Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان امور مالیاتی از وجود ۴۵۰ هزار میلیارد ریال فرار مالیاتی در کشور خبر داد و گفت: براساس برنامه‌ریزی انجام شده برای جلوگیری از سوء‌استفاده این افراد از ماه آینده بررسی درآمدی آنها آغاز می‌شود. ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۳ استانها کردستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، امیدعلی پارسا در کارگروه امور مالیاتی شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی کردستان از وجود 450 هزار فرار مالیاتی در کشور خبر داد و اظهار داشت: فرار مالیاتی دزدی است؛ عده‌ای با نام کسان دیگر فرار مالیاتی داشته و برخی پزشکان هم از پرداخت مالیات سرباز زده که از ماه آینده برای بررسی درآمدهایشان و ضرورت نصب دستگاه کارتخوان به‌صورت میدانی وارد عمل می‌شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به اینکه در گام نخست نصب کارتخوان برای 50 صنف اجباری شده است، افزود: تاکنون 40 درصد پزشکان دستگاه کارتخوان نصب کرده‌اند. 

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه عدالت مالیاتی به این معنی است که هر کس با هر عنوانی مشمول مالیات شود،  گفت: 8 درصد درآمدهای مردم در کشور به‌عنوان مالیات در اختیار دولت قرار می‌گیرد در حالیکه در کشورهای در حال توسعه 15 درصد و در کشورهای پیشرفته 30 درصد به بالاست. 

وی با اذعان به اینکه با این درآمدهای کم نمی‌توان کشور را اداره کرد، گفت: در این شرایط کنونی که با کاهش درآمدهای نفتی اداره کشور نسبت به قبل هم دشوارتر شده، باید مالیات‌های کشور عادلانه شود. 

پارسا بیان کرد: دولت به‌دنبال افزایش مالیات‌ها نیست بلکه قصد دارد نرخ‌های مالیاتی را افزایش دهد و از بخش‌هایی که مالیات گرفته نمی‌شد، مالیات دریافت کند. 

نقش 500 میلیون حساب بانکی در تشدید فرار مالیاتیکارت های بازرگانی اجاره‌ای 15 هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی دارندبیش از 60 هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی در اقتصاد ایران

وی  با بیان اینکه فرار مالیاتی، معافیت‌های مالیاتی و فساد سبب کاهش درآمدهای دولت شده است، اظهار کرد: دولت ماهانه 186 هزار میلیارد ریال بابت حقوق و مزایای کارکنان و بازنشستگان کشور پول پرداخت کرده که با هزینه‌های آب، برق و گاز به 230 هزار میلیارد ریال هم می‌رسد در حالیکه کل درآمدهای مالیاتی ماهانه دولت 100 هزار میلیارد ریال است.

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: اساس مملکت‌داری با مالیات عادلانه است که آن هم متناسب با درآمد، سود و مصرف دریافت می‌شود. 

وی افزود: اساس مدرن‌سازی نظام مالیاتی بر این است که همه ریزداده‌های مالی، اطلاعات املاک و تراکنش‌ها در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار گیرد و تا پایان ماه جاری این طرح را اجرا کرده تا نظام مالیاتی هوشمند شود. 

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور سهم استان کردستان از تولید ناخالص داخلی کشور را یک درصد اعلام کرد و یادآور شد: این وضعیت در حالیست که کردستان 2 درصد جمعیت کشور را در خود جای داده است. 

وی خاطرنشان کرد: سهم مالیات پرداختی استان نیم درصد و سهم کردستان از اعتبارات و منابع کشور 2.7 درصد است. 

گفتنی است؛ فعالان بخش خصوصی نیز در این نشست در زمینه شکل اجرا، مکانیسم‌های اجرایی و مشکلات پرداخت مالیات هم اظهار نظر و پیشنهادات خود را ارائه دادند.

انتهای پیام/484/ز

R7848/P/S6,66/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۸۷۸۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصوبه جدید مالیاتی مجلس: بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد

طبق مصوبه مجلس مالیات بر عایدی سرمایه حاصل از انتقال اوراق بهادار یا کالای مورد معامله در بها بازار (بورس)‌ها و بازار‌های خارج از بها بازار (بورس) از قبیل صندوق‌های کالایی، صندوق‌های املاک و مستغلات و گواهی سپرده سکه طلا مشمول مالیات بر عایدی سرمایه نیست.

