Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، آیین بزرگداشت پیشکسوتان ستاد کل نیروهای مسلح و قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا(ص) صبح امروز(پنجشنبه) با حضور سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، امیر سرلشکر حسنی سعدی جانشین فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیاء، امیر آشتیانی جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، سردار شادمانی معاون هماهنگ کننده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا، سردار علی عبدالهی معاون هماهنگ کننده ستاد کل نیروهای مسلح، سردار ابوالفضل شکارچی سخنگوی ارشد نیروهای مسلح، سردار تمیزی، امیر سلامی و جمعی دیگر از فرماندهان و مسئولان نیروهای مسلح در ستاد کل نیروهای مسلح برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرلشکر باقری در این مراسم طی سخنانی با تبریک ایام ولادت رسول اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) گفت: لفظ پیشکسوت برای نسل انقلاب و دفاع مقدس تداعی کننده امنیت، ثبات، حماسه آفرینی، ایثارگری و از خودگذشتگی است.

وی با اشاره به قرآن کریم و آیه السابقون السابقون اولئک المقربون گفت: امیدوارم شما پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت با آن پیشینه ایثارگری مشمول این آیه شریفه در سوره واقعه شوید.

سرلشکر باقری ادامه داد: مقام معظم رهبری هنگامی که درباره بازنشستگان سخن می‌گویند از تعابیر عالی استفاده می‌کنند و ایشان طبق آیات قرآنی معتقدند که افراد بازنشسته هنگامی که از کار مهم فارغ می‌شوند باید عزم خود را برای کارهای دیگر جزم کنند.

وی با بیان اینکه نسل شما بازنشسته نیست، افزود: شما عزیزان وابسته به نیروهای مسلح هستید و باید در دوران فراغت مسئولیت های سنگینی را از جمله تربیت نسل جوان بر عهده بگیرید.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اینکه نسل شما پیشکسوتان عرصه دفاع مقدس با بازنشستگان دیگر سازمان ها و دیگر کشورها تفاوت ماهوی و اساسی دارد، افزود: شما دوران ستمشاهی را به خوبی درک کرده اید و حقارتی که توسط رژیم طاغوت و مستشاران علیه نظامیان کشور اعمال می‌شد را مشاهده نمودید.

وی خاطرنشان کرد: شما در پیروزی انقلاب اسلامی و در امنیت بخشی به کشور در زمان بحران های پس از انقلاب و نیز از همه مهمتر در دوران دفاع مقدس نقش آفرین بوده و حماسه های بزرگی را رقم زنید.

سرلشکر باقری با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس همه دنیای کفر پشت سر حزب بعث قرار گرفت و به دشمن جسارت تهاجم و قتل و غارت ملت بزرگ ایران را داد، گفت: اما نسل شما با تمام توان و قدرت ایمان جلوی دشمن تا بن دندان مسلح ایستاد و بسیاری از شما در این راه جانباز و بسیاری از همرزمانتان به شهادت رسیدند.

وی ادامه داد: شما پس از دوران دفاع مقدس وارد عرصه بازسازی کشور شدید و در ادامه نیز مقابله با تهدیدات استکبار جهانی را طرح‌ریزی کردید.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: رشادت‌ها و ایثارگری‌های نسل شما سبب شده تا امروز از قدرت بازدارندگی برخوردار باشیم و دشمنان نتوانند دیگر به کشور ما طمع و تعدی کنند.

وی تصریح کرد: شما به جهت الزاماتی که در دوران خدمت داشته اید و به جهت خدمت در دوران دفاع مقدس و رشادت هایی که در دوران های مختلف انقلاب و پس از آن از خود نشان داده اید، امروز بازنشسته محسوب نمی شوید، بلکه شما همواره وابسته به نیروهای مسلح و در واقع سرمایه‌های معنوی نیروهای مسلح محسوب می شوید.

ادامه دارد ...

کد خبر 4772268 هادی رضایی

منبع: مهر

کلیدواژه: نیروهای مسلح محمد باقری انقلاب اسلامی ایران ستاد کل نیروهای مسلح دفاع مقدس مجلس شورای اسلامی حسن روحانی ایران اسحاق جهانگیری ایالات متحده آمریکا سازمان انرژی اتمی محمد جواد ظریف یوم الله 13 آبان برجام محمدجواد ظریف شورای نگهبان لانه جاسوسی انقلاب اسلامی ایران ستاد کل نیروهای مسلح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۹۳۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعامل ارتش روسیه و چین روندهای جهانی را تثبیت می‌کند

وزیر دفاع چین گفت، تعامل بین نیروهای مسلح چین و روسیه نقش با ثبات کننده‌ای در روندهای جهانی و در شرایط متشنج و پر تلاطم بین المللی ایفا می‌کند.

به گزارش ایسنا، «دونگ جون» وزیر دفاع چین در جریان گفت‌وگو با سرگئی شویگو همتای روسی خود در آستانه گفت: «در یک محیط متلاطم بین المللی به ویژه مهم است که روابط بین نیروهای مسلح دو کشور پویایی بالایی داشته باشد و به روندهای زمان پاسخ دهد. تعامل ما برای ثبات استراتژیک در این سیاره مهم است.

به نقل از خبرگزاری تاس، وزیر دفاع چین همچنین گفت، به دنبال گفت‌وگو درباره مهمترین مسائل بین المللی با همتای روسی خود است.

این نخستین دیدار رو در رو بین وزرای دفاع چین و روسیه پس از انتصاب دونگ جون در این سمت است.

۳۱ مارس ۲۰۲۴، این دو از طریق ویدئوکنفرانس و به ابتکارعمل طرف چینی صحبت کرده بودند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تعامل ارتش روسیه و چین روندهای جهانی را تثبیت می‌کند
  • پیدا شدن پیکر مطهر ۷ شهید دوران هشت سال دفاع مقدس در فکه دهلران
  • فرمانده کل ارتش: عملیات وعده صادق جلوه زیبایی از وحدت ارتش، سپاه و وزارت دفاع بود
  • تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل | هشدار مهم فرمانده کل ارتش
  • لزوم استفاده از ظرفیت‌های استانی در ساخت موزه دفاع مقدس
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی شهدا است
  • مقاومت، ایران را به ملت تعیین‌کننده برای بشریت تبدیل کرده است
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی و نگه‌داشت یاد شهداست
  • اقتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیرو‌های مسلح است
  • قتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیروهای مسلح است