Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-05-04@23:30:14 GMT

سرمای ۶ تا ۱۲ درجه‌ای در انتظار شمال کشور

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۹۱۵۸۶

سرمای ۶ تا ۱۲ درجه‌ای در انتظار شمال کشور

رویداد۲۴ «فریبا گودرزی» روز پنجشنبه اعلام کرد: تا ظهر امروز پنجشنبه در اغلب مناطق کشور همچنان جو پایداری حاکم خواهد بود که پیامد آن تداوم وضعیت آلودگی و کاهش کیفیت هوا در شهر‌های صنعتی و پرجمعیت است.

وی ادامه داد: همچنین از بعدازظهر پنجشنبه بارش در استان‌های ساحلی خزر آغاز خواهد شد.

به گفته گودرزی، جمعه نیز ضمن تشدید بارش در استان‌های ساحلی خزر، در برخی مناطق استان‌های خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، سمنان و ارتفاعات استان‌های واقع در البرز مرکزی بارش باران و برف و وزش باد رخ خواهد داد و برای روز شنبه در سواحل دریای خزر و بخش‌هایی از غرب و مرکز کشور بارش باران و برف و وزش باد؛ همچنین در برخی نقاط جنوب و جنوب غرب، رگبار باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت رخ می‌دهد و در نقاط سردسیر این مناطق بارش برف پیش بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: روز‌های یکشنبه و دوشنبه در نیمه غربی کشور باران و برف و وزش باد پیش بینی می‌شود و بارش در روز‌های یکشنبه و دوشنبه در مناطقی از جنوب غرب و غرب کشور و سواحل غربی خزر شدت می‌یابد. سواحل دریای خزر از بعدازظهر امروز پنجشنبه تا روز دوشنبه مواج است.

این کارشناس هواشناسی همچنین توضیح داد: روز شنبه در شمال خلیج فارس و روز‌های یکشنبه و دوشنبه در شمال و مرکز خلیج فارس رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می‌شود و دریا در این نواحی مواج خواهد بود.

هشدار وقوع بارش‌های شدید در غرب گیلان از امشب

به گفته این کارشناس سازمان هواشناسی کشور، بارش‌های شدید باران امشب در غرب گیلان رخ می‌دهد که میزان بارش‌ها در این منطقه به ۴۰ تا ۶۰ میلی‌متر می‌رسد؛ فردا جمعه گیلان و غرب مازندران ۶۰ تا ۹۰ میلی متر بارندگی دارند که آب گرفتگی معابر، بالا آمدن آب معابر و احتمال رخداد سیلاب در این مناطق وجود دارد.

هوای تهران تا روز دوشنبه هشت درجه خنک‌تر می‌شود

گودرزی در مورد وضعیت هوا و دمای پایتخت نیز گفت: آسمان تهران امروز صاف و غبار آلود است، اما وضعیت هوا در تهران فردا جمعه بهتر می‌شود و از شنبه بارش‌ها در تهران آغاز خواهد شد و تا روز دوشنبه بارش باران و برف رخ می‌دهد و هوا نیز تا هشت درجه خنک‌تر می‌شود.

وی در مورد سردترین و گرم‌ترین مراکز استان‌ها نیز گفت: امروز شهرکرد با ۱۰ درجه زیر صفر و بندرعباس با ۳۰ درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب سردترین و گرم‌ترین مراکز استان‌های کشور بودند. منبع: ایرنا برچسب ها: رویداد24 ، هواشناسی ، سازمان هواشناسی ، پیش بینی آب و هوا ، وضعیت جوی کشور سرگرمی

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 هواشناسی سازمان هواشناسی پیش بینی آب و هوا وضعیت جوی کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۹۱۵۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم بارندگی‌ها و صدور هشدار نارنجی تا دوشنبه | ورود سامانه بارشی جدید از غرب

به گزارش همشهری ‌آنلاین کارشناس سازمان هواشناسی کشور با اعلام این خبر به همشهری گفت: «شدت بارش‌های هشدار نارنجی امروز شنبه ( ۱۵ اردیبهشت) استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی، جنوب غرب فارس، نیمه شمالی خراسان جنوبی، شرق و شمال شرق سمنان، نیمه جنوبی بوشهر، شمال غرب کردستان، جنوب غرب آذربایجان غربی است و برای روز دوشنبه (۱۵ اردیبهشت) رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقت، گرد و خاک و در نقاط مستعد بارش تگرگ در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، کردستان، کرمانشاه و شمال قزوین پیش‌بینی می‌شود.»
در هشدار نارنجی رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.
امین حسین نقشینه افزود: «علاوه بر هشدار نارنجی در استان‌هایی که گفته شد در حقیقت از امروز تا سه‌شنبه در کل کشور شاهد بارش باران خواهیم بود. امروز شنبه ( ۱۵ اردیبهشت) در استان‌های ساحلی خزر، خراسان‌های شمالی رضوی، نقاط شمال غرب، غرب، جنوب غرب کشور، بوشهر، استان‌های واقع در دامنه جنوبی البرز شاهد بارش هستند. یکشنبه (۱۶ اردیبهشت) در شمال غرب و شمال کشور بارش‌های پراکنده خواهیم داشت.»
نقشینه ادامه داد: «دوشنبه (۱۷ اردیبهشت) موج بارشی جدیدی وارد کشور می‌شود و نیمه غربی کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد. از سه‌شنبه (۱۸ اردیبهشت) نیز نیمه شمالی کشور بارش خواهد داشت.»
بارش پراکنده و گاهی رگبار باران در تهران همچنان ادامه دارد و به گفته کارشناس سازمان هواشناسی کشور از بعد از ظهر امروز شنبه (۱۵ اردیبهشت) وزش باد شدید در تهران نیز پیش‌بینی می‌شود.» بیشینه دمای تهران ۲۴ درجه سانتی‌گراد است.

بیشتر بخوانید:
بارش‌های فراوان بهاری ادامه دارد ؛ صدور هشدار نارنجی برای این استان‌ها

کد خبر 849034 برچسب‌ها خبر مهم آب و هوا - ایران سازمان هواشناسي استان خراسان رضوی

دیگر خبرها

  • ورود سامانه جدید بارشی به همدان / فردا دمای سطح خاک به صفر می‌رسد
  • تداوم بارندگی‌ها و صدور هشدار نارنجی تا دوشنبه | ورود سامانه بارشی جدید از غرب
  • هواشناسی ایران/ سامانه بارشی جدید دوشنبه از غرب وارد کشور می‌شود
  • سامانه بارشی جدید دوشنبه از غرب وارد کشور می‌شود
  • تداوم بارش‌ها در ۱۷ استان / ورود سامانه بارشی جدید از دوشنبه
  • این ۱۷ استان امروز جمعه منتظر بارش شدید باشند / سامانه بارشی جید دوشنبه وارد می‌شود
  • تداوم بارش‌ها در ۱۷ استان | ورود سامانه بارشی جدید به کشور از دوشنبه
  • هواشناسی ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ باران در بیشتر استان‌ها/ورود سامانه بارشی جدید از دوشنبه
  • تداوم بارش‌ها در ۱۷ استان / ورود سامانه بارشی جدید به کشور از دوشنبه
  • هواشناسی ایران| بارش باران در اغلب مناطق کشور / ورود سامانه بارشی جدید از دوشنبه