به گزارش اکوایران، ایرادات شورای نگهبان به طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی و ماده ۱۲ به همراه ۸ تبصره این طرح از سوی مجلس اصلاح شد.

بر اساس این گزارش، طبق تبصره ۷ مقرر شد عایدی سرمایه حاصل از انتقال اوراق بهادار یا کالای مورد معامله در بورس‌ها و بازار‌های خارج از بورس مانند صندوق‌های کالایی، صندوق‌های املاک، مستغلات و گواهی سپرده سکه طلا مشمول مالیات نخواهد بود.

تبصره ۷ ماده ۱۲ به شرح زیر اصلاح شد:

تبصره ۷- عایدی سرمایه حاصل از انتقال اوراق بهادار یا کالای مورد معامله در بهابازار (بورس)‌ها و بازار‌های خارج از بهابازار (بورس) از قبیل صندوق‌های کالایی، صندوق‌های املاک و مستغلات و گواهی سپرده سکه طلا، مشمول مالیات موضوع این فصل نیست.

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی سوداگر را کسی عنوان کرد که با نیت سوء استفاده وارد بازار می‌شود و حجم وسیعی از ارز و طلا و خودرو را خریداری کرده تا به عنوان مثال سه ماه بعد به چند برابر قیمت فروخته و سود ببرد که در صورت تصویب، اجرای این طرح مانع از این کار می‌شود.

وی تصریح کرد: در واقعیت تنها کمتر از نیم درصد مردم مشمول قانون مالیات بر سوداگری می‌شوند آن هم مربوط به کسانی است که مالیات نمی‌دهند و فقط سود‌های کلان برده و از شرایط سخت تورمی سوء‌استفاده می‌کنند.

تاثیر مالیات بر سوداگری بر بازار‌ها

محمدرضا پورابراهیمی، رییس کمیسیون اقتصادی مجلس، از اجرا و تاثیر قانون مالیات بر سوداگری در مهار نرخ ارز، مسکن، خودرو و طلا و تاثیرش بر رونق بازار بورس در روز گذشته، چهار اردیبهشت، خبر داد. لایحه مذکور، امروز پس از اصلاحیه ایرادات توسط شورای نگهبان، به تصویب رسید.

پور ابراهیمی با اشاره به این موضوع که ورود منابع به بازار دلالی موجب افزایش قیمت‌ها می‌شود، عنوان کرد: عملا بازار سوداگری به بازار افزایش قیمت‌ها تبدیل شده است که به شدت معیشت مردم را تحت تاثیر قرار می‌دهد. در این طرح تلاش شده چهار دارایی شامل خودرو، طلا، ارز و مسکن را مشمول قانون قرار دهیم که باعث می‌شود اثر آن‌ها در حوزه سوداگری به کمترین حد برسد.

وی گفت: کلیه معاملاتی که با هدف سوداگری در حوزه املاک، ارز، طلا و خودرو صورت می‌گیرد، پس از تبدیل شدن این طرح به قانون، مهار می‌شود. رفتن منابع به سمت اقتصاد واقعی، تولید و اشتغال را در نظام اجرایی کشور عملیاتی می‌کند.

دیگر خبرها

  • تامین ۹۸ درصد درآمدهای استان سمنان از درآمدهای مالیاتی
  • روش جدید پرداخت مالیات بر ارث از سپرده متوفیان نزد بانک‌ها
  • پرداخت مالیات بر ارث، الکترونیکی شد
  • وصول ۱۱۰ هزار میلیارد تومان مالیات از ابربدهکاران
  • مصوبه جدید مالیاتی مجلس: بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد
  • وصول ۱۱۰ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی در سال گذشته
  • ۳۶ هزار میلیارد ریال اعتبار مالیات بر ارزش افزوده در زنجان هزینه شد
  • پیش بینی رشد ۴۴ درصدی درآمد‌های مالیاتی
  • سود بازار 1100 هزار میلیاردی خودرو
  • ۲ هزار میلیارد ریال درآمد مالیاتی به سلامت گلستان اختصاص یافت