Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، هوشنگ بازوند پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: یکی از اتفاقات بسیار بزرگ سال جاری بازگشایی مرز خسروی بود که فرصت بی بدیل و افتخاری بزرگ برای خدمت مردم استان کرمانشاه به زوار شد.

وی افزود: دومین کار خوب در استان کرمانشاه رسمی شدن سه مرز شوشمی، شیخ صله و سومار بود و معتقدیم که مرزها فرصت خوبی برای توسعه استان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار کرمانشاه تدوین سندهای اشتغال، اقتصاد مقاومتی و رونق تولید را از دیگر اقدامات خوب در سال جاری عنوان کرد و گفت: مجموع این اقدامات موجب شد که در ۶ ماهه ی ابتدای امسال شاهد کاهش نرخ بیکاری باشیم.

بازوند مدیریت سیل در استان کرمانشاه را یکی دیگر از این اقامات بر شمرد و تصریح کرد: مدیریت ۴.۵ میلیارد متر مکعب آب کار بسیار بزرگی بود که کمترین خسارتی را به افراد حقیقی وارد کرد که البته به زیرساخت های استان خسارت های زیادی وارد شد.

وی عنوان کرد: تعیین تکلیف ۲ پروژه صنعتی بزرگ در استان کرمانشاه از جمله پالایشگاه آناهیتا و پتروشیمی اسلام آباد غرب با توجه به تاثیری که در رشد صنایع پایین دستی و اشتغال استان داشتند از دیگر اقدامات در خور توجه سالجاری بوده است.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: قرار است ایجاد پتروشیمی اسلام آباد غرب که البته ارتباطی به پتروشیمی قبلی _ متعلق به بخش خصوصی_ ندارد با موافقت وزیر نفت به مدیرعامل پتروشیمی واگذار شود، تفاهم نامه ی آن آماده شده است و احتمالا هفته آینده انجام می شود.

بازوند حجم سرمایه گذاری در پتروشیمی اسلام آباد غرب را ۵۵۰ میلیون دلار معادل حدود ۶ هزار میلیارد تومان اعلام کرد.

وی با بیان اینکه کل اعتبارات عمرانی ابلاغ شده (استانی ) در ۱۲ ماهه سال ۹۷  یک هزار و ۶۳۹ میلیارد تومان بوده است، گفت: علیرغم تنگناهای دولت در ۷ ماهه امسال یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان به استان ابلاغ شده است.

استاندار کرمانشاه در مورد موضوع تحقیق و تفحص از استانداری کرمانشاه نیز بیان داشت: ما تابع قانون هستیم و جای نگرانی ندارد.

بازوند همچنین در خصوص شرایط مستاجرین زلزله زده نیز تصریح کرد: دولت برای کمک به مستاجرین زلزله زده با اعطای تسهیلات ۴۰ میلیون تومانی به علاوه ۱۲ میلیون تومان کمک بلاعوض موافقت کرد و قرار شد هر فردی که دارای زمین است آن را بسازد اما با این وجود برای برخی از مستاجرین زلزله زده زمین رایگان هم اعطا شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به موضوع شکایت استانداری از خبرنگاران نیز بیان داشت: برخی افراد توهین می کنند و منافع استان را مد نظر قرار نمی دهند و به نقطه قرمز منافع استان شلیک می کنند، موضوع شکایت از این افراد مسئله شخصی نیست، البته شکایت از این افراد را پس گرفته ایم.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: اینچنین اقداماتی باعث شده که هزینه سنگینی بابت عدم وجود بخش خصوصی در استان بپردازیم و البته موجب خروج سرمایه گذار از استان شده است.

بازوند در پاسخ به سوالی در خصوص معیشت مرزنشینان نیز گفت: یارانه سوخت به زودی به مرزنشینان پرداخت می شود و طرح توسعه شرق و غرب هم در دست اجرا داریم.

وی در مورد امهال وام های زلزله زدگان تا یک سال دیگر هم گفت: ما موافق این موضوع هستیم و آن را پیگیری کردیم قول هایی برای امهال وام ها داده اند اما هنوز پاسخ قطعی دریافت نکردیم.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: در مورد امهال وام ها برای یک سال آینده در صورت تصویب بنا داریم برای واحدهای بزرگ به نسبت خسارت وارده امهال کنیم.

کد خبر 4772171

منبع: مهر

کلیدواژه: هوشنگ بازوند پتروشیمی کرمانشاه بوشهر یوم الله 13 آبان زلزله شهرکرد راهپيمايي 13 آبان ایلام گرگان تئاتر کودک و نوجوان بیرجند قزوین شیراز هفته وحدت سفر استانی پدافند غیرعامل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۹۲۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی به ۱۲۶ فرد گرفتار در سیل و آبگرفتگی کرمانشاه

محمد باقر محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در پی بارش شدید باران در استان کرمانشاه و آبگرفتگی و سیلاب در ثلاث باباجانی، ماهیدشت، حمیل در اسلام آباد غرب، اسلام آباد غرب، دالاهو، جوانرود و سر فیروزآباد سریعاً تیم‌های عملیاتی به مناطق فوق اعزام شد.

وی با اشاره به امدادرسانی به ۱۲۶ فرد گرفتار در سیل و آبگرفتگی بارش‌های اخیر، افزود: در این عملیات با ۱۰ دستگاه خودروی امدادی کمک دار و آمبولانس، ۱۰ دستگاه کف کش و موتور آب بکارگیری شده امدادرسانی شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کرمانشاه اضافه کرد: در این عملیات به ۲۵ خانوار خدماتی از جمله اهدا پک‌های مواد غذایی، چادر، پتو، موکت و چادر ارائه شد.

محمدی خاطر نشان کرد: تخلیه آب در ۲۵ منزل مسکونی با استفاده از دستگاه کف کش و موتور آب از دیگر اقدامات جمعیت هلال احمر این استان در بارندگی‌های اخیر شهرستان‌های استان کرمانشاه بوده و این خدمات تا بهبود شرایط خانوارها ادامه خواهد داشت.

وی گفت: ۲۱ پایگاه ثابت و موقت جمعیت هلال احمر استان آماده امدادرسانی بوده و هم استانی‌های کرمانشاهی در صورت هرگونه حادثه‌ای می‌توانند با سامانه ۱۱۲ جمعیت هلال احمر تماس برقرار کنند.

کد خبر 6096907

دیگر خبرها

  • روایت ژنرال اسرائیلی از سرمایه گذاری 3 میلیارد دلاری برای بمباران تاسیسات اتمی!
  • چینی‌ها برای ۱۲ هزار نفر در کرمان اشتغال ایجاد کردند
  • سرمایه‌گذاری خارجی ۱۰.۷ میلیون دلاری در خراسان شمالی
  • موافقت رئیس جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه برای تشکیل کارگروه اشتغالزایی
  • «رامهرمز» ظرفیت مناسبی برای تولیدات پایین دستی پتروشیمی دارد
  • موافقت رئیس جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه مبنی بر تشکیل کارگروه اشتغالزایی
  • موافقت رئیس‌جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه
  • امدادرسانی به ۱۲۶ فرد گرفتار در سیل و آبگرفتگی کرمانشاه
  • قرارداد ۲.۷میلیارد دلاری با پتروشیمی‌ها برای تولید بنزین
  • پیام تسلیت امام جمعه و استاندار کرمانشاه در پی شهادت سرباز مرزبانی