Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-07@22:23:49 GMT

چهار ستون اصلی در کنترل دیابت

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۹۳۷۰۹

چهار ستون اصلی در کنترل دیابت

امین پور گفت: تغذیه، ورزش، دارو و کنترل استرس و فشارهای روحی و روانی چهار ستون اصلی در کنترل دیابت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «عباس امین پور » امروز(پنجشنبه 23 آبان) در نخستین همایش تغذیه  در دیابت که به همت دانشگاه علوم پزشکی در بیمارستان فوق تخصصی دزیانی گرگان برگزار شد، اظهار کرد: نخستین موضوعی که بیماران دیابت باید به آن توجه کنند تغذیه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

کارشناس تغذیه ادامه داد: بیماران دیابتی باید روزانه نیم ساعت و در 5 روز هفته پیاده روی داشته باشند.

 

امین پور متذکر شد: تغذیه، ورزش، دارو و کنترل استرس و فشارهای روحی و روانی چهار ستون اصلی در کنترل دیابت است.

 

وی خاطرنشان کرد: بیماران دیابتی بیشتر از سه ساعت نباید گرسنه باشند چرا که ممکن است افت قند خون پیدا کنند.

 

کارشناس تغذیه تاکید کرد: تجربه نشان داده ۹۵ درصد رژیم های تغذیه ای از سوی بیماران دیابتی رعایت نمی شود، در صبح صبحانه نان های سبوس دار این بیماران باید مصرف کنند و نان سنگک و بربری برای آنها مناسب تر است.

 

امین پور بیان کرد: به اندازه یک کف دست در صبحانه این بیماران دیابتی نان توصیه می شود مصرف کنند دو عدد خرمای زرد و خشک، 2 عدد گردو، نصف لیوان شیر کم چرب، چای به میزان حداکثر یک لیوان، تخم مرغ بدون زرده از موارد است که برای بیماران دیابتی در صبحانه توصیه می شود.

 

وی افزود: مصرف مواد غذایی باید برای بیماران دیابتی در چارچوب مصرف روزانه کالری باشد استفاده از مرباجات برای بیماران دیابتی در این صورت مشکلی ندارد و نمی توان محروم کنیم که از مربا استفاده نکرد ولی باید این مصرف کنترل شده باشد.

 

کارشناس تغذیه افزود: عسل هر چه طبیعی تر باشد می توانند بیماران دیابتی استفاده کنند، مقدار خوردن و تنظیم رژیم غذایی نکته ای حائز اهمیت برای این بیماران است.

 

پایان پیام/587

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد هفته وحدت کانون های فرهنگی هنری مساجد اردبیل وحدت اصفهان مساجد هفته کتاب و کتابخوانی شیراز خبرگزاری شبستان کارشناس تغذیه بیماری دیابت شیوع بیماری دیابت شیوع دیابت دیابت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۹۳۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیستم ایمنی بدن خود را با این ماده غذایی تقویت کنید

به گزارش خبرآنلاین؛ احمد اسماعیل زاده روز شنبه در ششمین روز از هفته پویش تغذیه سالم با محوریت افزایش مصرف لبنیات، با تاکید بر مصرف لبنیات برای بهبود سلامتی بدن، اظهار کرد: ماست یکی از محبوب ترین غذاهای تخمیری در جهان به خصوص در خانواده های ایرانی است و به دلیل مزه و فواید سلامتی از مقبولیت گسترده ای در مصرف کنندگان برخوردار است و می توان از آن در کنار غذای اصلی و یا به عنوان میان وعده در طول روز استفاده کرد.

سلامت نیوز در خبری نوشت:وی با بیان اینکه ماست منبع غنی کلسیم، فسفر، پتاسیم، ویتامین آ ، ویتامین ب ۲ و ویتامین ب ۱۲ به شمار می‌رود، افزود: ماست می تواند پروتئین های با ارزش بیولوژیکی بالا و اسیدهای چرب ضروری را نیز فراهم کند؛ بنابراین، ماست یک غذای مغذی و یک حامل پروبیوتیک عالی است.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: ماست از تخمیر و اسیدی شدن شیر توسط باکتری های زنده، معمولاً لاکتوباسیلوس بولگاریکوس و استرپتوکوک ترموفیلوس تولید می شوند، این فرآیند منجر به یک محصول لبنی با افزایش ماندگاری می شود.

وی تصریح کرد: باید توجه داشت این باکتری ها منجر به افزایش فواید مغذی این ماده غذایی شده است، نتایج مطالعات نشان می دهد که مصرف ماست عملکرد سیستم ایمنی را از طریق وجود همین باکتری ها طی مکانیسم هایی در روده بهبود می بخشد، مواد فعال زیستی ماست با تعدیل میکروبیوتای روده، سد روده و ایمونوسیت‌ها در روده و سایر بافت‌ها بر سیستم ایمنی تأثیر می‌ گذارند.

اسماعیل زاده اضافه کرد: مطالعات اپیدمیولوژیک نشان می دهند که افزایش مصرف ماست با کاهش نشانگرهای زیستی در گردش التهاب مزمن مرتبط است. همچنین نشان می دهند مصرف ماست می تواند از عفونت جلوگیری کند و بیماری های گوارشی را بهبود بخشد.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت با بیان اینکه ماست های غنی شده با ویتامین دی در تقویت سیستم ایمنی تاثیرگذار هستند، گفت: ویتامین دی به دلیل پتانسیل آن برای پیشگیری از بیماری هایی مانند سرماخوردگی و آنفولانزا نیز مناسب است، لذا توصیه می شود، در کنار وعده های غذایی خود ماست مصرف کنید تا به تقویت سیستم ایمنی خود و سلامت دستگاه گوارش کمک کنید.

پویش ملی اطلاع رسانی تغذیه سالم با هدف آگاهی بخشی آحاد جامعه درخصوص مصرف نمک تصفیه شده یُددار و افزایش مصرف لبنیات با شعار "انتخاب همه، نمک کم اما تصفیه شده یُد دار" برای هفته اول و شعار "از کودکی تا پیری، لبنیات دوست سلامتی" برای هفته دوم، از تاریخ ۱ بهمن ماه آغاز شده و تا ۱۵ بهمن ماه سال جاری ادامه دارد.

۲۳۳۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903981

دیگر خبرها

  • چه موادی علائم بیماری آسم را تشدید می‌کنند؟
  • سیستم ایمنی بدن خود را با این ماده غذایی تقویت کنید
  • نقش تغذیه مناسب را در کنترل آسم جدی بگیرید
  • پیشگیری از بیماری‌های قلبی عروقی با تغذیه مناسب
  • افزایش ابتلا به آسم با مصرف این مواد غذایی
  • نبود کارشناس تغذیه در تنها کلینیک دیابت کرمانشاه
  • بیش از ۳۵۰ میلیون نفر از علایم تنفسی آسم رنج می‌برند/ هزینه ۳۰ میلیون تومانی درمان هر بیمار در سال
  • «آموزش، کنترل آسم را بهبود می‌دهد»؛ شعار راهبردی روز جهانی آسم در سال ۲۰۲۴
  • هندوانه برای دیابتی‌ها مفید است یا مضر؟
  • بخور نخور های تغذیه در تقویت چشم و بینایی + نکات مهم