Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان گفت: اجرای طرح توسعه اقتصادی و اشتغالزایی، موجب توانمندسازی روستاییان و جلوگیری از مهاجرت آن‌ها به شهرها خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ فرامرز نیک‌سرشت در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان که به صورت مشترک با شهرستان ماهنشان برگزار شد، افزود: به این منظور باید بار منفی از روستائیان گرفته شود و روستاییان بدانند که از لحاظ کیفیت خدمات مختلف آموزشی، سلامت، ارتباطات، زیرساخت‌ها و غیره چیزی کمتر از شهرنشینان ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یادآورشد: توسعه‌یافتگی بیش از آنکه وابسته به شاخص‌های کمّی باشد به کیفیت بستگی داشته و حس کیفی باید در شهروندان ایجاد شود.

نیک سرشت گفت: در صورتی که تمام شاخص‌های کمّی نیز به شهروندان تحمیل شود اما حس کیفی در آن‌ها ایجاد نشود توسعه‌یافتگی محقق نشده است.

وی با بیان اینکه طرح توسعه اقتصادی و اشتغالزایی روستایی باید در دستور کار کمیته برنامه‌ریزی شهرستان باشد تاکیدکرد: تمام دستگاه‌ها طرح‌های مخصوص خود را برای روستاها دارند اما برنامه توسعه باید به صورت همه‌جانبه و توسعه پایدار در این طرح دیده شود.

نیک سرشت با بیان اینکه در برنامه‌های کلان این نتیجه حاصل شده که توسعه کشور را از روستاها آغاز کنیم، گفت: روستاها نقاط جمعیتی مولد هستند و توسعه روستاها از مهاجرت، حاشیه‌نشینی، گسست خانواده و بسیاری از مسائل جلوگیری می‌کند.

وی تصریح کرد: نمی‌توان تمام شاخص‌های توسعه کیفی در شهرهای بزرگ را در شهرهای کوچک و روستاها پیاده کرد اما مساوات را در بسترهای مختلف به همان میزان می‌توان ایجاد کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان با بیان اینکه هیچ کار علمی بدون نقص نیست، گفت: در تدوین و ارائه طرح توسعه به تفاوت بین شهرستان‌ها نیز توجه شود زیرا هر کدام ظرفیت و دغدغه‌های خاص خود را دارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر تکمیل ساختمان دانشگاه پیام نور ماهنشان گفت: این پروژه ۹۰ درصد پیشرفت دارد که دانشگاه باید برای جلوگیری از اتلاف سرمایه و اموال نسبت به ساماندهی و تکمیل آن اقدام کند.

نیک سرشت منطقه حفاظت‌شده ماهنشان را دغدغه مهم مردم این منطقه خواند و گفت: تعیین حدود و ثغور این منطقه نیز با جدیت دنبال شود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جلوگیری از مهاجرت روستائیان طرح توسعه اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۹۴۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهار ۸۰ درصد از سیلاب‌ها با اجرای طرح‌های آبخیزداری در فریدونشهر+ فیلم

 رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان فریدونشهرگفت: تاکنون بیش از ۵۰۰ سازه آبخیزداری شامل بند‌های خاکی، سنگی ملاتی و گابیونی به منظور ذخیره روان آب‌ها و جلوگیری از وقوع سیلاب در این شهرستان احداث شده است.

 
علی رحیمی میانگین بارش سالیانه نزولات جوی شهرستان فریدونشهررا بیش از ۵۵۰ میلیمتراعلام کرد و افزود: در سال‌های گذشته حجم زیادی از این بارش‌ها به صورت روان آب و سیلاب ازشهرستان به صورت روان آب یا سیلاب خارج می‌شد یا باعث خسارت‌هایی به عرصه‌های کشاورزی و منابع طبیعی می‌شد که با احداث سازه‌های آبخیزداری ۸۰ درصد روان آب‌ها و سیلاب‌ها مهار شده است.


او  گفت: طرح‌های آبخیزداری وبیولوژیکی در حوزه‌های آبخیزداری پشتکوه، قلعه سرخ و میدانک و پلاسجان باهدف ذخیره سازی روان آب‌ها، کنترل سیلاب ها، جلوگیری از فرسایش خاک و افزایش نفوذ پذیری آب در سفره‌های زیرزمینی شهرستان در دو سال گذشته با بیش از ۸۰ میلیارد ریال اجرا شده است.


کارشناس آبخیزداری منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان فریدونشهر هم گفت: این شهرستان یکی از سرشاخه‌های اصلی سه سد مهم کشور، زاینده رود، کارون و دز است، که احداث سازه‌های آبخیزداری نقش مهمی در کاهش ورود رسوبات ناشی از فرسایش خاک به این سد‌ها دارد.


سیامک اسفنانی افزود: جلوگیری از فرسایش خاک، تکمیل چرخه کربن، احیاء و حفظ محیط زیست و منابع طبیعی، پیشگیری از خسارات و آسیب‌های سیل و تغذیه چشمه ها، قنوات و سفره‌های زیرزمینی ازمهمترین اهداف و فواید اجرای طرح‌های آبخیزداری است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی مهار ۸۰ درصد از سیلاب‌ها با اجرای طرح‌های آبخیزداری در فریدونشهر   باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • اجرای اقدام عملی برای رفع چالش‌های پیش‌روی توسعه اقتصادی مازندران
  • از همه منابع برای تامین آب پایدار در روستاها استفاده شود
  • «مهاجرت» توازن توانمندی‌های توسعه‌ای را دگرگون می‌سازد
  • توجه جدی معاونت اقتصادی استاندار یزد بر توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در استان یزد
  • مهار سیلاب‌ با اجرای طرح‌های آبخیزداری در فریدونشهر + فیلم
  • مهار ۸۰ درصد از سیلاب‌ها با اجرای طرح‌های آبخیزداری در فریدونشهر+ فیلم
  • هشدار اسحاق جهانگیری درباره مهاجرت رتبه‌های اول کنکور از ایران
  • لزوم اتحاد بین دستگاه‌های اجرایی برای تحقق توسعه لرستان
  • اجرای سند توسعه اشتغال در ۵۰۰ روستای خراسان شمالی
  • اجرای طرح نظارت بر بازار لاستیک خودرو در مازندران