Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@03:01:48 GMT

باند کلاهبرداران برنجی گیر افتادند

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۹۴۶۸۲

باند کلاهبرداران برنجی گیر افتادند

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، دوم آبان ماه سال جاری مرد جوانی با مراجعه به دادسرای ناحیه ۱۸ تهران شکایتی را با موضوع کلاهبرداری مطرح کرد و پرونده برای رسیدگی تخصصی حسب دستور بازپرس شعبه نهم به پایگاه پنجم پلیس آگاهی ارجاع شد.

شاکی با مراجعه به پایگاه پنجم، به کارآگاهان تیم مبارزه با جعل و کلاهبرداری گفت: من شغلم برنج فروشی هست و برای فروش اقدام به نشر آگهی در سایت دیوار کردم که شخصی با من تماس گرفت و خود را " سامان ۳۲ ساله " معرفی کرد و گفت که برای کارخانه‌اش واقع در جاده مخصوص نیاز به ۳ تن برنج دارد که من هم به قصد معامله یک مقدار برنج برای نمونه به نشانی اعلامی فرستادم و مورد تایید وی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فردای آن روز سه تن برنج با یک دستگاه نیسانی که خریدار فرستاده بود بار زده و به محل بردم که پس از تخلیه برنج‌ها سامان یک فقره چک مدت دار (یکماهه) به مبلغ ۳۵ میلیون تومان به من داد و من هم در موعد چک، برای وصول به بانک مراجعه کردم و متصدی بانک اعلام کرد "چک مسروقه هست" سریعاً با سامان تماس گرفتم، ولی تلفن همراهش خاموش بود، به محل مراجعه کردم که دیدم هیچکس نیست و محل تخلیه شده است.

کارآگاهان به دنبال اظهارات مالباخته راهی محل وقوع جرم شدند که در تحقیقات میدانی متوجه شدند مالک کارخانه شخص دیگری است که وی اظهار داشت ملک را به مدت دوماه به فردی بنام "حشمت ۵۲ ساله" اجاره داده است.

در ادامه کارآگاهان متوجه دوربین‌های مداربسته کارخانه شدند که با بررسی تصاویر شماره پلاک خودروی نیسانی که با استفاده از آن اقدام به حمل برنج‌ها کرده بودند بدست آمد.

با انجام اقدامات پلیسی مالک خودروی نیسان بنام سهراب ۲۵ ساله در محدوده جنوب تهران طی یک عملیات پلیسی در تاریخ ۱۵ آبان ماه شناسایی و دستگیر شد که در تحقیقات اولیه اظهار داشت برنج‌ها را پس از انتقال به کارخانه حسب دستور فردی بنام رحمان ۳۵ ساله به مخفیگاهی واقع در محلاتی منتقل کرده است.

با بدست آمدن این اطلاعات، دستگیری افراد و کشف اموال در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت که با هماهنگی بازپرس پرونده کارآگاهان طی یک عملیات پلیسی در ۱۶ آبان ماه سرکرده باند به نام رحمان و حشمت را دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه وی یک تن برنج کشف و به پایگاه منتقل کردند.

در تحقیقات بعمل آمده از متهمان همگی صراحتاً به بزه انتسابی خود معترف شده و اظهار کردند: با اجاره کردن ملک مورد نظر به عنوان "کارخانه "، از طریق سایت دیوار سوژه‌هایی که اقدام به نشر آگهی فروش برنج و حبوبات می‌کردند را انتخاب و با کشاندن آن‌ها به کارخانه ساختگی و جلب اعتماد آنان، اقدام به معامله می‌کردیم و در قبال برنج دریافتی یک فقره چک مسروقه مدت دار را به فروشنده تحویل می‌دادیم و بلافاصله اجناس را به مخفیگاه دیگر منتقل می‌کردیم و سپس با ۵۰ درصد زیر قیمت بازار به افراد ناشناس می‌فروختیم و پول حاصله را صرف زندگی و خوشگذرانی می‌کردیم.

مرکز پلیس آگاهی پایتخت با اعلام این خبر گفت: با توجه به دستگیری تمامی اعضای این باند کلاهبرداری و اعتراف صریح به جرم خود، تاکنون ۱۲ نفر مالباخته شناسایی و ارزش اموال کلاهبرداری شده بیش از ۳ میلیارد تومان برآورد شده و متهمان با صدور قرار قانونی از سوی بازپرس شعبه نهم دادسرای ناحیه ۱۸ تهران برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار کارآگاهان پایگاه پنجم پلیس آگاهی قرار دارند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار حوادث حوادث کلاهبرداری سایت دیوار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۹۴۶۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک فوری/ حال این دو مادر بیمار خوب نیست

خیریه همت رضاشهر با ارسال نامه ای به عصر ایران، خواستار کمک فوری به این دو مادر بیمار شده است.


 مورد اول خانمی است ۴۷ ساله بی سرپرست دارای سه فرزند و مستأجر که ایشان از چند وقت پیش دچار تنگی نفس. دردهای عضلانی. سردرد های شدید و بی خوابی شده بود که با مراجعه به پزشک و انجام آزمایش های مختلف تشخیص تومور مغزی بدخیم داده شده و بدلیل اینکه دیر مراجعه کرده باید چند دوره درمان را پشت سر بگذارد که هزینه هر دوره سه هفته ای بالغ بر دوازده میلیون تومان است ضمن اینکه هزینه های سایر خدمات پزشکی جداست و به هیچ وجه توان پرداخت ندارد .


مورد دوم خانمی است ۴۰ ساله بی سرپرست دارای دو فرزند و مستأجر که از چندی پیش در سینه چپش متوجه غده ای شده بود که خیلی بزرگ شده و با مراجعه به پزشک و نمونه برداری تشخیص سرطان سینه دادند که بلافاصله دستور عمل دادند و بطور کامل سینه را برداشته شده که برای هزینه های عمل مانده است چکار کند ضمن اینکه باید شانزده جلسه شيمي درمانی شود. شرایط واقعا بدی دارد و شدیدا نیاز به حمایت دارد.


از آنجا که این دو عزیز مادر برای درمان خود با مشکل جدی روبرو هستند از شما مردم عزیز ونیک اندیش استدعای عاجل داریم یاری گر این عزیزان باشید تا انشاءالله بتوانیم بخشی از مشکلات این دو خانواده را برطرف سازیم.
 

قبلا از همکاری و مساعدتی که دراین باره مبذول خواهید فرمود کمال تشکر و سپاسگزاری را می نماید.


شماره کارت خیریه 

6104 3377 3357 3958 
شماره حساب خیریه 
204 218 7340 
شماره شبای خیریه 
IR930120000000002042187340

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • کلاهبرداری از دانش آموزان در پوشش فروش سئوالات کنکور 
  • کلاهبرداری از دانش آموزان در پوشش فروش سوالات کنکور
  • کنکوری‌ها مراقب شگردهای کلاهبرداران باشند
  • پایان کار متهم به کلاهبرداری در بردسکن
  • تولید فیلم‌های غیراخلاقی از دختران ۱۵ تا ۲۶ ساله ایرانی برای مردان خارجی | انهدام باند بزرگ قاچاق زنان و دختران ایرانی به ترکیه و گرجستان + جزئیات
  • کمک فوری/ حال این دو مادر بیمار خوب نیست
  • دستگیری قاتل فراری جوان محلاتی
  • پرداخت وام فرزند آوری ترفند کلاهبرداران سایبری
  • کشف جسد زن ۵۹ ساله در تالش
  • پرداخت «وام فرزندآوری» ترفند جدید کلاهبرداران سایبری