Web Analytics Made Easy - Statcounter

فلسطین و قدس شریف مهمترین موضوع جهان اسلام است / عدم موفقیت آمریکا و رژیم صهیونیستی در سایه بیداری و هشیاری دنیای اسلام است/ جمهوری اسلامی ایران در صف مقدم مقابله با رژیم صهیونیستی و آمریکا در دفاع از مردم فلسطین است

رئیس جمهور، فلسطین و قدس شریف را مهمترین موضوع جهان اسلام دانست و با اشاره به سیاستهای آمریکا و رژیم صهیونیستی برای به فراموشی سپرده شدن این اولویت نخست جهان اسلام ، تصریح کرد: افکار عمومی جهان اسلام به دشمنان اجازه نخواهد داد که موضوع فلسطین و قدس شریف به عنوان مساله اول جهان اسلام، به فراموشی سپرده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی روز پنجشنبه در آیین افتتاحیه سی و سومین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی با تاکید براینکه  عدم موفقیت آمریکا و رژیم صهیونیستی در سایه بیداری و هشیاری دنیای اسلام است، اظهارداشت: آمریکایی ها و صهیونیست ها  اگر بتوانند نسل جوان ما را از آرمان های به حق، دور کرده و دشمن را دوست و دوست را دشمن معرفی کنند، در توطئه های خود علیه جهان اسلام موفق می شوند.

وی با اشاره به اینکه دستکم طی سه دهه گذشته  منشاء هر جنگ ، کشتار و اختلاف در منطقه، آمریکا و رژیم صهیونیستی بوده است، تاکید کرد: نسل جوانان باید درک کنند که آمریکا به عنوان دوست ملت های منطقه و مسلمانان نبوده و نخواهد بود و حل مسائل منطقه باید توسط مردم حل و فصل شود.

رئیس جمهور با تبریک ایام میلاد با سعادت پیامبر عظیم الشأن اسلام(ص) و فرزند برومندش امام صادق(ع) و هفته مبارک وحدت و همچنین خیرمقدم به میهمانان سی و سومین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی موضوع دستور کار این کنفرانس «وحدت امت در دفاع از مسجد الاقصی» را یکی از مهم‌ترین موضوعات جهان اسلام عنوان کرد و گفت: گر چه دشمنان ما در طول سال‌های اخیر تلاش کردند که موضوع فلسطین و قدس شریف را از عنوان مسأله و مشکل اول دنیای اسلام خارج کنند و یا حتی آن را به فراموشی بسپارند، اما افکار عمومی دنیای اسلام، عالمان و فرهیختگان اسلامی به آنها این اجازه را نداده و نخواهند داد.

دکتر روحانی خاطر نشان کرد: مهم‌ترین طراحی در دهه‌های اخیر علیه ما مسلمانان ایجاد تردید نسبت به موضوع قدرت‌هایی است که با جهان اسلام دشمنی دیرینه دارند.

رئیس جمهور تأکید کرد: همه تلاش‌ها بر این بوده که همه ما فراموش کنیم غرب و در رأس آن آمریکا در طول سالیان دراز چه جنایت‌هایی بر دنیای اسلام روا داشته و همه تلاش‌ها بر این مبنا بوده است که فراموش کنیم که سرزمین مقدس فلسطین توسط گروهی اشغالگر تصرف شده و به اشغال در آمده است و از یاد ببریم که میلیون‌ها فلسطینی در جهان آواره هستند.

دکتر روحانی افزود: همه تلاش‌ها بر این است که از اهمیت آن کاسته شود که مردم فلسطین باید به سرزمین و وطن خود بازگردند . دشمنان در این زمینه توفیقاتی به دست آورده‌اند اما خوشبختانه به اهداف شوم خود نرسیده اند.

