Web Analytics Made Easy - Statcounter

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی با بیان اینکه واردات ۱۶۰۰ قلم کالا ممنوع شده است، گفت: اگر تولید داخلی شکل بگیرد فهرست کالاهای ممنوعه وارداتی حتما افزایش می‌یابد. ۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۳ استانها بوشهر نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، حسین مدرس خیابانی ظهر امروز در همایش بین‌المللی خرما در دانشگاه خلیج فارس بوشهر، از پیام برگزاری جشنواره خرما در استان بوشهر خبر داد و اظهار داشت: استفاده از ظرفیت‌های استانی از جمله پیام جشنواره خرما در بوشهر است که باید سازمان توسعه تجارت تلاش کند تا از این ظرفیت‌های استانی به نحو مطلوب استفاده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی با بیان اینکه واگذاری میز خرما به استان بوشهر و میز زعفران به استان خراسان و یا کالاهای دیگر، استفاده از این قابلیت‌های استانی را مشخص می‌کند گفت: این مهم بسیاری  از موضوعات و اقدامات اجرایی استان‌ها از مجموعه ستاد وزارتخانه جلوتر هستند.

مدرس خیابانی، تشکل محوری را از دیگر پیام‌های جشنواره ملی خرما در استان بوشهر دانست و تصریح کرد:این مهم نشان می‌دهد که به بخش خصوصی، تشکل‌ها و انجمن‌های دست‌اندرکار اعتماد می‌شود.

وی افزود: این که گفته می‌شود قیمت‌ها در بازارهای خارجی احیانا از دست دادیم، دم کرده‌ایم، گل به خودی زدیم و به جای اینکه با کشورهای رقیب رقابت کنیم با صادر کنندگان خودمان رقابت کرده‌ایم، یک نسخه واحد بیشتر ندارد اینکه در مدیریت صادرات کشور یکپارچگی کنیم.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی از تفویض اختیارات به بخش خصوصی و مدیران استانی خبر داد و بیان کرد: در پی اعتراض صادرکنندگان در وضعیت صادرات زعفران در مشهد، وزیر صنعت اعلام کرد ما حاضریم بسیاری از اختیارات را به شورای ملی زعفران تفویض کنیم  تا  ضمن صیانت و حفاظت از برند زعفران ایرانی، قدرت چانه‌زنی ما را در مقابل رقبای خارجی افزایش دهد که با همین نگاه تنظیم شده است.

مدرس خیابانی، با تاکید بر تدوین همین نسخه زعفران برای خرما گفت: با تدوین نسخه خرما در راستای تفویض اختیارات به انجمن ملی خرما ضمن افزایش قدرت رقابت بین رقبای دیگر کشورها، زمینه افزایش میانگین قیمت خرما در بازارهای جهانی را فراهم می‌کند.

وی با تاکید بر حمایت همه جانبه از محصول خرمای استان بوشهر بیان کرد: شهرک خرما و خوشه و زنجیره متصل از مزرعه تا  تاجر بر بگیرد را در منطقه خرماخیز استان بوشهر برگزار شود.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی با تاکید بر ایجاد پایانه صادراتی خرما در استان بوشهر خاطر نشان کرد: در بیانیه پایانی این همایش پایانه صادراتی خرما و شهرک خرما آورده و برای اجرایی شدن آن تلاش شود تا زنجیره ارزش خرما را در بر بگیرد.

مدرس خیابانی، با تاکید بر نقش مهمی صادرات در تولید و بسته بندی با کیفیت گفت: زمانی که کشاورز و تولید کننده احساس نکند که منافع آن در محموله صادراتی لحاظ شده، طبیعی است در کیفیت تولید و بسته‌بندی تلاش لازم انجام نمی‌دهد.

وی، با تاکید بر  تدوین بسته تمام زنجیره‌های خرما از مزرعه تا مصرف و صادرات گفت:با تحقق این مهم زمینه  حضور خرما در بازارهای مختلف و تولید محصول با کیفیت فراهم می‌شود.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی با بیان اینکه ایران در تولید خرما رتبه دوم دنیا دارد تصریح کرد: در صادرات خرما بین رتبه اول تا دوم قرار داریم  به گونه‌ای که از 1.2 میلیون تن تولید 400 هزار تن ظرفیت صادراتی خرما وجود دارد.

