش در حوزه‌های مختلف اشاره و تصریح کرد: در حوزه مغزافزار تولید سرمایه‌های انسانی آگاه و دانا که جنگ آزموده نیز هستند را دنبال می‌کنیم. در همین حوزه بحث تربیت سطوح عالی مدیران صنعت دفاعی کشور نیز در دستور کار است.

امیر ولی‌وند با بیان اینکه در حوزه سخت افزار ساخت تولید جنگ افزار و بازسازی اماکن نظامی را پیگیری می‌کنیم، گفت: در حوزه نرم‌افزار یکی از مهمترین کارهایی که انجام می‌دهیم بازسازی بازی‌های جنگ بومی است.

رییس دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش با تاکید بر اینکه با کشورهای دوست و همپیمان تعامل سازنده داریم، خاطرنشان کرد: ما در این دانشگاه (دافوس) دانشجویان خارجی نیز داریم و خیلی از اساتید ما به کشورهای دوست و همسایه رفته و درس می‌خواندند. کمک‌های مستشاری به کشورهای دوست و ایجاد ارتباط با کشورهایی که اکنون در ایران دانشجو ندارند و افزایش همکاری با کشورهایی که با ایران ارتباط دارند از دیگر برنامه‌های ما است.

وی در پایان گفت: ما تکلیف داریم وحدت را در جهان اسلام گسترش دهیم و در کشورهای غیر مسلمان نیز موثر باشیم و همه بدانند اسلام دین صلح است و ما صد در صد آماده جنگ هستیم اما خواهان صلح هستیم.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز تحولات عراق روح الله زم تحولات لبنان دانشگاه دافوس جمهوری اسلامی ایران امریکا خلیج فارس ترامپ جنگ افزار لبنان آمریکا عراق خلیج فارس امیر ولی وند منطقه غرب آسیا رژیم صهیونیستی ایران مشرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۸۷۵۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتانیاهو خواهان طولانی‌شدن جنگ و گسترش آن در منطقه است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «محمد الهندی» معاون دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین در سخنانی اعلام کرد که رژیم صهیونیستی پس از گذشت ۲۰۰ روز از آغاز جنگ در تحقق اهداف اعلامی خود ناکام بوده و شکست خورده است.

الهندی افزود: دشمن صهیونیست ناچار است در برابر این شکست راهبردی به روشی دیگر رفتار کند. اگر نیروهای اشغالگر در غزه بمانند یک جنگ فرسایشی در این باریکه رخ خواهد داد.رفح برای مقاومت با خان‌یونس یا شمال نوار غزه فرقی نخواهد داشت. ورود نیروهای اشغالگر به رفح بحران داخلی اشغالگران را حل نمی‌کند. نتانیاهو گزینه ورود نیروهایش به رفح را به عنوان تصویری از پیروزی مطرح می‌کند. نتانیاهو خواهان به درازاکشیده‌شدن جنگ و وقت‌کشی است و تلاش می‌کند جنگ منطقه‌ای رخ بدهد.

الهندی گفت: مقاومت در گفت‌وگوها از خود نرمش نشان داد، اما مشکل از موضع اشغالگران و آمریکا سرچشمه می‌گیرد. اشغالگران از هفتم اکتبر برای ارتکاب جنایت و تسلیح شهرک‌نشینان سواستفاده می‌کنند.

معاون دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین افزود: سخن از کشور فلسطین آن چنان که در توافق اسلو آمده یک فریب بزرگ است. هیچ طرحی در خصوص برپایی کشور فلسطین وجود ندارد.

الهندی ادامه داد: مواضع کشورهای عربی در قبال غزه به یک شکل نیست. کمک‌ها در رفح موجود است، اما متاسفانه کشورهای عربی به دلیل مخالفت دشمن صهیونیست نمی‌توانند آن‌ها را وارد نوار غزه کنند.

کد خبر 6088121

دیگر خبرها

  • ماکرون: اروپا در معرض نابودی قرار دارد
  • تشدید اختلافات داخلی در اسرائیل؛ وزیر صهیونیستی خواهان برکناری فرمانده ارتش شد
  • تشدید اختلافات داخلی در اسرائیل؛ وزیر دارایی خواهان برکناری فرمانده ارتش شد
  • عملیات وعده صادق موجب شادی عدالت‌خواهان جهان شد
  • مادورو: کشورهای ائتلاف بولیواری خواهان جهان چندقطبی هستند
  • رئیسی در نشست خبری با رئیس جمهور سریلانکا: ایران آماده انتقال فناوری به کشورهای دیگر است
  • نتانیاهو خواهان طولانی‌شدن جنگ و گسترش آن در منطقه است
  • رئیسی: ایران آماده انتقال فناوری به کشورهای دیگر است
  • آماده سازی گسترده ارتش اسرائیل برای حمله به رفح+ تصاویر/ حماس آب پاکی را روی دست کشورهای عربی ریخت
  • جمهوری‌خواهان اعزام پلیس برای سرکوب دانشجویان را خواستار شدند