Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-27@02:58:58 GMT

سازه جدید به جای کانکس برای زلزله زدگان

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۹۲۰۴۳

سازه جدید به جای کانکس برای زلزله زدگان

به گزارش صدای ایران ، محمد اسلامی در حاشیه برگزاری بیست و پنجمین اجلاس عمومی شورای عالی استان‌ها در جمع خبرنگاران گفت: امروز فرصت مغتنمی بود تا با حضور در شورای عالی استان‌ها دغدغه‌ها و نظرات ریاست این شورا و اعضای آن را بشنوم.
وی افزود: وزارت راه مأموریت‌هایی را که بر عهده دارد به صورت مستقیم بر زندگی مردم تأثیرگذار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لذا اعضای شورا نیز که نمایندگان مستقیم مردم هستند با آن‌ها باید در تعامل باشیم تا در مسیر توسعه و پیشرفت کشور به حداکثر تعامل با شوراها برسیم.
او ادامه داد: مهم‌ترین دغدغه‌های مردم به عنوان سیاست و برنامه برای وزارت راه و شهرسازی تبدیل خواهد شد و تلاش می‌کنیم برنامه‌محور حرکت کنیم و تمامی دغدغه‌های شهروندان در دستور کار ما قرار گرفته است. در بحث شهرسازی در دوره‌های گذشته آنچه که ملاک عمل بود، طرح جامع شهرها بود اما تجدیدنظرهای طولانی مدت در این طرح‌ها و بعضا عدم توجه به دغدغه‌های مردم و حتی برخی تخلفات از اجرای طرح‌های جامع کاستی‌ها و عدم انتقادهایی را ایجاد کرده بود، لذا ما براساس وجود این نواقص نکات منفی و مثبت را در آسیب‌شناسی مورد ارزیابی قرار دادیم تا نهایتا بهبود شهر و زندگی شهری محقق شود.
وزیر راه و شهرسازی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به آلودگی هوا در کلان‌شهرها به موضوع شهرسازی ریل‌پایه تأکید کرد و افزود:‌ با تدابیری که در نظر گرفته‌ایم می‌خواهیم تردد خودرو را به حداقل برسانیم و حمل و نقل ریل‌پایه را جایگزین تردد با خودروها کنیم. بر همین اساس شرکت قطارهای حومه‌ای تا پایان امسال تأسیس خواهد شد تا با مشارکت شهرداری‌ها، قطارهای حومه‌ای فعال شوند.
وی افزود: ارتباطات برون‌شهری و درون شهری باید از طریق مراکز حمل و نقل جامع هدایت شود که تحقق این مهم نیازمند حمایت شوراها و شهرداری است.
اسلامی با اشاره به قول خود به اعضای شورای عالی استان‌ها در خصوص تأمین زمین برای احداث محل استقرار شورای عالی استان‌ها و همچنین شوراهای استان‌ها در استان‌های کشور گفت: شورای عالی استان‌ها در تهران و شورای عالی استان‌ها در اکثر شهرها مکان دائمی ندارند که امروز به آن‌ها قول دادیم در تهران و استان‌ها زمین در اختیار آن‌ها بگذاریم تا با تأمین هزینه ساخت بنا نسبت به احداث محل دائمی برای شورای عالی استان‌ها و همچنین شورای استان اقدام کند.
وی در پاسخ به سوالی در خصوص ساخت مسکن‌های ۳۰ یا ۴۰ متری برای اقشار کم درآمد و نیازمند گفت: ما برنامه ساخت خانه‌هایی با مساحت ۳۰ یا ۴۰ متری در دستور کار نداریم. ممکن است کسی در شهری نسبت به ساخت واحدهای کوچک اقدام کند اما این برنامه در دستور کار ما نیست و حمایت هم نمی‌کنیم.
وزیر راه و شهرسازی در خصوص بازسازی و نوسازی خانه‌های روستایی نیز گفت: سالانه ۲۰۰ هزار واحد روستایی بازسازی می‌کنیم اما با توجه به اینکه خانه های روستایی در املاک مردم قرار گرفته برای بازسازی آن‌ها نیازمند مشارکت مردم هستیم. در آذربایجان شرقی ۷۰ درصد روستاها بازسازی شده بود. روستاهایی که مردم مشارکت کرده بودند بسیار خوب بازسازی شده بود و در زلزله حتی یک ترک هم برنداشته بود.
اسلامی در پاسخ به سوالی در خصوص اعلام رئیس‌جمهوری مبنی بر اجاره خانه توسط زلزله‌زدگان آذربایجان و تأمین مالی آن توسط دولت گفت: روز گذشته رئیس‌جمهوری تأکید کردند با توجه به شروع فصل سرما، افرادی که در مناطق زلزله‌زده در چادرها زندگی می‌کنند می‌توانند جایی را اجاره کنند که دولت هزینه آن را پرداخت می‌کند. هزینه‌ای که برای این کار پرداخت می‌شود در روستاها زیر نظر فرمانداران انجام خواهد شد.
وی ادامه داد: در دو شهرستان زلزله‌زده به ویژه سراب عمدتا مردم دامدار هستند بر همین اساس باید در نزدیکی محل استقرار دام‌های خود ساکن شوند. لذا ما از دیروز سازه‌های موقت را به جای چادر در این محل‌ها نصب می‌کنیم تا مردم در نزدیکی دام خود باشند تا هنگامی که خانه‌هایشان ساخته شود.
اسلامی تأکید کرد: ما کانکس‌ها را تأیید نمی‌کنیم و از سازه‌های موقت که به صورت پیچ و مهره‌ای نصب می‌شوند برای استقرار مردم استفاده می‌کنیم.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: زلزله زلزله زدگان زلزله زده کانکس محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۹۲۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرمت و بازسازی زورخانه ده‌ونک با قدمت بیش از یک قرن