رئیس جمهور افزود: آنها می‌خواستند رژیم صهیونیستی در منطقه به عنوان یک کشور عادی و معمولی مورد پذیرش همه مسلمانان منطقه و حتی فلسطینیان قرار گیرد. حتی رژیم جدید حاکم بر آمریکا تلاش کرد موضوع فلسطین را با پول معامله کند و آن را معامله قرن نامید و حتی تلاش کردند، قدس شریف را پایتخت اشغالگران قرار دهند، اما در این راستا توفیق چندانی به دست نیاوردند.

دکتر روحانی تأکید کرد: از کشتار مردم افغانستان تا کشتار مردم عراق و مردم مظلوم یمن و ایجاد اختلاف و تفرقه در کشورهای اسلامی، همه اینها از آثار توطئه‌های شوم آمریکا در این منطقه بوده است.

رئیس جمهور با بیان اینکه آنهایی که می‌گویند آمریکا می‌تواند به عنوان راه‌حل باشد، موردی را به ما نشان دهند، گفت: آمریکا در طول سال‌های گذشته به کدام کشور منطقه خدمت و کمک کرده و کدام کودتا، جنگ و اختلاف در منطقه خاورمیانه بوده که منشأ آن آمریکا و رژیم صهیونیستی نبوده است.

دکتر روحانی اظهارداشت: اولین مسأله دنیای اسلام این است که این تردید را از نسل جوان بزداییم که آمریکا به هیچ عنوان دوست ملت‌های منطقه و مسلمانان نبوده و نخواهد بود. همان‌هایی که به صراحت و با زبان روشن‌تر اخیراً سخن می‌گویند. قبلاً می‌گفتند برای نجات مردم کویت به منطقه آمده‌ایم یا برای ایجاد امنیت آبراه‌ها در منطقه حضور داریم و یا می‌گفتند برای مقابله با تروریسم، هواپیماها و نیروهای نظامی خود را به منطقه اعزام می‌کنیم اما همان‌ها امروز به صراحت می‌گویند، هدف ما چاه‌های نفت سوریه است و از این بیان صریح‌تر و روشن‌تر از رژیم حاکم بر کاخ سفید نشنیده بودیم.

رئیس جمهور افزود: می‌دانستیم هدف آمریکا، نفت منطقه و تاراج منابع مسلمانان است، اما هیچ‌وقت این تعبیر را نشنیده بودیم که برخی کشورها گاو شیرده هستند و ما باید از این گاو شیرده برای تأمین منافع خود استفاده کنیم و از این واضح‌تر رژیم صهیونیستی اهداف خود را بیان می‌کند، گر چه برای ما کاملاً روشن بود.

دکتر روحانی تأکید کرد: اینکه آمریکا دشمن مردم عرب و اسلام و مسلمانان است و با نجات فلسطین و کمک به مردم فلسطین میانه‌ای ندارد، برای ما روشن بود اما وقتی گفتند که ما قدس شریف را پایتخت می‌دانیم، برای ما واضح‌تر شد.

رئیس جمهور افزود: زمانی که به وضوح نسبت به منطقه سخن گفتند که آتش منطقه را شعله‌ور کرده و سلاح‌های مدرن را به منطقه سرازیر می‌کنیم برای ما روشن‌تر شد که می‌خواهند پول نفت منطقه به جیب آنها سرازیر شود و سلاح‌های مخرب آنها برای کشتار مردم منطقه به فروش برسد. هواپیماها، هلی‌کوپترها، ناوها و پهپادها به منطقه بیاید تا یمن ویران‌تر شود و مردم مسلمان یمن سرکوب شوند.

دکتر روحانی با طرح این سوال که مگر خواسته مردم یمن  چیست و مگر مردم یمن به فکر تجاوز و تصرف یک کشور دیگر هستند و مگر جز آزادی و استقلال خود ، چیز دیگری را طلب می‌کنند؟، اظهار داشت: شما در منطقه ما چه می‌خواهید و ناوگان‌های شما به چه مناسبت در منطقه حضور دارد؟

رئیس جمهور در ادامه سخنان خود در جمع میهمانان کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی، با بیان اینکه دیگران برای ما همیشه مشکل‌آفرین بودند و نمی‌توانند مشکل ما را حل کنند، گفت: آنها فقط زجر، کشتار و خونریزی برای منطقه ما آوردند، اگر بناست فلسطین آزاد شود که باید آزاد شود، باید به دست مردم عزیز فلسطین و مسلمانان قهرمان منطقه آزاد شود و هیچ ابرقدرت خارجی هیچگاه برای استقلال و آزادی هیچ کشور اسلامی تلاش نکرده است.

