Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-27@03:56:22 GMT

توافقنامه همکاری‌های علمی ایران و چین

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۹۲۰۳۰

توافقنامه همکاری‌های علمی ایران و چین

‍‍‍‍‍‍

توافقنامه همکاری میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اسلامی ایران و وزارت علوم و فناوری چین به امضا رسید. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، معاون علمی و فناوری رییس جمهوری اسلامی ایران در این مراسم با اشاره به اینکه همکاری با چین در همه زمینه‌ها در دستور کار دولت ایران است تاکید کرد: توسعه روابط علمی و فناوری ما با چین روند مثبتی دارد، ولی کافی نیست و باید شتاب بیشتری بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

   
«سورنا ستاری» با اشاره به تحصیل پنج میلیون دانشجو و ۲۰۰ هزار دکترا در ایران اظهار کرد اقتصاد نو آور و دانش بنیان در دستور کار دولت جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه ایران سومین تولید کننده گاز دنیا است و بزرگترین ذخیره نفت و گاز جهان را دارد افزود: اقتصاد ایران در حال تاثیر از جوانان علاقه‌مند به استارتاپ‌ها است.   وی از چین به عنوان قدرت اول دنیا یاد کرد و گفت: رشد علمی چین به گونه‌ای است که تا چند سال دیگر آمریکا را پشت سر می‌گذارد.   معاون علمی و فناوری رییس جمهوری اسلامی ایران افزود: وظیفه دولت‌ها ایجاد پل‌های ارتباطی میان شرکت‌های دانش بنیان، دانشگاه‌ها و مراکز علمی و آموزشی است.   ستاری افزود: در مورد پارک‌های فناوری هم مانند گذشته آماده همکاری هستیم.

وزیر علوم چین هم در این دیدار با اشاره به بازدید قبلی معاون علمی رییس جمهوری از چین اظهار کرد:  در این سفر همکاری‌های قبلی تقویت و افزایش خواهد یافت و تفاهم نامه‌ای نیز امضا خواهد شد که نشان دهنده افزایش سطح همکاری‌ها میان دو کشور است.   «وانگ جی گانگ» گفت: ما می‌توانیم مدل همکاری‌های دو کشور را آنچنان توسعه دهیم که الگویی برای همکاری با سایر کشور‌ها در حوزه علم و فناوری باشد..   وی با اشاره به اهمیت طرح یک کمربند - یک جاده برای دو کشور چین و ایران افزود: در قالب این طرح، تمام توان خود را برای تقویت همکاری‌های علمی و دانشگاهی بکار خواهیم گرفت.     کد ویدیو دانلود فیلم اصلی  

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: توافقنامه همکاری علمی ایران چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۹۲۰۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب نخبگان «کانکت» در دانشگاه‌ها/وزارت علوم همکاری می‌کند

وزیر علوم گفت: وزارت علوم عضو کارگروه‌های بنیاد ملی نخبگان و معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری است و ما پیشنهادات خودمان را از این طریق به آنها می‌دهیم و افرادی را که برای دانشگاه‌ها معرفی می‌کنند، تایید کرده و در دانشگاه‌ها جذب می‌کنیم. - اخبار سیاسی -

محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری تسنیم، در خصوص جذب نخبگان خارج از کشور که از سوی پروژه کانکت معاونت علمی ریاست جمهوری برای دانشگاه‌های کشور معرفی می‌شوند، گفت: وزارت علوم عضو کارگروه‌های بنیاد ملی نخبگان و معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری است و ما پیشنهادات خودمان را از این طریق به آنها می‌دهیم و افرادی را که برای دانشگاه‌ها معرفی می‌کنند، تایید کرده و در دانشگاه‌ها جذب می‌کنیم.

فکر مهاجرت از دانشگاه‌ها به مدارس کشیده شده است

 

وی با تاکید بر اینکه برای جذب نخبگان پروژه کانکت با معاونت علمی ریاست جمهوری کاملا هماهنگ هستیم افزود: معاونت علمی و بنیاد ملی نخبگان افراد مورد تایید خود را در هیئت جذب مورد بررسی قرار داده و به ما معرفی می‌کنند.

زلفی گل با اعلام این خبر که بنیاد ملی نخبگان سال گذشته برای 200 نفر ردیف بودجه‌ای خاص از سازمان برنامه و بودجه درخواست کرده بود، گفت: طبق آخرین آماری که دارم از این تعداد، 120 نفر در یک مرحله، موافقت سازمان برنامه و بودجه را گرفته و جذب دانشگاه‌های کشور شده‌اند.

به گزارش تسنیم، "پلت‌فرم کانکت" از 5 سال قبل، زیر نظر معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای حمایت از جذب و همکاری متخصصان و محققان ایرانی خارج از کشور در قالب پروژه‌های پسادکتری، فرصت مطالعاتی، اساتید مدعو و معین، سخنرانی و کارگاه تخصصی، تأسیس شرکت‌های استارت‌آپ، نظام‌وظیفه تخصصی و جذب هیئت علمی فعالیت می‌کند.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • افتتاح دفتر همکاری‌های علمی تاجیکستان و علوم پزشکی شیراز
  • امضای دو توافقنامه همکاری میان وزرای دفاع روسیه و قرقیزستان
  • افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم‌ پزشکی شیراز
  • موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر
  • رونمایی از موتور ۶ سیلندر خورجینی با کاربرد در صنعت خودروسازی با حضور معاون علمی ریاست جمهوری
  • روسیه : توافقنامه‌ های امنیتی با ایران و ۳ کشور دیگر در سال جاری اجرایی می‌شوند
  • اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه + جزئیات
  • جذب نخبگان «کانکت» در دانشگاه‌ها/وزارت علوم همکاری می‌کند
  • عرضه توانمندی‌های صادراتی ۷۰۰ شرکت دانش‌بنیان ایرانی در «ایران اکسپو ۲۰۲۴»
  • امضای تفاهم‌نامه علمی پژوهشی دانشگاه آزاد و دادگستری شاهرود