Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-30@16:53:32 GMT

آب بالا آمد؛ همه ونیز ونیزی شد

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۹۳۷۲۵

آب بالا آمد؛ همه ونیز ونیزی شد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از یورو نیوز،بالا آمدن کم‌سابقه سطح آب در ونیز دو نفر کشته برجا گذاشت.
 
لوئیجی بروگنارو، شهردار ونیز پس از بالا آمدن آب در این شهر ایتالیا گفت که خسارت مالی سیل شدید در این شهر به صدها میلیون یورو خواهد رسید. از سوی دیگر فرانچسکو موراگلیا، اسقف اعظم ونیز نیز اعلام کرد کلیسای تاریخی سن مارکوی این شهر با خطر خسارت‌های جبران‌ناپذیری روبرو است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار ونیز همچنین تاکید کرده است که همچنان این شهر با افزایش سطح آب روبه‌رو است.

او از دولت خواست که به این شهر کمک کند چراکه خسارت‌های مالی بالا است. شهردار ونیز این حادثه را ناشی از تغییرات اقلیمی عنوان کرده است.


لوئیجی بروگنارو در عین حال از دولت خواست که وضعیت اضطراری اعلام کند تا به این طریق برای رفع خسارت بودجه اختصاص پیدا کند.

سطح آب در میدان معروف سن مارکو بیش از یک متر است و کلیسای جامع این شهر نیز برای ششمین بار در ۱۲۰۰ سال دچار آب گرفتگی می‌شود.


لوکا زیا فرماندار ناحیه ونتو، نیز اوضاع شهر را فاجعه بار توصیف کرد و گفت: «ونیز به زانو درآمده است.»

پس از بارش شدید باران و پدیده مد، ارتفاع آب در بخش‌های از شهر به ۱۸۷ سانتی متر رسیده و باعث غافلگیری گردشگران شده است. این میزان از بالا آمدن آب در نیم قرن اخیر در ونیز بی‌سابقه است. با این حال رکورد ۱۹۴ سانتی‌متر بالا آمدن آب به سال ۱۹۶۶ در این شهر برمی‌گردد.

طبق گزارش رسانه‌های ایتالیا، این بالا آمدن سطح آب باعث کشته شدن دو نفر شده است. یکی از کشته شده‌ها یک ونیزی ۷۸ ساله است. او زمانی‌که می‌خواست با پمپ‌های برقی خانه خود را از آب تخلیه کند دچار برق گرفتگی شد.

کد خبر 463232 برچسب‌ها ایتالیا

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: ایتالیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۹۳۷۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل به کشاورزی بشرویه ۱۸۵ میلیارد خسارت زد

سرچاهی مدیر جهاد کشاورزی بشرویه گفت: در پی بارش‌های اخیر، ۱۸۵ میلیارد تومان به بخش کشاورزی شهرستان بشرویه آسیب وارد شده است.

او افزود: از این میزان خسارت ۶۹ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به حوزه زراعی، ۷۸  میلیارد تومان به حوزه باغی، ۱۱ میلیارد تومان به منابع آبی شهرستان، ۲۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به تأسیسات آبیاری و جاده‌های بین مزارع وارد شده است.

سرچاهی ادامه داد: گزارش‌ها  و پیگیری‌های لازم برای تأمین اعتبار و جبران خسارت وارده در دست اقدام است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • چکاپ‌های مهم برای بارداری در سنین بالا (فیلم)
  • برای بارداری در سن بالا باید این چکاپ ها را انجام دهید + فیلم
  • چکاپ‌های مهم برای بارداری در سنین بالا + فیلم
  • «از خارجی‌ها همه جا» تا «بنی آدم اعضای یک پیکرند» در دوسالانه هنر ونیز
  • بسکتبال بالا و پایین دارد، اما برد خوبی داشتیم
  • سیل به کشاورزی بشرویه ۱۸۵ میلیارد خسارت زد
  • مروری بر آثار ایرانی در بینال ونیز/ آنجا که نگاه پایان می‌گیرد
  • ماجرای داغ حمایت هنرمندانه از غزه در ونیز/غرفه ایران رسما فعال شد
  • فرود آمدن هواپیمای اسرائیلی در ریاض
  • اعلام برآورد اولیه خسارت ناشی از سیل در زیرکوه