مدرس خیابانی، با بیان اینکه 30 درصد محصول خرما صادر می‌شود افزود: سال قبل 350 میلیون دلار خرمای ایران صادر شد که به راحتی با اجرای طرح‌های در حوزه خوشه، زنجیره ، پنجره‌ و یکپارچگی خرما، زمینه افزایش صادرات خرما  و کسب رتبه اول دنیا را فراهم می‌کند.

وی، با اشاره به اینکه صادرات کشور امروز بیشتر از قبل مورد توجه قرار گرفته است افزود: امروز علاوه بر توجه به اشتغال و تولید و استفاده از ظرفیت‌های خالی کارخانجات‌، نقطه اتکا  مصارف ارزی کشور، ارز صادر کننده شده است.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی، با اشاره به اینکه صادرات و صادر کننده فوق‌العاده در کانون توجهات دولت قرار گرفته است گفت: برگزاری روز ملی صادرات امسال از چند جهت نسبت به سال‌های قبل اهمیت ان بیشتر است چون همه ارکان‌های دولت معتقدند که از محل صادرات غیر‌نفتی و ارز صادراتی می‌توانند کشور را مدیریت کنند.

مدرس خیابانی، ازکاهش وابستگی درآمدهای ارزی دولت به درآمدهای نفتی خبر داد و بیان کرد: نقطه اتکا دولت در تامین درآمدهای ارزی، از محل ارز صادراتی غیر نفتی ایجاد شده است.

وی، از افزایش درآمدهای ارزی صادراتی خبر داد و خاطر نشان کرد: کالاهای شامل خرما، زعفران، پسته، فرش و بخشی از خاویار جزء صادرات سنتی ایران است و زمانی که صادرات نفتی ایران 4 تا 5 میلیارد دلار بوده، وزن غالب صادرات غیر نفتی کالاهای یاد شده تشکیل می‌داد.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی با بیان اینکه سهم صادرات این کالاهای سنتی کاهش یافته است تاکید کرد: با بررسی انجام شده محصولات خرما، زعفران، پسته، فرش 400 تا 450 میلیون دلار سهم آن در صادرات کالاهای غیر نفتی است.

مدرس‌خیابانی، صادرات غیر‌نفتی سال قبل ایران را 44 تا 45 میلیارد دلار دانست و تصریح کرد: باید تلاش شود کالاهای سنتی در سبد کالاهای صادراتی فراموش نشود چراکه کالاهای صنعتی در حوزه صادرات پیشه گرفته‌اند.

وی، عدم وابستگی نهادهای وارداتی را در تولید کالاهای سنتی دانست و افزود: ممکن  است بخشی از کالاهای صادراتی غیرنفتی وابسته به نهادهای وارداتی باشد چرا که بیش از 83 درصد اقلام وارداتی کشور مواد اولیه نهادهای تولید کالاهای صادراتی تشکیل می‌دهد.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی با بیان اینکه خرما، زعفران، پسته، فرش هیچ وابستگی به نهادهای وارداتی ندارند گفت: در این راستا ایجاب می‌کند دولت نگاه ویژه‌ای به محصولات سنتی برای تولید و صادرات داشته باشد.

مدرس خیابانی، با بیان اینکه ترکیه، ایران را با خرمای بوشهر می‌شناسد، افزود: باید تمرکز ویژه‌ای بر روی کالاهای سنتی که هویت  و فرهنگ ایران به کشورهای دیگر منتقل می‌کنند شود.

وی، با بیان اینکه تجارت و بازرگانی که در خدمت تولید ملی باشد مورد حمایت قرار می‌گیرد افزود: نجات تولید در صادرات است اینکه فقط زیرساخت صنعتی و تجاری شکل دهیم و از صادرات، واحدهای بسته‌بندی، فناوری، اسکله، خدمات بندری، زیرساخت‌های تجاری و ناوگان حمل و نقل غافل شویم  همین اتفاقی می‌افتد که شاهد آن هستیم.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی افزود: تولید ما از ظرفیت قابل قبولی برخوردار است اما صادرات و تجارت محصولات ما خیلی شناخته  شده نیست.

مدرس خیابانی با تاکید بر تلاش انجمن ملی برای برند سازی کالاهای صادراتی خاطر نشان کرد: توسعه زیرساخت‌های بندری مورد توجه قرار دارد دولت طرح توازن در بنادر جنوبی دارد اعتقاد دارد که تراکم تخلیه و بارگیری کالا در بندر امام خمینی(ره) و بندر شهید رجایی باید به دیگر بنادر منتقل شود.

