Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسماعیل حاجی پور مالک تیم فوتبال داماش گیلان گفت: هواداران رشتی از با فرهنگ ترین و اصیل ترین هواداران ایران هستتد و در داربی رشت هیچ اتفاق ناگواری رخ نخواهد داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اسماعیل حاجی پور مالک داماش در گفتگو با خبرنگار ایمنا در خصوص داربی حساس گیلان بین داماش و سپیدرود، گفت: ورزش یعنی دوستی، رفاقت، شرافت و جوانمردی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تختی خیلی مدال نداشت، اما به خاطر شرافت و جوانمردی، ماندگار شد. مثل "نامجو" که اهل رشت بود او هم مانند تختی کم مدال داشت، اما به خاطر مردانگی اش نامش همچنان زنده است. اگر قرار است ورزش را با ناسزا و حرف های رکیک و جنگ و دعوا پیش ببریم، بهتر است که وجود نداشته باشد.

وی ادامه داد: فوتبال ۹۰ دقیقه است، و از چند ساعت قبل مردم به داخل استادیوم می آیند، هر کس باید تیم خودش را تشویق کند و مسائل حاشیه ای را کنار بگذارد، شما اگر رصد کنید متوجه می شوید که هواداران داماش هر تیمی که به رشت می آید را قبل و بعد از بازی تشویق می کنند و مورد حمایت قرار می دهند، ما روی این فرهنگ سازی به شدت کار می کنیم.

حاجی پور افزود: من خودم را جزئی از هر دو تیم با ریشه و با اصالت داماش و سپیدرود می دانم و فرقی برایم نمی‌کنند. از مردم درخواست می کنم فقط تیم خودشان را تشویق کنند و فرهنگ غنی گیلان و رشت را به رخ همه بکشند. آنقدر فرهنگ تماشاگران و مردم خونگرم رشتی بالا است که مطمئن هستم روز بازی هیچ اتفاق ناگواری رخ نخواهد داد.

جایگاه داماش لیگ برتر فوتبال است

مالک داماش در خصوص شایعات مدیریتی این باشگاه، تصریح کرد: اتفاق خاصی قرار نیست رخ بدهد. من آدمی هستم که ۴۲ است در مباحث ورزش کشور حضور دارم و فعلا سکان دار مالکیت داماش هستم تا یک اسپانسر قوی پیدا کنیم و این باشگاه را به جایگاه اصلی‌اش که لیگ برتر فوتبال ایران است برسانیم.

حاجی پور در پاسخ به این سوال که چرا وضعیت مالی باشگاه های گیلانی مثل داماش سپیدرود ملوان و چوکا بد است و کسی پیگیر شرایط نیست؟ افزود: این مشکل فقط گریبان گیر شمالی ها نیست، بلکه دامن همه‌ی تیم ها خصوصی را گرفته است. متاسفانه هیچکس هم به داد ما نمی‌رسد. من یک مثال برای شما می زنم، تیم خصوصی داماش که یک افتخار برای استان گیلان است، در هیچ بازی نیست که جریمه‌اش نکنند. این درحالی است که در بازی که با چوکا در تالش داشتیم رئیس کمیته انضباطی فدراسیون هم حاضر بود و حتی قرار شد از باشگاه ما تقدیر کنند، درحالی که چند روز بعدش ما را جریمه کردند.

با کدام دل تیم داری کنم؟ به اعضای باشگاه یک ریال نداده ام

وی افزود: با کدام دل ما تیمداری کنیم؟ من اول فصل باید از جیب خودم کلی پول به همه نهادها بدهم. شما که می‌گویید وضع مالی ما خوب است، ولی باور کنید از اول فصل تا الان که هفته سیزدهم هستیم یک ریال من به اعضای باشگاه داماش پول ندادم، ولی همه آن ها از کادر فنی و خدماتی گرفته تا بازیکنان، همه آن ها با غیرت و شرفشان برای سربلندی مردم رشت و داماش با تمام توان بازی کرده‌اند و کوچک ترین اعتراضی نکرده اند. البته شک نکنید من به زودی طلب همه را پرداخت می کنم.

