Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جماعت مسجد جامع اهل سنت بندرعباس گفت: اختلافات جزئی در فروعات دین و اختلافات فقهی نباید موجب بروز اختلاف و شکاف میان مسلمانان خصوصا در مباحث مرتبط با وحدت شده و این امر اساسی را خدشه دار کند. ۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۹ استانها هرمزگان نظرات - اخبار استانها -

شیخ طیب‌پرور در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم در بندرعباس اظهار داشت: هفته وحدت از برکات انقلاب اسلامی و از جمله تدابیر مهم امام راحل بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: طبیعتا هدف هفته وحدت این نیست که اتحاد میان مسلمانان در یک هفته خلاصه شود بلکه این هفته تمرکز و تاکید ویژه ای بر این مقوله مهم است.

امام جماعت مسجد جامع اهل سنت بندرعباس گفت: بر هیچ مسلمانی پوشیده نیست که یکی از ارکان اساسی پایداری دین اسلام تقویت وحدت، اخوت و برادری و یکپارچگی است.

بندرعباس| در سایه انقلاب وحدت از مرحله شعار به عمل رسیده استغرس نمادین نهال وحدت در بندرعباس انجام شدویژگی قرآنی پیامبر در وحدت و همبستگی

وی اضافه کرد: آنچه همه بزرگان و عالمان بر آن تاکید و عموم مردم نیز بر آن باور دارند، ضرورت تقویت وحدت و یکپارچگی در شرایط کنونی منطقه است.

این عالم اهل سنت با تاکید بر این نکته که برادری و وحدت میان مذاهب اسلامی بایستی تقویت شود، گفت: باید جامعه اسلامی به سمتی برود که اختلافات جزئی در فروعات دین و اختلافات فقهی موجب بروز اختلاف و شکاف میان مسلمانان خصوصا در مباحث مرتبط با وحدت نشود و این امر اساسی را خدشه دار کند. 

وی افزود: برای پیشبرد اهداف کلان کشور ضروری است که وحدت رویه در تمام ارکان در میان مذاهب اسلامی وجود داشته باشد. 

شیخ طیب‌پرور ابراز داشت: در جنوب کشور خصوصا در استان هرمزگان مردم شیعه و اهل سنت در کمال تسامح و تساهل در کنار هم زندگی می‌کنند و حتی شاهد نسبت فامیلی و ازدواج نیز هستیم. 

وی ادامه داد: این مسائل نشان دهنده وجود وحدت در هرمزگان است و این هفته تاکید و یادآوری بر تقویت وحدت است تا مبادا دشمنانی که چشم دیدن وحدت و یکپارچگی موجود میان مسلمانان را ندارند بخواهند سواستفاده و  توطئه کنند. 

امام جماعت مسجد جامع اهل سنت بندرعباس در پایان گفت: وحدت یک رکن و اصل اساسی از اصول زندگی اجتماعی است و اخوت و برادری و وحدت همواره باید در جامعه جاری باشد.

انتهای پیام/861/ز

R7555/P/S6,58/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۹۲۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدشه‌ دار شدن عرصه فرهنگ‌ منجر به خرابی سایر بخش‌ها خواهد شد

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله رسول فلاحتی عصر چهارشنبه در مراسم تجلیل از فعالان اجرای طرح نور (عفاف و حجاب) در سالن اجتماعات شهدای ناجا رشت ضمن تقدیر از زحمات شبانه‌روزی تلاشگران عرصه عفاف و حجاب اظهار کرد: استکبار جهانی و ایالات متحده، منافقان که ضدیت با دین و دین‌باوری دارند، نمایندگان آن‌ها در کشورهای اسلامی از جمله ایران از بانیان و متهمان بساط بی‌حجابی و کشف حجاب هستند.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه اصلاح سایر بسترها در گرو اصلاح بسترهای فرهنگی است، تصریح کرد: انقلاب اسلامی در سایه تلاش و مجاهدت‌های فرهنگ دوستان، دین‌باوران و زنان و مردان متدین این مرز و بوم شکل گرفت و خدشه‌دار شدن عرصه فرهنگ منجر به خرابی سایر بخش‌ها خواهد شد.

امام جمعه رشت، کشف حجاب را دهن‌کجی به دین دانست و بیان کرد: کسی‌که مرتکب کشف حجاب شده عملاً در حال دهن کجی به دین و ارتکاب علنی جرم و گناه و بی‌بند و باری است و آرمان‌ها و باورهای مردم را نیز به استهزا می‌گیرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه مسؤولان دلسوز باید به موضوع عفاف و حجاب ورود کنند تصریح کرد: بعد از آشوب‌ها در سال ۱۴۰۱ در جلسات مختلف استانی، راه حل‌های مختلفی را پیرامون مقابله با پدیده کشف حجاب مطرح کردیم و نیروی انتظامی با کمک سپاه و بسیج به خوبی ورود کردند اما پازل چینی دشمن هم دقیق بود و با برنامه جلو آمده بودند در عین حال که محاسباتشان درباره مردم غلط از آب درآمد.

آیت‌الله فلاحتی ادامه داد: ما قبل و بعد از آشوب‌ها همواره ساکت ننشسته‌ایم اما عدم هماهنگی میان بعضی از سازمان‌ها و تشکل‌ها و نهادها گاهی مواقع آثار خوبی بر جای نمی‌گذاشت تا اینکه رهبری در خطبه عید فطر حجت را تمام کردند و فرمودند ما قصد نداریم مردم را به زور وادار به دینداری کنیم اما در برابر ناهنجاری‌های موجود هم نمی‌توان سکوت کرد.

وی با اشاره به لزوم پایبندی افراد جامعه به قوانین جمهوری اسلامی عنوان کرد: جوانان این مرز و بوم برای حفظ ارزش‌ها و اجرای قوانین اسلام در این جامعه رفتند و شهید شدند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان در پایان به ضرورت انجام کار تبلیغاتی بیشتر در حوزه حجاب با ذکر اهمیت حجاب و جرم بودن کشف حجاب تاکید کرد.

کد خبر 6088082

دیگر خبرها

  • امام جمعه بندرعباس: خلیج فارس نقشی راهبردی در کشور دارد
  • برای تقرب به ساحت مقدس امام زمان(عج) چه کنیم؟
  • پاکسازی کوهستان پارک پنجه علی بندرعباس در هفته زمین پاک + تصاویر
  • برگزاری نمایشگاه و جشنواره سلامت در بندرعباس
  • پرور رکورد دار بارندگی در استان سمنان+ فیلم
  • خدشه‌ دار شدن عرصه فرهنگ‌ منجر به خرابی سایر بخش‌ها خواهد شد
  • سلیمی نمین: مسائل فرهنگی را نمی‌توانیم یک سویه حل کنیم/ صفارهرندی: نسل ما انقلاب را از معبری دریافتند که پیشانی آن امام بود؛ خدشه به امام کل آن معبر را نابود می‌کند
  • شاهد وحدت قابل توجهی بعد از وعده صادق هستیم
  • پرور رکورد دار بارندگی در استان سمنان
  • کتاب «فقه و حکمرانی قاعده لا ضرر و لاضرار» منتشر شد