Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر انجمن اسلامی دانشگاه امام خمینی(ره) استان قزوین گفت: توجه دانشجویان انقلابی باید در راستای پیشبرد بیانات رهبر انقلاب و آرمان‌های انقلاب در کف جامعه باشد، زیرا حکومت اسلامی باید به دست جوانان روزبه‌روز پیشرفت، عظمت و مجد خود را نشان دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدرضا رجبی در گفت‌وگو با صبح قزوین؛ درباره‌ نقش جوانان در بیانیه‌ی گام دوم اظهار کرد: یکی از دلایل اصلی موفقیت‌ها و پیشرفت‌های چشم‌گیر انقلاب اسلامی ایران اعتماد و توجه به جوانان انقلابی بود که در زمان جنگ مسئله‌ی حضور جوانان بیشتر نمایان شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: کشور ما ‌هر جا از نیروی جوان به معنی واقعی و نه در قالب شعار استفاده کرد بُردهای زیادی برای جمهوری اسلامی حاصل شد که نمونه‌ی آن رده‌ی سنی کم فرماندهان جنگ تحمیلی و فرماندهان لشکر بود که نتیجه‌ی این اعتماد، سربلندی و اداره‌ی جنگ بود.

دبیر انجمن اسلامی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) استان قزوین اذعان کرد: توجه و ارتباط رهبر انقلاب با جوانان و مخاطب قرارگرفتن‌ آنان چند دلیل خیلی محکم و منطقی دارد، اول اینکه جوانان کسانی هستند که می‌توانند با شور جوانی خود بدون خستگی و ملالت به دنبال اهداف والا بروند و آنها را دنبال کنند، دوم این که نیروی جوان مانند برخی افراد هنوز در وادی دنیاطلبی قرار نگرفته‌است.

وی گفت: کلیدی ترین موضوع بیانیه گام‌دوم انقلاب مسئله‌ی جوانان است و رهبر انقلاب در بیانیه‌ی گام دوم بیشترین تاکید را بر نقش جوانان در آینده انقلاب دانسته اند، از سوی دیگر تفسیر این بیانیه در کنار سیره عملی رهبری انقلاب نسبت به انتخاب مدیران کشور ما را به یک چشم‌انداز جامع از نقش جوانان می‌رساند.

جوانان خود را برای ورود به عرصه‌های مختلف گام دوم انقلاب آماده کنند

این فعال دانشجویی ابراز کرد: جوانان باید برای پذیرش مسئولیت‌های سنگین ظرفیت وجودی خود را گسترش دهند، ‌مطالعات خود را عمق ببخشند، صبر و حلم خود را افزایش دهند و بپذیرند که جوانگرایی از منظر رهبری به معنای تجربه زدایی از جبهه انقلاب نیست و وحدت نیروهای انقلابی برای نیل به اهداف و ارزش‌های انقلابی جز کلیدی‌ترین نکات بیانیه گام دوم‌انقلاب محصوب می‌شود.

وی ادامه داد: نیروهای انقلاب باید توجه داشته باشند که موضوعات مقطعی و فصلی مانند انتخابات نباید موجب تفرقه آفرینی و اختلاف در بین جریان انقلاب شود.

دبیر انجمن اسلامی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) استان قزوین تصریح کرد: نیروهای موثر و شناخته شده از موضع گیری‌هایی که آب به آسیاب جریانات مخالف انقلاب می‌ریزند پرهیز کنند. نگاه ویژه به جوانان و تأکید بر خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی در راستای تحقق پیشرفت جامعه نیز از دیگر نکات مهم گام دوم انقلاب است.

وی افزود: بیشتر توجه مقام معظم رهبری در بیانات خود خطاب به جوانان است و استفاده از تعابیری چون "آتش به اختیار" و "افسر جنگ نرم" برای جوانان نشان از امید داشتن ایشان به جوانان بوده وجوانان باید خود را برای ورود به عرصه‌های مهم انقلاب در گام دوم آماده کنند.

امید رهبر انقلاب برای ساختن کشور به جوانان است

رجبی بیان کرد: توجه دانشجویان انقلابی باید در راستای پیشبرد بیانات رهبر انقلاب و آرمان‌های انقلاب در کف جامعه باشد، زیرا حکومت اسلامی باید به دست جوانان روزبه‌روز پیشرفت، عظمت و مجد خود را نشان دهد.

این فعال دانشجویی بیان کرد: کلیات پیام رهبر انقلاب درباره جوانان کاملا الهام گرفته و دارای روح پیام‌های حضرت امام(ره) است که ما در اغلب پیام‌های حضرت امام(ره) مشاهده می‌کنیم که مردم و جوانان مخاطب مخاطب قرارگرفته‌اند و امید امام به مردم و جوانان بوده‌است.

وی در ادامه بیان کرد: هم‌اکنون رهبر انقلاب امیدشان به جوانان است. دولت‌ها و افراد تغییر می‌کنند اما دلیل تأکید ایشان به جوانان این است که تمام طراحی‌های دشمن برای ایجاد خلل در روند پیشرفتی کشور روی جوانان متمرکز شده‌است.

رجبی در پایان درباره‌ی نقش تشکل‌ها در بیانیه‌ی گام دوم ابراز کرد: تشکل‌های دانشجویی باید در جهت تیببن و استفاده هرچه بیشتر از بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی گام بردارند و تلاش خود را در تحقق تمامی عرصه‌های این بیانیه انجام دهند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۹۱۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا هزینه سنگینی برای بی حیایی دختران ایرانی در نظر گرفته است

به گزارش خبرنگار مهر، زهره الهیان در مراسم اختتامیه رویداد روایت دختران ایران که رویدادی برای روایتگری پیشرفت ایران و دختران ایران است؛ گفت: کسی که در مسیر خدا حاضر بوده و عمل کند؛ خداوند اجرش را می‌دهد و اگر در این راه بمیرد هم شهید محسوب می‌شود.