مالک داماش گیلان در پاسخ به سوالی در خصوص وضعیت نیمکت داماش و فراهانی سرمربی این تیم و اینکه گفته شده دست نشان نزدیک باشگاه است؟ گفت: سیامک فراهانی محصول داماش و از مکتب این باشگاه است و هیئت مدیره حامی او هستند و آقای فراهانی با قدرت به کارش ادامه خواهد داد.

استعداد تیم ملی جوانان را از منطقه محروم کشف کردیم

حاجی پور در خصوص دعوت پدیده داماش به تیم ملی فوتبال جوانان هم اظهار کرد: سینا شاه عباسی یک مدافع فوق العاده است. این بازیکن را از یک منطقه محروم کشف کردیم او آمد چند ماه در کنار داماش تمرین کرد و آقای استیلی به من زنگ زد که او را برای تیم ملی جوانان نیاز دارم و حالا او با موافقت ما و کادرفنی در تیم ملی است.
هدف ما اول کمک به تیم ملی است و تیم ملی برای ما مهم است، همان طور که قبلا جهانبخش را دادیم. ما پارسال در لیگ دو بودیم ولی امسال چند بازیکن از ما در لیگ برتر است. میلاد پورصف شکن در پیکان و آقاجانی در ذوب آهن هستتد. علی عال‌کثیر و خیلی های دیگر. به هر حال امیدوارم به فوتبال کشورمان کمک کنیم. استان گیلان یک استان فوتبال خیز است، که همیشه در تیم ملی نماینده داشته است. امیدوارم به جایگاه اصلی مان برسیم.

مالک داماش در خصوص پیش بینی اش از نتیجه داربی گیلان، گفت: برنده بازی تماشاگران دو تیم هستتد که امیدوارم اخلاق را رعایت کنند.

به گزارش ایمنا، دیدار داماش و سپیدرود روز جمعه ۲۴ آبان ماه در ورزشگاه سردار جنگل رشت با قضاوت اشکان خورشیدی برگزار می شود.

کد خبر 396566

منبع: ایمنا

کلیدواژه: تیم فوتبال داماش گیلان تیم فوتبال سپیدرود رشت سپیدرود رشت گيلان لیگ یک شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۹۰۴۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اگر ماه ناگهان در آسمان ناپدید شود چه اتفاقی می‌افتد؟

ایتنا - دیدگاه غالب علم امروز این است که ماه دست‌کم ۴.۵ میلیارد سال است که دور زمین می‌چرخد. به بیان ساده، از میلیاردها سال پیش تا کنون، در گردش زمین به دور خورشید، حضور ماه دور سیاره ما تثبیت شده است.
اخترفیزیک‌دانان می‌گویند که به احتمال بسیار زیاد ماه درپی برخورد جرمی آسمانی به زمین شکل گرفته است. به گفته آن‌ها، میلیاردها سال پیش، جرمی به اندازه مریخ به سیاره ما برخورد کرد و در اثر این برخورد، خرده‌ریزه‌های سیاره‌ای را به فضا فرستاد. درنهایت، این مواد به‌دلیل گرانش به هم پیوستند و جرمی را تشکیل داده‌اند که امروز آن را با نام ماه یا همان قمر زمین می‌شناسیم.

وب‌سایت اسپیس، با انتشار گزارشی در این زمینه، به این پرسش پرداخته است که به‌راستی اگر ماه یک‌باره در آسمان ناپدید شود چه اتفاقی می‌افتد؟

تمامی اشکال حیات روی زمین به‌قدری به وجود ماه عادت کرده و با آن سازگار شده‌اند که شاید به‌سختی بتوان تصور کرد که در نبود ماه چه اتفاقی رخ خواهد داد.

اما آیا ماه اساسا ممکن است دور یا از نظر ناپدید شود؟ اگر ماه ناپدید شود دقیقا چه اتفاقی می‌افتد؟

نوا پترو، دانشمند پروژه آرتمیس۳ ناسا، می‌گوید، درواقع از نظر عملی احتمال اینکه رویدادی نجومی باعث شود که ماه از میان برود خیلی کم است.

او می‌گوید تنها حالت قابل تصور برای چنین چیزی این است که برخوردی عظیم با ماه رخ دهد. به گفته او، برخوردی مشابه همان برخورد بزرگ با زمین، که باعث شکل‌گیری ماه شد، ممکن است روزی هم سبب از هم پاشیده شدنش شود.