رئیس جمهور تصریح کرد: هر گاه ملت‌ها به صحنه آمدند، یا برای سرنگونی طاغوت و یا برای به دست آوردن استقلال و رفاه  و قدس،  قدرت‌های بزرگ و آمریکا به نفع متجاوزین در مقابل ملت‌ها ایستادند.

دکتر روحانی افزود: مگر تردید داریم در انقلاب اسلامی ایران که مردم با دست خالی و با هدایت امام(ره) به خیابان آمدند و فریاد آزادی سر دادند؛ کشوری که بیش از همه از این رژیم طاغوتی حمایت کرد، آمریکا بود.

رئیس جمهور افزود: مگر ما تردید داریم که اگر مردم عراق برای رفع مشکلات و رفاه و هشدار به حاکمان خود و آبادانی عراق و کمک به یکدیگر، به خیابان می‌آیند آنها می‌خواهند موج‌سواری کرده و این حرکت مردمی را به کشتار و اختلاف تبدیل کنند و یا آنگاه که مردم لبنان با برگزاری اجتماعات و اعتراضات خواستار حل مشکلات خود هستند، کشوری که می‌خواهد موج‌سواری کند و اعتراضات را به جنگ داخلی تبدیل کند، آمریکاست.

دکتر روحانی ادامه داد: آیا باز هم باید نسبت به دشمنی آمریکا علیه منطقه حساس خاورمیانه، خلیج فارس و دنیای اسلام تردید داشته باشیم.

رئیس جمهور تأکید کرد: تردید دشمن بودن آمریکا باید از ذهن‌ها زدوده شود، معنای این حرف این نیست که می‌خواهیم جنگ نظامی با آمریکا به راه بیندازیم بلکه معتقدیم ایستادگی و مقابله با دشمن در هر مقطعی شرایط خاص خود را دارد. جایی با بیان، جایی با جنگ ، جایی با مقاومت اما دشمن را دوست دانستن خطای استراتژیک است.

دکتر روحانی خاطر نشان کرد: خطای استراتژیک در دنیای اسلام زمانی رخ می‌دهد که بعضی اسرائیل را دوست خود قلمداد کنند. جای بسیار تأسف است که برخی از کشورهای اسلامی که باید به نفع دنیای اسلام و ملت خود ایستادگی کند در برابر دشمنان خود دست دوستی به سمت رژیم صهیونیستی  دراز کرده‌اند و حتی از امکانات اطلاعاتی این رژیم علیه ملت‌های مسلمان و جریان مقاومت استفاده می‌کنند.

خبر تکمیل می شود...

افکار عمومی جهان اسلام به دشمنان اجازه نخواهد داد که موضوع فلسطین و قدس شریف به عنوان مساله اول جهان اسلام، به فراموشی سپرده شود
آمریکایی ها و صهیونیست ها  اگر بتوانند نسل جوان ما را از آرمان های به حق دور و دشمن را دوست و دوست را دشمن معرفی کنند، در توطئه های خود علیه جهان اسلام موفق می شوند
دستکم طی سه دهه گذشته  منشاء هر جنگ ، کشتار و اختلاف در منطقه، آمریکا و رژیم صهیونیستی بوده است
فلسطین باید به دست مسلمانان قهرمان همین منطقه و فلسطین آزاد شود هیچ قدرت خارجی برای استقلال و آزادی هیچ کشور اسلامی تلاش نکرده است و هرگاه ملت ها به صحنه آمده اند

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۹۱۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران: راه حل مسئله فلسطین، ایجاد کشور مستقل در تمامی سرزمین‌های فلسطینی با پایتختی قدس است

نماینده دائم ایران در سازمان ملل گفت: از نظر ایران راه حل همه‌جانبه مسئله فلسطین تنها از طریق ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی در تمامی سرزمین‌های فلسطینی با پایتختی قدس شریف امکان‌پذیر است.

