Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-26@12:19:59 GMT

صدور حکم بازداشت تحلیلگر شبکه منوتو در عراق

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۹۳۰۱۹

صدور حکم بازداشت تحلیلگر شبکه منوتو در عراق


فرارو- دادگاهی در عراق، حکم بازداشت یکی از تحلیلگران سیاسی شبکه‌های فارسی‌زبان ماهواره‌ای را صادر کرد.
به گزارش فرارو، روز چهارشنبه دادسرای السماوه عراق، حکم بازداشت نجاح محمد علی، تحلیلگر سیاسی شبکه منوتو، را به اتهام تحریک به قتل تظاهرات‌کنندگان عراق صادر کرد.
بک منبع آگاه به خبرگزاری بغداد الیوم گفت: «روز گذشته، دادسرای السماوه بر اساس ماده چهارم (مرتبط با جرایم) تروریسم، حکم بازداشت نجاح محمد علی، تحلیلگر سیاسی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. را صادر کرد.»
این منبع با بیان اینکه، محمدعلی ساکن لندن است، افزود: «دستور بازداشت به دلیل تحریک به قتل تظاهرات‌کنندگان مستقر در رستوران ترکی صادر شد.»
«رستوران ترکی» به یکی از ساختمان‌های متروکِ مشرف بر میدان التحریر بغداد اطلاق می‌شود که تظاهرات‌کنندگان در آن مستقر بودند. نجاح محمدعلی، با الهام‌گیری از خطابه‌های خشن حجاج بن یوسف ثقفی، حاکم اموی عراق، گفته بود که «در رستوران ترکی، سر‌های بزرگی وجود دارد که زمان چیدن (بریدن) آن‌ها فرا رسیده است.» روایت است که حجاج وقتی وارد کوفه شده بود، همین جمله را خطاب به کوفیان گفته بود.   توئیت جنجالی نجاح محمدعلی که در آن خواستار بریدن سر معترضان شده بود. 

منبع: فرارو

کلیدواژه: نجاح محمد علی شبکه منو تو تظاهرات عراق تحلیلگر سیاسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۹۳۰۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت صدها نفر از حامیان فلسطین در نیویورک

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، پس از تصویب بسته کمک 26 میلیارد دلاری به اسرائیل توسط سنای آمریکا، یک گروه ضد اسرائیلی از جمله فعالان یهودی در مقابل خانه سناتور «چاک شومر» در نیویورک تجمع کردند.
 
اعتراض‌کنندگان تی‌شرت‌هایی بر تن داشتند که روی آن نوشته شده بود «آتش بس فوری» و «فروش اسلحه به اسرائیل را متوقف کنید». شرکت کنندگان در این تظاهرات با مسدود کردن خیابان‌های نیویورک به تظاهرات خود ادامه دادند و از سناتور شومر خواستند، اقداماتی را برای جلوگیری از فروش تسلیحات به اسرائیل انجام دهد.
 
افسران اداره پلیس نیویورک (NYPD)، بیش از 100 تظاهرکننده را بازداشت کردند. در تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، شرکت‌کنندگان از جمله یهودیانی که خواهان توقف حملات اسرائیل به فلسطین بودند، دیده می‌شوند که با دستبند از صحنه خارج شده‌اند.


 
اداره پلیس نیویورک اطلاعات دقیقی درباره تعداد افراد بازداشت شده به اشتراک نمی‌گذارد.

سنای آمریکا بسته کمک خارجی به ارزش 95 میلیارد دلار شامل 61 میلیارد دلار کمک نظامی به اوکراین و 26 میلیارد دلار به اسرائیل را تصویب کرد و آن را به کاخ سفید فرستاد.
 

دیگر خبرها

  • دانشجویان دانشگاه براون در آمریکا نیز به جمع تظاهرات کنندگان علیه رژیم صهیونیستی پیوستند (فیلم)
  • رضا نصری: احتمال صدور حکم بازداشت نتانیاهو از طرف دادگاه کیفری بین المللی / برای مبارزه با اسرائیل هم که شده از جنجال‌آفرینی بپرهیزید!
  • برخورد پلیس فرانسه با شرکت‌کنندگان در تظاهرات ضدصهیونیستی
  • ۲۱۸ هزار تن کالا از مرز مهران به عراق صادر شد
  • تظاهرات علیه کابینه نتانیاهو در قدس / حمله معترضان به بن گویر
  • تظاهرات علیه کابینه نتانیاهو در قدس اشغالی/ حمله معترضان به بن گویر
  • محاصره بن گویر در میان معترضان خشمگین صهیونیست + فیلم
  • بررسی مخفیانه قرار بازداشت تتانیاهو توسط دادگاه لاهه
  • بازداشت صدها نفر از حامیان فلسطین در نیویورک
  • تحلیلگر صهیونیست: اسرائیل در آستانه شکست کامل و نابودی است