او می‌گوید اما خوش‌بختانه خورشید و سیارات آن بیشتر اجرام بزرگ منظومه شمسی را بلعیده‌اند. به گفته پترو، با وجود آنکه ممکن است سیاره‌ای سرگردان از فضای میان‌ستاره‌ای وارد منظومه شمسی شود و چنین چیزی رخ دهد، اما احتمال برخورد آن با ماه بسیار کم است.

در صورت نابودی ماه چه اتفاقی برای زمین می‌افتد؟
پترو می‌گوید بیایید فرض کنیم که این اتفاق بیفتد و ماه ناپدید شود و زمین نسبتا دست‌نخورده باقی بماند، در این صورت چه پیش می‌آید؟

 
از نظر فرآیندهای فیزیکی، یکی از قابل‌ توجه‌ترین اختلالات گرانشی ناشی از ماه بر روی زمین، تاثیر بر جزر و مد اقیانوس‌هاست. اگر ماه نابود شود، حیات دریایی در مناطق جزر و مدی یا می‌میرد یا با آن سازگار می‌شود، در این صورت احتمالا شاهد فروپاشی آن دسته از اکوسیستم‌های اصلی خواهیم بود که برای تامین منابع غذایی‌شان به مناطق جزر و مدی وابسته‌اند.

با در نظر گرفتن اینکه تقریبا سه چهارم جمعیت جهان در فاصله ۵۰  کیلومتری اقیانوس زندگی می‌کنند، می‌توان نتیجه گرفت که میلیاردها نفر غذای‌شان را از مناطق جزر و مدی برداشت یا تهیه می‌کنند. فروپاشی این اکوسیستم برای جوامع ساحلی فاجعه‌بار خواهد بود.

جزر و مد همچنین در تنظیم کلی گرمای اقیانوس نقش مهمی دارد. آب سردتر و عمیق‌تر اقیانوس هنگام جزر و مد به خلیج‌ها و دهانه‌‌ها کشیده می‌شود و دمایش بالا می‌رود. جزر و مد اقیانوسی همچنین در تنظیم آب و هوای ساحلی نقش دارند.

از میان رفتن ناگهانی نیروهای کشندی پشت این سازوکارها، تاثیر بسیاری بر پراکندگی و توزیع گرما و انرژی در سراسر سیاره ما خواهد داشت و چهره زمین را بکلی تغییر خواهد داد.

افزون بر این، یکی از اصلی‌ترین اثرها و پیامدهای ناپدید شدن ماه فورا ظاهر نخواهد شد، بلکه مدتی طول می‌کشد تا آشکار شود. واقعیت این است که طول شبانه‌روز زمین ۲۴ ساعت است و اگر تعادل موقت کنونی میان نیروهای کشندی گرانشی ماه و خورشید وجود نداشت، این میزان به بیش از ۶۰ ساعت می‌رسید.

دانشمندان می‌گویند حدود ۴.۵ میلیارد سال پیش، زمانی که ماه شکل گرفت، بسیار به زمین نزدیک‌تر بود. به بیان دیگر، در آن زمان سیاره ما بسیار سریع‌تر از اکنون به دور خود می‌چرخید و طول ‌شبانه‌روز کمتر از ۱۰ ساعت بود.

پس از آن، ماه به‌تدریج از زمین دور شد و مقداری از تکانه زاویه‌ای زمین را گرفت، و درنتیجه، چرخش زمین کند شد و به اینجا رسید که، همان‌طور که همه می‌دانیم، یک شبانه‌روز زمین اینک ۲۴ ساعت طول می‌کشد.

درپی حذف ماه از معادلات گرانشی با زمین می‌توان گفت که در این سناریو فصل‌های قابل پیش‌بینی از میان می‌روند و چنین چیزی سکونت‌پذیری زمین را تحت تاثیر قرار می‌دهد و شرایط دشواری برای گونه‌های حیات پیش می‌آورد.