به گزارش ایسنا، نماینده دائم ایران در سازمان ملل در نیوریورک ضمن حمایت کامل از عضویت فلسطین اظهار کرد، ما عمیقا از اقدام غیرمسئولانه ایالات متحده و سواستفاده از وتو برای جلوگیری از احقاق حق مشروع فلسطینی ها متاسفیم. این وتو شرم آور که برخلاف اراده جمعی جامعه بین المللی صورت گرفت، بار دیگر نشان داد که ایالات متحده همچنان تنها مانع در تحقق آرمان شریف مردم فلسطین است.

سعید ایروانی نماینده دائم کشورمان در نشست مجمع عمومی سازمان ملل که منظور بحث پیرامون وتوی آمریکا بر درخواست عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل برگزار گردیده بود، افزود: «مایه تاسف است که ایالات متحده آشکارا واجد شرایط بودن فلسطین برای عضویت در سازمان ملل را به چالش کشیده و صلح دوست بودن یک ملت را زیر سوال می برد.»

نماینده دائم کشورمان با انتقاد از توجیهات ریاکارانه هیات آمریکا در سازمان ملل و ارجاع آمریکا به ضرورت تکمیل روندهای مذاکرات موسوم به صلح اظهار داشت: واضح است که در عمل هیچ تلاشی از سوی آمریکا برای وادار کردن رژیم آپارتاید صهیونیستی به اجابت خواسته های جهانی و یا احقاق کوچکترین بخشی از حقوق فلسطینیان وجود ندارد.

نماینده دائم کشورمان با تشریح جنایات این رژیم از اکتبر گذشته تاکنون و با ابراز نگرانی از اخبار مربوط به حمله اسرائیل به رفح اظهار داشت: « ما از جامعه بین‌المللی می‌خواهیم تا با توجه به این ارتکاب گسترده و فجیع نسل‌کشی، همه اقدامات لازم را برای محاکمه و پاسخگویی تمامی فرماندهان، عاملان و حامیان جنایات اسرائیل در غزه و دیگر سرزمین‌های فلسطینی اشغالی انجام دهد.»

رئیس هیات کشورمان در خاتمه تصریح کرد که از نظر ایران راه حل همه جانبه مسئله فلسطین تنها از طریق تحقق کامل حق مسلم این ملت در تعیین سرنوشت و ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی در تمامی سرزمین های فلسطینی با پایتختی قدس شریف امکان پذیر است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بازداشت دستکم ۲۱۰۰ نفر در تظاهرات حامی فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا
  • کمربند انسانی معترضان آمریکایی برای دفاع از غزه/«ما آزاد نیستیم!»
  • کمربند انسانی معترضان آمریکایی برای غزه/ «ما آزاد نیستیم!»
  • درخواست حماس برای فشار بر تل آویو جهت تعیین تکلیف اسرای غزه
  • جزئیات توافق پیشنهادی سه مرحله‌ای میان تل‌آویو و مقاومت فلسطین
  • راه حل مسئله فلسطین، ایجاد کشور مستقل در تمامی سرزمین‌های فلسطینی با پایتختی قدس است
  • عضویت فلسطین در سازمان ملل، در راستای رسیدگی به بی عدالتی علیه فلسطینان است
  • فلسطین، مسئله‌ای که عادی نمی‌شود!
  • ایران: راه حل مسئله فلسطین، ایجاد کشور مستقل در تمامی سرزمین‌های فلسطینی با پایتختی قدس است
  • ایروانی: آمریکا تنها مانع تحقق آرمان شریف مردم فلسطین است