Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، در مراسم افتتاحیه سی و سومین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی صدرالدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف گفت: من از جایی می آیم که دو سرور بهشتی در آنجا هستند. ما از ۱۶ سال پیش تاکنون همواره جنگیده ایم. مهمترین مسئله شرایط امروز جهان اسلام، وحدت مردم است.

وی افزود: سرنگونی داعش نشان داد که افراط گرایی از نظر اسلام محکوم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جبهه مقاومت شاهد یک فعالیت پویا است. ما امروز شاهد این هستیم که بسیاری از کشورها حتی کشورهای غیراسلامی از وحدت و مقاومت ما درس گرفته اند. عراق راه مقاومت را انتخاب کرده و این همان راه اسلام و آزادی است نه راه وابستگی و بندگی غیر خدا.

امام جمعه نجف اشرف تصریح کرد: مردم عراق همواره در از بین بردن جنگ های فرقه ای موفق بوده اند. امروز یکی از اندوخته های مهم عراق این است که اجازه نمی دهد هر کسی سخنی از تفرقه افکنی بگوید. حوادث اخیر عراق دلیل بر این است که مردم ما مقتدرانه راه خودشان را انتخاب کرده اند و نشان می دهد که مردم ما توانایی خنثی کردن همه توطئه ها را دارند.

درالدین قبانچی  خاطرنشان کرد: اسرائیل می خواهد از حقوق مردم ما سواستفاده کند ولی ما این اجازه را نمی دهیم. امروز به لطف و برکت مرجعیت عراق، آیت الله سیستانی مردم عراق وحدت خود را حفظ و از این توطئه جلوگیری کرده اند. خداوند به خاطر این وحدت اجاز ه نمی دهد که اسرائیلی ها سواستفاده کند. امروز ما بدنبال این هستیم که حکومت جهانی آقا امام زمان(عج) در جهان استقرار کنیم.

وی در پایان تصریح کرد: مردم عراق توانستند در برابر اظهارات نابخردانه آمریکا ایستادگی کنند و تصمیم گرفتند اجازه دخالت به هیچ دولت خارجی را ندهند.

پس از وی، ابراهیم دیلمی سفیر یمن در تهران سخنران کرد و گفت: امام خمینی مبتکر هفته وحدت بودند. وحدت باعث می‌شود که دلهای مسلمانان به هم نزدیک شود. ما در طی سالهای گذشته شاهد تنگناها و ظلم های فراوانی بودیم اما مردم ما چون مسلمان هستند توانستند با مقاومت در برابر دشمنان بایستند. دشمنان ما بدنبال اشاعه دروغ و فحشا هستند ولی ما بدنبال این هستیم که چهره واقعی اسلام را نشان دهیم.

وی تصریح کرد: مردم یمن همواره با توجه به فرهنگ اسلامی هرگز در راهی که در پیش گرفته اند ناامید نخواهند شد. مردم یمن دشمن مستکبرین و کسانی که بدنبال چپاول امت اسلامی هستند، است.

سفیر یمن گفت: بزرگترین شیطان امروز، آمریکا است که در صدد تفرقه افکنی است. آنچه که می تواند ما را در برابر چالش ها قوی کند مقاومت و تحکیم خط مقاومت است.

دیلمی در پایان گفت: مردم ما از تجاوزات فراوانی رنج می برند ولی ما می توانیم دشمنان خود را از پای در بیاوریم. عزت و سربلندی امروز ما در پرتو و سایه وحدت میان ما است.

کد خبر 4772295

منبع: مهر

کلیدواژه: نجف اشرف کنفرانس وحدت اسلامی عراق نشست علمی کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی فلسفه پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی فعالیت های قرآنی قرآن پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی آیت الله جوادی آملی خانه اندیشمندان علوم انسانی معرفی کتاب نقد کتاب علامه طباطبایی مجمع عالی حکمت اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۹۴۰۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام جعفر صادق(ع) بر اتحاد و وحدت امت اسلامی توصیه می‌کردند

شیخ محمد جمالی امام جمعه اهل سنت شهرستان کنگان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب با تأکید بر توجه به توصیه حضرت صادق(ع) به وحدت میان مذاهب اسلامی، اظهار داشت: امام جعفر صادق علیه السلام در تمام مسائل مورد بحث جهان اسلام "علمی، صبر و بردباری" زبانزد خاص و عام می باشند؛ ایشان فرزند پیغمبر اکرم صلوات الله علیه بودند و طبیعتا یک شخصیت عادی نبودند.

شیخ جمالی افزود: امت اسلام باید توصیه های پیامبر اسلام و بزرگان دین مانند امام جعفر صادق علیه السلام در جهت وحدت و همبستگی را حفظ کنند و پیوسته رهنمودهای ایشان را تکرار و عمل کنند.

این عالم اهل سنت تصریح کرد: وحدت امت اسلام جز با اتحاد و همدلی تحقق نمی باید زیرا وحدت و تقریب مقدمه پیروزی امت اسلام است. دشمنان مکررا درصدد ایجاد تفرقه و دوری هستند، آنان در مسائلی که نیاز به اتحاد دارند با یکدیگر متحد می شوند و نیروهای خود را علیه اسلام و مسلمین صف آرایی می کنند.

وی عنوان کرد: در مقابل امت اسلام که دارای "خدای واحد، پیامبر واحد، کتاب واحد"  هستند، گاهی عده ای مسائلی را پیش می آوردند که برای امت اسلام می تواند آسیب رسان باشد.

وی در پایان تأکید کرد: امام جعفر صادق علیه السلام توصیه بر اتحاد و وحدت امت اسلام داشتند لذا افرادی که پیرو این مکتب هستند باید از توصیه ها و رهنمود های ارزشمند ایشان پیروی نموده و در راستای وحدت و تقریب امت اسلام گام بردارند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سیره و روش امام صادق(ع) تعامل با اهل سنت بود
  • دستگاه های اجرایی تنگستان در برگزاری مراسم سوم خرداد همکاری کنند
  • امروز نظام جمهوری اسلامی باعث سربلندی محور مقاومت و کل جهان اسلام شده‌ است
  • حامیان آزادی زنان ایران دختران دانشجورا در خیابان لگد مال می کنند
  • امام جعفر صادق(ع) بر اتحاد و وحدت امت اسلامی توصیه می‌کردند
  • قوه قضاییه در مبارزه با فساد هیچ تبعیضی قائل نمی شود
  • ام‌القرای جهان اسلام معطر به عطر شهدای گمنام شد
  • ایران اسلامی الگوی وحدت و برادری در جهان است
  • استفاده از همه ظرفیت‌ها برای خدمت به مردم از وظایف جدی مسوولان
  • فرمانده سپاه شهرستان راسک معرفی شد