در پی از میان رفتن ماه چه اتفاقی برای حیات روی زمین می‌افتد؟
از نظر زیستی، بسیاری از گونه‌ها و اکوسیستم‌های زمینی وابستگی عمیقی به اثرات فیزیکی ماه دارند. از این گذشته، حیات با ماه و چرخه‌های آن به‌منزله یکی از شرایط محیطی مهم تکامل پیدا کرده است. چرخه حیاتی یا رفتاری برخی گونه‌ها براساس چرخه‌های ماه شکل گرفته است. نور ماه برای برخی از گونه‌های پرندگان نشانه‌ سفرهای مهاجرتی است. این موضوع درمورد تخم‌ریزی برخی گونه‌های دریایی نیز صادق است.

ماه همچنین منبع نوری برای گونه‌های شب‌گرد و شب‌زی، به‌ویژه برای شکارچیان شب، به شمار می‌رود. شواهد علمی نشان داده‌اند که پستانداران کوچک هنگام ماه کامل، یعنی زمانی که نور بیشتری وجود دارد، به‌دلیل خطر شکارشدن فعالیتشان را محدود می‌کنند. اگر این نور وجود نداشته باشد طعمه‌ها بر شکارچیانشان مزیتی انکارناپذیر خواهند داشت.

 

تاثیر نابودی ماه بر اکتشاف و فرهنگ
انسان و ماه از جهات بسیاری رابطه‌ای عمیق دارند. ماه نخستین جرم فرازمینی بود که انسان روی آن قدم گذاشت و ناپدید شدن آن تاثیر زیادی بر اکتشاف فضایی خواهد داشت. ماه، در عین حال، ایستگاهی مهم برای سفرهای نجومی بزرگ‌تر آینده به شمار می‌رود و با اتکا به آن می‌توان سفرهای دوردست فضایی در اعماق منظومه شمسی را تصور کرد.

پترو در عین حال خاطرنشان می‌کند که ماه یک کپسول زمانی حاوی اطلاعاتی از منظومه شمسی اولیه نیز به شمار می‌رود. ما با بررسی ماه می‌توانیم سرنخ‌هایی درمورد چگونگی تکامل خورشید، تاریخچه دهانه‌های برخوردی روی سطح ماه و چگونگی آن در مراحل اولیه منظومه شمسی به دست آوریم.

به گفته او، با از دست دادن ماه یکی از بهترین منابعمان برای درک خاستگاه زمین را از دست خواهیم داد.

ماه همچنین مقادیر قابل توجهی آب یخی دارد که می‌تواند در آینده منبع مهمی را برای ماموریت‌های فضایی فراهم کند.

نقش ماه در فرهنگ انسانی را نیز نباید از یاد برد. در طول تاریخ تمدن انسان، افسانه‌ها، داستان‌ها، نقاشی‌ها، شعرها و ترانه‌های بیشماری درباره ماه نوشته و ساخته شده است. تقویم قمری نیز در جشن‌های مذهبی سراسر جهان نقش اصلی دارد و ناپدید شدن ماه، بی‌تردید، تاثیر شگرفی بر چند دین و آیین و باور رایج در سراسر جهان خواهد داشت.

به گفته پترو، اگر ماه به هر دلیل ناگهان ناپدید شود، پیامدهای فیزیکی، زیستی و نمادین بسیاری را برای سیاره ما، برای حیات روی آن و برای ساکنان زمین به همراه خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • اگر ماه ناگهان در آسمان ناپدید شود چه اتفاقی می‌افتد؟
  • (عکس) کشف اتفاقی شهاب‌سنگ در استان لرستان
  • کشف اتفاقی شهاب‌سنگ در استان لرستان/ عکس
  • ام باپه: مطمئن هستیم که به فینال لیگ قهرمانان اروپا راه پیدا خواهیم کرد
  • تصاویری عجیب از عملیات نجات جان یک بچه در سیل | چه اتفاقی برای او افتاد؟
  • چند ثانیه قبل از مرگ چه اتفاقی می‌افتد؟ + فیلم
  • دستان مطمئن ژاپن را به المپیک برد
  • تهدید رجب‌زاده: مطمئن باشید به CAS شکایت می‌کنیم
  • اتفاقی که بعد از نوشیدن هر روز چای در بدن می‌افتد
  • مرادمند زمین و هوای استقلال را بست!