Web Analytics Made Easy - Statcounter

به نقل از خبرگزاری رویترز، مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا گفت: پس از تکمیل خروج جزئی نظامیان آمریکایی از سوریه، همچنان ۶۰۰ نظامی در این کشور باقی می‌مانند. ما یک هزار نظامی در سوریه داریم که فقط ۴۰۰ نفر از آنان را خارج کرده ایم.

وی افزود: عقب نشینی نیرو‌های آمریکایی از کوبانی (عین العرب) در سوریه یک هفته دیگر زمان می‌برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسپر تصریح کرد: نیرو‌های ما همچنان در حال عقب نشینی از منطقه کوبانی هستند. به نظرم این موضوع یک هفته دیگر زمان می‌برد. با این وجود، ما همچنان با نیرو‌های دموکراتیک سوریه همکاری می‌کنیم. ما همچنان از آن‌ها پشتیبانی می‌کنیم.

این در حالی است که آمریکا با چراغ سبز به ترکیه، دست آنکارا را در عملیات چشمه صلح در شمال سوریه علیه کُرد‌ها بازگذاشت.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۸۹۹۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه : آماده گسترش همکاری‌ های نظامی با ایران هستیم

وزیر دفاع روسیه در دیدار با همتای ایرانی خود در حاشیه نشستی در پایتخت قرقیزستان، آمادگی مسکو برای گسترش همکاری‌های نظامی با ایران را اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، "سرگئی شویگو" وزیر دفاع روسیه در دیدار با امیرسرتیپ "محمدرضا آشتیانی" وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران گفت که روسیه آماده گسترش همکاری‌ نظامی با ایران است.

خبرگزاری اسپوتنیک در این باره گزارش داد که شویگو، امروز(جمعه) در دیدار با همتای ایرانی خود در حاشیه نشست وزرای دفاع سازمان همکاری شانگهای در آستانه، گفت: ما آمادگی خود برای پیشرفت و گسترش بیشتر همکاری سودمند دوجانبه نظامی و همکاری نظامی-فنی را اعلام می‌کنیم.

تاکید شویگو بر آمادگی مسکو برای گسترش همکاری‌های نظامی با ایران با وجود پابرجا بودن ادعای غرب درباره حمایت نظامی ایران از روسیه در جنگ اوکراین انجام شده است.

ایران ادعای عرضه پهپادهای جنگی به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین را رد کرده و همکاری‌های نظامی با مسکو را در چارجوب روابط دفاعی دوجانبه با این کشور دانسته است.

مسکو نیز گفته بر خلاف اوکراین که برای پیش بردن جنگ به تسلیحات و مهمات متحدان غربی خود متکی است، در این جنگ از تولیدات صنایع نظامی داخلی استفاده می‌کند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • وزیر دفاع روسیه: مسکو هرگز ناتو را تهدید نکرده است
  • روسیه: آماده گسترش همکاری‌های نظامی با ایران هستیم
  • روسیه : آماده گسترش همکاری‌ های نظامی با ایران هستیم
  • شویگو: آمریکا برای تسلط بر منطقه آسیا و اقیانوسیه تلاش می کند
  • حضور بلینکن در چین هم‌زمان با تصویب بسته کمک نظامی به تایوان از سوی واشنگتن
  • تشکر وزیر دفاع از مجلس برای مصوبه تشکیل سازمان سپند
  • تشکر وزیر دفاع از مجلس بابت تصویب تشکیل «سپند»
  • ناقوس مرگ حضور نظامی آمریکا در ساحل
  • مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
  • کی‌یف مردان اوکراینی خارج نشین را به کشور باز می‌گرداند