Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-07@22:48:23 GMT

دردسرهای امانوئل ماکرون با اعتصاب بخش پزشکی

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۸۸۴۸۱

به گزارش فارس، برنامه‌های اصلاحاتی بلند پروازانه «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه در میان اعتراضات دانشجویان و اعتصاب‌های برنامه ریزی شده در بیمارستان‌ها و  بخش حمل و نقل عمومی این کشور با مشکلاتی مواجه شده است.

به نوشته روزنامه «ونگارد» حدود 70 مدیر بخش پزشکی پاریس روز چهارشنبه عازم دفتر روزنامه« لوموند» چاپ فرانسه شده تا هشدار دهند که نظام بهداشت عمومی  این کشور در حال فروپاشی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اقدام آن‌ها یک روز قبل از اعتصاب و اعتراض شدید کارگران بخش بهداشت و پس از ماه‌ها اعتصاب در بخش فوریت‌های پزشکی بیمارستان‌های این کشور انجام شد.

این در حالی است که هفته گذشته نیز خودسوزی یک دانشجویی در شهر «لیون» جنجالبرانگیز شد.بنابر گزارش‌ها، این دانشجو در اعتراض به فقر و همچنین سیاست‌های دولت فرانسه اقدام به خودسوزی کرد. «گابریل آتال» وزیر مشاور در امور جوانان فرانسه در سخنرانی در سنای این کشور گفت که فقر دانشجویی یک واقعیتی است که ما از دو سال گذشته به این سو با آن مواجه هستیم.

اعتصاب کارکنان شبکه ریلی فرانسه در روزهای گذشته نیز باعث اختلال در حرکت قطارها در این کشور شد. این اعتصاب پس از آن آغاز شد که برخورد یک قطار با یک کامیون به مجروح شدن 11 نفر منجر شد. علیرغم آنکه راهبر قطار خود یکی از  مجروحان حادثه بود، اما مجبور شد مسئولیت مسافران آسیب دیده را نیز قبول کرده و از آنها مراقبت کند چرا که وی تنها کارمند رسمی شبکه ریلی فرانسه در قطار سانحه دیده بود. 

 به نوشته روزنامه ونگارد، در حالی که سخنگوی دولت فرانسه از افزایش بودجه  بخش بهداشت و درمان خبر داده است، اما پزشکان پاریس حاضر در نشریه  لوموند گفتند که افزایش 2.3 بودجه این بخش برای سال 2020 کافی نیست. آن‌ها همچنین خواستار افزایش و شرایط بهتر زندگی برای کارکنان بهداشتی، به ویژه پیراپزشکان و پرستاران شدند.

این در حالی است که امانوئل ماکرون همچنین در حال برنامه ریزی برای اصلاحات در بازنشستگی است که اتحادیه‌ها را عصبانی کرده و به  فراخوان اعتصاب بخش حمل و نقل در 5 دسامبر (پنجشنبه 14 آذر) منجر شده است.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۸۸۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مکرون: روسیه نباید در اوکراین پیروز شود

 

به گزارش تابناک، رئیس جمهور فرانسه گفت: «اگر درباره اوکراین صحبت می‌کنیم، امنیت اروپایی‌ها هم باید مدنظر باشد چون این کشور ۱۵۰۰ کیلومتر مرز با برخی کشورهای اروپایی دارد. اگر روسیه پیروز شود، دیگر رومانی، لهستان، لیتوانی یا دیگر کشورها امنیتی ندارند.»

امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه در گفت‌وگویی با روزنامه لا تریبیون گفت: «ما با باز گذاشتن درهای مذاکره با روسیه کار درستی انجام می‌دهیم. ما هم باید نظم بین‌الملل و هم صلح و امنیت را حفظ کنیم.»

به نقل از خبرگزاری تاس، رئیس جمهور فرانسه همچنین خاطرنشان کرد لازم است سیاست «ابهام استراتژیک» در مورد روسیه ادامه یابد.

اواخر آوریل سال جاری میلادی ماکرون در جریان سخنرانی در دانشگاه سوربن در پاریس گفته بود که اروپا باید برای ایجاد روابط با روسیه پس از پایان جنگ اوکراین آماده باشد.

ماکرون همچنین گفته بود ظرفیت‌های فنی و تکنیکی و برد موشک‌های بالستیک روسیه کشورهای اروپایی را در معرض خطر قرار داده است.

رئیس جمهور فرانسه در ادامه مصاحبه خود گفت: «اگر درباره اوکراین صحبت می‌کنیم، امنیت اروپایی‌ها هم باید مدنظر باشد چون این کشور ۱۵۰۰ کیلومتر مرز با برخی کشورهای اروپایی دارد. اگر روسیه پیروز شود، دیگر رومانی، لهستان، لیتوانی یا دیگر کشورها امنیتی ندارند.»

وی خاطرنشان کرد: «قدرت و برد موشک‌های بالستیک روسیه همه ما را در معرض خطر قرار می‌دهد.»

در این میان، دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین گفته بود که مسکو تهدیدی بری هیچ‌کس در اروپا به شمار نمی‌رود و ابراز امیدواری کرد که دیگر کشورهای اروپایی هم چنین رویکردی در قبال روسیه داشته باشند.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • با سقوط اوکراین آمریکا وارد جنگ می شود؟
  • زاخارووا: حرف‌های ماکرون متحدان فرانسه را هم گیج کرده است!
  • ماکرون: فرانسه در وضعیت جنگی با روسیه قرار ندارد
  • رئیس‌جمهور چین وارد فرانسه شد+ فیلم
  • مکرون: روسیه نباید در اوکراین پیروز شود
  • روسیه بلافاصله پس از شکست اوکراین، بیخ گوش ما موشک مستقر می‌کند
  • ماکرون: روسیه نباید در اوکراین پیروز شود
  • رییس‌جمهور چین به فرانسه می‌رود
  • ماکرون با شی درباره تجارت و اوکراین صحبت می‌کند
  • ماکرون: گفت‌وگو با روسیه باید ادامه پیدا کند