وی از تبدیل بندر بوشهر به بندر صادراتی خبر داد و تاکید کرد: اگر کالا از بندر بوشهر وارد می‌شود دیگر کالای غیر ضرور که توان تولید داخلی آن فراهم است نباشد بلکه به واردات  قطعات صنایع بزرگ تبدیل شود.

قائم مقام وزیر صنعت‌: صادرات کالاهای غیر‌نفتی ‌ایران 17 درصد افزایش یافت‌ معاون اتاق بازرگانی ایران: ‌صدور پروانه ‌‌واحد تولیدی در ایران‌ 384 روز زمان‌ می‌برد 80 شرکت خارجی و داخلی در جشنواره و نمایشگاه خرمای بوشهر مشارکت دارند‌

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی با بیان اینکه واردات 1600 قلم ممنوع شده است افزود: اگر تولید داخلی شکل بگیرد فهرست کالاهای ممنوعه وارداتی حتما افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/190/ش

R41363/P/S6,53/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۹۴۸۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل ۹۸۲ پرونده تخلف صنفی در استان اردبیل

مسعود ایرانی اظهار کرد: نوروز ۱۴۰۳ با توجه به همزمانی ماه مبارک رمضان و از سوی دیگر اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی فجرانه نسبت به سال‌های گذشته متفاوت بود و بر همین اساس اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت نیز برنامه‌هایی در راستای تنظیم بازار با کنترل قیمت‌ها در کنار توزیع کالا‌های اساسی به نرخ مصوب در دستور کار قرار داد.

او با اشاره به اجرای طرح نظارتی ویژه از ۱۵ اسفند تا ۲۵ فروردین افزود: کارشناسان مربوطه در کنار تامین و توزیع یک هزار و ۵۲۵ تن گوشت و مرغ منجمد، برنج، شکر، سیب و پرتقال به منظور تامین کالا و تنظیم بازار، نسبت به انجام سه هزار و ۱۶۳ مورد بازرسی از واحد‌های صنفی تولیدی، توزیعی و عرضه‌کننده خدمات رفاهی در استان اردبیل اقدام کردند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل بیان کرد: همچنین یک هزار و ۱۶۶ مورد گشت مشترک با حضور نمایندگان سایر دستگاه‌های مربوطه مانند فرمانداری، تعزیرات حکومتی، میراث فرهنگی، بهداشت، اماکن عمومی، پلیس امنیت اقتصادی، اتاق اصناف، اتحادیه‌های صنفی، غذا و دارو در این مدت به اجرا درآمد.

ایرانی تشکیل ۹۸۲ فقره پرونده با ارزش حدود ۷۰ میلیارد ریال برای تخلف‌های شناسایی شده از واحد‌های صنفی را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: این بازرسی‌ها در قالب طرح عید تا عید وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام شد که بر اساس ارزیابی صورت گرفته، اردبیل در بین ۳۱ استان رتبه دوم را کسب کرد.

او با اشاره به استمرار نظارت‌های ۲ ماه گذشته، اضافه کرد: مردم در صورت مشاهده مواردی مانند گران‌فروشی، درج نکردن قیمت، صادر ننمودن فاکتور، احتکار و فروش اجباری کالا یا سایر تخلف‌های اقتصادی می‌توانند موضوع را با سامانه ارتباطی ۱۲۴ درمیان بگذارند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • صادرات دام راهکاری برای ایجاد رونق صنعت دامپروری
  • افزایش ۴۷ درصدی صادرات و ترانزیت گمرک سرخس در فروردین
  • ترکمنستان مقصد۴۸ درصد صادرات گلستان/ خبری از یُد در ۱۰ کالای اول صادرات نیست!
  • وجود ۴۰ هزار کارت بازرگانی در منطقه سیستان برای واردات ۹۰۰ قلم کالا
  • حدود ۳٫۵ میلیارد دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات تامین شد
  • صادرات خودرو به اوراسیا کلید می‌خورد
  • همکاری ایران وپاکستان در موضوع کشت قراردادی و تهاتر کالاهای اساسی
  • محصول خرما و آبزیان بوشهر در نمایشگاه صادراتی
  • خبر ویژه برای متقاضیان خودروی وارداتی دست دوم/ دولت مخالف است؟
  • تشکیل ۹۸۲ پرونده تخلف صنفی در استان اردبیل