با حضور مسئولان شهری زورخانه ده‌ونک با قدمت بیش از یک قرن پس از مرمت و بازسازی به بهره‌برداری رسید. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، آیین افتتاح زورخانه ده‌ونک امشب علیرضا نادعلی؛ سخنگوی شورای شهر تهران، زهرا شمس‌احسان و مهدی بابایی از اعضای شورای شهر ،حمید جوانی؛ شهردار منطقه 3، وحیدرضا انارکی محمدی؛ شهردار منطقه 12 و حسین اوجاقی؛ مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران و جمعی از پهلوانان و ورزشکاران و اهالی محله ده‌ونک برگزار شد. 

حمید جوانی؛ شهردار منطقه 3 در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مجموعه زورخانه ده‌ونک یا زورخانه قمر بنی هاشم از مجموعه‌های فرهنگی قدیمی تهران است و شاید قدمت آن به یک قرن برسد، ویژگی خاص این مجموعه این است که مالک آن مردم هستند چرا که سایر مجموعه‌ها معمولاً مالکیت خصوصی یا دولتی دارند. 

وی تصریح کرد: تلاش این بود که بافت قدیمی این زورخانه را حفط کنیم و در عین حال بازسازی، نوسازی و احیای آن را برای بهره‌وری بیشتر از آن داشته باشیم. با اعتبار در نظر گرفته شده توسط شورای اسلامی شهر تهران تقویت و نوسازی اساسی در آن انجام شد.

جوانی ادامه داد: ورزش‌های باستانی ریشه در تاریخ، فرهنگ و دین و مذهب ما دارد و در برنامه شهرداری تهران نیز تقویت و توسعه ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای وجود دارد و بر همین اساس تلاش کردیم تنها مجموعه زورخانه‌ای منطقه را تقویت و نوسازی کنیم.

شهردار منطقه 3 گفت: مدیریت این مجموعه با مردم محله است و هیچ دخل و تصرفی در فضای زورخانه و اطراف آن نداریم. 

وی درباره سایر پروژه‌های ده‌ونک با اشاره به اینکه تلاش می‌کنیم پروژه‌های فرهنگی را در محله‌های کم‌برخوردار از این نظر در منطقه توسعه دهیم، بیان کرد:  کتابخانه ده‌ونک در شهریور ماه افتتاح می‌شود. همچنین سرای محله ده‌ونک امسال کلنگ زنی می‌شود و سال آینده با کاربری‌های متنوع و متفاوت در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعضای شورا از بطن مردم انتخاب شده و همیشه و در تمام سختی‌ها در کنار مردم هستند
  • شهر اسلامی را با درآمد حلال اداره می‌کنیم/ مسئله اصفهان‌ستیزی باید در سطوح عالی دنبال شود
  • راه سنجش موفقیت هر مجموعه مشارکت مردم در فعالیت‌های آن است
  • اعضای شورا در سختی‌ها کنار مردم است
  • رئیس شورای عالی استان ها: تلاش برای تکمیل مدیریت یکپارچه شهری
  • بازدید هیات مالزی از کمک ها به زلزله زدگان هرات
  • بررسی روند بازسازی زیرساختهای آب وفاضلاب مناطق زلزله زده خوی
  • مرمت و بازسازی زورخانه ده‌ونک با قدمت بیش از یک قرن
  • مشکلات باقیمانده مناطق زلزله‌زده خوی حل شوند
  • امدادرسانی آب و فاضلاب استان بوشهر به سیل زدگان سیستان و بلوچستان