وی با اشاره به تلاش‌های پیامبر اکرم در ارتقای جایگاه زن در جامعه گفت: اسامی نیکویی همچون ریحانه یا حُسنه از سوی رسول اکرم استفاده شد؛ پیامبر در زمانی که دختران در جامعه زنده به گور می‌شدند دختر خود را ام ابیها نام نهاد. این رویکرد پیامبر در زمان جاهلیت بود که اگر دختر خوب تربیت شود سپر پدر در برابر آتش خواهد بود.

امروز هم در جاهلیت مدرن قرار داریم

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: امروز هم در جاهلیت مدرن قرار داریم متأسفانه ما کم کار کردیم و وضع اسف‌بار دختران در غرب را به خوبی نشان ندادیم. نماینده کنگره آمریکا او به این موضوع اشاره می‌کند که در آمریکا یک میلیون زن گرفتار مافیاهای متعدد موجود در آن کشور هستند.

وی با بیان اینکه ما باید روایتگر حضرت زینب باشیم که تاریخ را تکان داد؛ گفت: حضرت زینب نه به خاطر دفاع از برادرش که برای دفاع از ولی زمان بود که عمل کرد. در این شرایط ما هم باید در دفاع از ولی از اسلام و انقلاب دفاع کنیم؛ در شرایطی که آمریکا هزینه سنگینی برای انحراف ذهن و فکر دختران ما در نظر گرفته است.

الهیان با بیان اینکه یکی از موضوعات کلیدی و مهم در رسانه‌ها وضعیت دختران است؛ گفت: عدم موفقیت دشمنان به معنای کم گذاشتن آنان نبود؛ آنان همه تلاش خود را کردند و حتی مطمئن بودند که کار نظام را تمام می‌کنند و در این مسیر همه دختران ما را هم می‌خواهند بی حیا و بی عفت کنند.

روشنگری اتحادیه انجمن‌های اسلامی در مدارس اقدامی مردمی است

وی با بیان اینکه ترویج عفاف و حجاب صرفاً دولتی و حاکمیتی نیست؛ گفت: تحقق عفاف و حجاب و ناکامی تلاش دشمن در بی عفتی جوانان به دست نمی‌آید مگر اینکه مردم به صحنه بیایند. اقدام اتحادیه انجمن‌های اسلامی در روشنگری در مدارس هم اقدامی مردمی است و نمونه‌ای از یک اقدام مجاهدانه مردمی برای عفاف و حجاب است.

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: نوجوانان ما بی دفاع هستند فضای مجازی امروز قتلگاه نوجوانان ماست. اگر ما جدیت نداشته باشیم و نیروهای مردمی به کمک نیایند معلوم نیست که جبهه رسانه غرب چه بلایی بر دختر ایرانی می‌آورد.

تلاش دشمن برای از بین بردن غرور و هویت ملی

وی با تاکید بر اینکه بخشی از این وضعیت ناشی از ناکارآمدی دستگاه تعلیم و تربیت است؛ گفت: اگر دکتر صحرایی اینجا بودند حتماً من به موضوعات دیگری هم در خصوص ناکارآمدی نظام تعلیم و تربیت اشاره می‌کردم؛ اما طبیعی است که بخشی از وضعیت فعلی در ناکارآمدی و عمل نکردن به وظیفه‌ها در وزارت آموزش و پرورش بوده است. همه ما باید وضوح عفاف و حجاب را جدی‌تر بگیریم.

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: دشمن می‌خواهد هویت ملی و غرور ملی ما را از بین ببرد. چه شده است که بخشی از فارغ التحصیلان ما در مدارس و دانشگاه‌ها بویی از هویت خود نبردند. این بحران هویت از کجا نشأت می‌گیرد؟

فضای مجازی در حال قربانی کردن دختران است

الهیان با اشاره به اینکه فضای مجازی در حال قربانی کردن دختران است؛ گفت: کاری که اتحادیه انجمن‌های اسلامی در حال انجام آن است ارتباط رودررو و حقیقی با دختران ماست؛ این ظرفیتی است که دشمنان آن را ندارند.

وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب گفت: در بخش پایانی بیانیه گام دوم انقلاب هم رهبر معظم انقلاب خطاب به جوانان این مسئله را بیان کردند که معنویت با عاطفه و مهر ایجاد می‌شود؛ ترویج حجاب هم جز با ملایمت و ایجاد گفتمان مؤثر ممکن نیست.

کد خبر 6089936 علی قدمی

دیگر خبرها

  • وحدت و برادری نیاز مهم امروز کشور است
  • منصوری:‌ جمهوری اسلامی ایران در دوره اقتدار قرار داد
  • جوانان و نوجوانان اندیشه مطهری را چراغ راه خود قرار دهند
  • قالیباف: جوانان و نوجوانان اندیشه مطهری را چراغ راه خود قرار دهند
  • حمله مستقیم نظامی ایران به رژیم صهیونیستی یک شاهکار نظامی بود
  • مدیریت انقلاب اسلامی ایران، رژیم صهیونیستی را در جهان منزوی کرد
  • وزیر کشور : عملیات وعده صادق ایران را در اوج اقتدار قرار داد
  • وزیر کشور: عملیات وعده صادق ایران را در اوج اقتدار قرار داد
  • مردم پایه اقتدار حکومت اسلامی را تشکیل می‌دهند
  • آمریکا هزینه سنگینی برای بی حیایی دختران ایرانی در نظر گرفته است