Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-26@04:28:48 GMT

دلار در بازار آزاد در یک قدمی ۱۲ هزار تومان

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۹۴۴۲۸

ساعت 24- از صبح امروز دلار در بازار آزاد تا سقف ۱۱ هزار و ۸۰۰ تومان معامله می‌شود و نرخ فروش دلار در صرافی بانک‌ها ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام شده است.

 بازار ارز پس ماه‌ها ثبات نسبی دوباره از روز گذشته شاهد اندکی نوسان بود به طوری که رییس بانک مرکزی را به نوشتن پست اینستاگرامی در مورد آن واداشت و مردم را از سرمایه‌گذاری در این بازار پرنوسان و پرتلاطم برحذر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روز گذشته در اثر نوسانات بازار، نرخ دلار که در ماه‌های اخیر در کانال ۱۱ هزار تومان ایستایی داشته، شاهد نوساناتی بود که نرخ آن را در اواخر شب تا مرز ۱۲ هزار تومان نیز پیش برد. اما از صبح امروز نرخ فروش دلار در بازار آزاد تا سقف ۱۱ هزار و ۸۰۰ تومان معامله می‌شود. البته باید توجه داشت که نرخ فروش دلار در صرافی بانک‌ها ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام شده است.

دیگر ارز پرتقاضا یعنی یورو نیز طبیعتاً شاهد این نوسانات بوده است به طوری که نرخ آن در بازار آزاد  ۱۲ هزار و ۸۵۰ تومان است این در حالی است که نرخ فروش یورو از سوی صرافی بانک‌ها ۱۲ هزار و ۷۰۰ تومان اعلام شده است.

همبستگی مثبت نرخ دلار با قیمت طلا و سکه باعث تاثیرپذیری این بازار نیز شده است و نرخ فروش هر قطعه سکه تمام با تصویر امام ۴ میلیون و شصت هزار تومان، سکه تمام بهار آزادی ۴ میلیون و بیست هزار تومان، نیم سکه ۲ میلیون و صد و بیست هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و سیصد هزار تومان و سکه‌های گرمی نیز ۸۳۰ هزار تومان است.

به نظر می‌رسد این نوسانات باعث افزایش تعداد دلال‌ها و سوداگران پس از ماه‌ها در بازار شده است. همچنین در بازار امروز تعداد خریداران انواع ارز بیشتر فروشندگان آن است.

ایلنا

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۹۴۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسلا باز هم قیمت خودروهایش را کاهش داد

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از رویترز، شرکت خودروسازی تسلای آمریکا قیمت خودروهای برقی تولیدی خود شامل مدل‌های S، X، Y را ۲۰۰۰ دلار کاهش داده است.

البته چند روز پیش مشخص شد که این شرکت خودروسازی نتوانسته انتظارات فروش برای سه ماهه نخست سال ۲۰۲۴ را برآورده کند.

بر همین اساس قیمت پایه خودروی تسلای مدل Y به ۴۲۹۹۰ دلار رسیده و قیمت پایه مدل S نیز در تارنمای تسلا ۷۲۹۹۰ دلار اعلام شده است. قیمت خودروهای تسلای مدل X در نوع پایه هم ۷۷۹۹۰ دلار تعیین شده است.

البته تسلا اعلام کرده که طرح فروش با تخفیف خود در تمام بازارها را در روز ۳۰ آوریل به پایان خواهد رساند. این اقدام معمولاً با هدف افزایش فروش در یک بازه زمانی خاص در دستور کار شرکت‌های خودروسازی قرار می‌گیرد.

گزارشات حاکی از آن است در حالی که ایلان ماسک، بنیانگذار شرکت تسلا، قرار بود به هند رفته و در دیدار با نارندرا مودی، نخست وزیر این کشور، رسماً ورود تسلا به بازار هند را اعلام کند، این سفر به دلایل نامعلوم به تعویق افتاده است.

پیشترهم رویترز گزارش داده بود که تسلا به دنبال اخراج ۱۰ درصد از نیروی کار خود در سراسر جهان است.

کد خبر 6086096 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • دلار پتانسیل کاهش بیشتر را دارد؟
  • واردات گوشت گرم از آفریقا
  • ورود دلار آزاد به کانال ۶۳ هزارتومانی/ خریدار نیست
  • هر ریال عربستان ۱۷۰۷۰ تومان
  • تار و پود فرش پردیس به بازار فروش گره خورده است
  • سوئیس ۳۱۸ میلیون دلار از دارایی‌های روسیه را آزاد کرد
  • سوئیس بخش بزرگی از دارایی‌های مسدود شده روسیه را آزاد کرد
  • عقب‌گرد قیمت کاغذ در بازار آزاد
  • قیمت نفت در بودجه چند دلار است؟
  • تسلا باز هم قیمت خودروهایش را کاهش داد