Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-06@11:20:22 GMT

فاز دوم طرح زراعت چوب در دلگان آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۹۲۷۰۸

فاز دوم طرح زراعت چوب در دلگان آغاز شد

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، مجتبی شجاعی فرماندار دلگان اظهار داشت: این طرح در راستای اجرای سیاست‌های رونق تولید، اشتغال و اقتصاد مقاومتی با اشتغال ۲۵ نفر به همت بخش خصوصی و حمایت منابع طبیعی اجرا شد.

او با اشاره به اینکه دلگان به عنوان تنها شهرستان سیستان و بلوچستان این طرح را اجرا می‌کند افزود: در سال‌های اخیر با از بین رفتن بخش زیادی از جنگل‌ها، موضوع جنگل کاری به منظور جلوگیری از نابودی جنگل‌ها و احیاء آن‌ها مورد توجه دولت قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار دلگان گفت: در کنار طرح‌های صیانت از جنگل، طرح جنگل‌های مصنوعی با هدف تولید چوب، ایجاد مناظر زیبای طبیعی و ایجاد مناطق تفریحی به صورت یک طرح ملی در دستور کار قرار گرفته که به آن زراعت چوب می‌گویند.

او با اشاره به سند توسعه دلگان اظهار داشت: با توجه به طرح تنفس جنگل و وجود وسعت ناچیز اراضی جنگلی و ارزش‌های زیست محیطی آن، طرح زراعت چوب از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که اجرای این طرح علاوه بر تامین چوب مورد نیاز کشور نقش مؤثری در حفظ رطوبت خاک، تلطیف هوا، ایجاد بارش‌های منطقه‌ای و افزایش درآمد کشاورزان خواهد داشت.

شجاعی ادامه داد: در هر هکتار زراعت چوب برای یک نفر شغل ایجاد می‌شود که رقم قابل توجهی است.

او گفت: چوبی که با این روش تولید می‌شود تبدیل به کالایی با ارزش افزوده بالا شده و در نتیجه سبب جلوگیری از خروج ارز از کشور و رونق بازار می‌شود.

انتهای پیام/گ

آغاز طرح زراعت چوب در دلگان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محصولات کشاورزی فرمانداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۹۲۷۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز تکثیر میگو در استخرهای پرورشی استان بوشهر

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر از آغاز تکثیر میگو برای تولید لارو این آبزی و ذخیره‌سازی در استخرهای پرورشی استان بوشهر خبر داد و گفت: ۵۱ هزار قطعه مولد میگو برای تولید بیش از ۲ میلیارد قطعه بچه میگو به‌کارگیری شده است.

 

 

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3079905 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • چینی‌ها برای ۱۲ هزار نفر در کرمان اشتغال ایجاد کردند
  • رتبه نخست شهرستان گرمسار در طرح زراعت چوب
  • صداقت با مردم می‌تواند اعتماد به دولت را افزایش دهد
  • جشنواره دانش‌آموزی فرهیختگان جوان ۱۹ اردیبهشت آغاز به کار می‌کند/ ایجاد شبکه پژوهشی قوی و منسجم در بخش دانش‌آموزی
  • آغاز تکثیر میگو در استخرهای پرورشی استان بوشهر
  • ظرفیت‌های استان بوشهر برای مشارکت مردم در جهش تولید پای کار بیاید
  • ۶ روش برای مردمی‌سازی تولید
  • تمرکز بر تکمیل پروژه‌های توسعه‌ای و شفاف‌سازی/جلوگیری از اعمال سلیقه‌های شخصی
  • شهرک تخصصی کفش در قم ایجاد می‌شود
  • فرصت‌ صادرات برق به اروپا در شرکت‌های دانش‌بنیان‌